Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielestä teidän pikkupokkareilla saa "tosi" hyviä kuvia?

Vierailija
10.05.2012 |

Monet kehuu jotain Ixus 110, iha huippu kamera.

Eikö teillä tosiaan ole käsitystä millainen on hyvä valokuva? Palstalla paljon kuvia joissa ihmistä kuvataan metristä salaman kanssa, tosi hyvä kuva kun naama valkoinen kuin lakana. Tai hämärämmässä kuvat on rakeisin ja tärähtäneitä.

Muistaako kukaan esim. 80-luvun filmikuvat? Kuinka paljon parempi nekin olivat kuin nykyiset 100€ kameralla otetut paskat!

Linkittäkää joku oma kuvanne mistä olette oikeasti mieltä, että tosi hyvä on.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuvassa on oma lapsi vaikkapa :)

Vierailija
2/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei osaa.

Mun mielestä mun kameralla saa ihan hyviä kuvia halutessaan. Meidän tyttö varsinkin osaa ottaa hyviä kuvia. Totta myös se että jos tyttö ottaa järkkärillä kuvan ja sitten mä otan kuvan omalla pikku kamerallani, niin onhan se tytön kuva parempi.

Mutta kyllä pikkukameroillakin voi saada ihan hyviä kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mä sen parempaa mihinkään tarvi, koska taidot ei kuitenkaan lisääntyis vaikka härpäkkeiden hinta kasvaisikin.

Vierailija
5/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen riittää meillä mainiosti tolla ixus 220 tms. -kameralla otetut. Ja joo, mulla on yks työkaveri, joka harrastaa kuvausta ja hänellä on tarve koko ajan sanoa jokaisesta kuvasta, miten lapsi olisi voinut olla kolme milliä tuohon suuntaan jne. Me ollaan ihan tyytyväisiä siihen, että ylipäätään ikuistettiin ne ekat askeleet ja siinä oli aika kiire tähdätä. Mutta olen ratkaissut tämän niin, että mun kuviani ei näytetä sille työkaverille, vaikka muiden kanssa katsottaisiinkin. En tiedä, näyttääkö muut omiaan.

Vierailija
6/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ottanut meidän paskalla digikameralla joitain todella hyviä kuvia. Kyllä silläkin voi saada onnistuneita otoksia, jos sitä vaan osaa käyttää. Toki laitteistolla ja kuvanottajalla on merkitystä, mutta ei kaikki pokkarinkäyttäjät ota tuollaisia mainitsemiasi kuvia.

Mä en muuten ole nähnyt tällä palstalla juurikaan kuvia. Mihin palstan kuviin siis viittaat?

Vierailija
7/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vähän yksinkertainen?

Kuvaajan taidot ovat ne tärkeimmät.

Toki järkkärillä saa parempia kuvia, jos osaa käyttää sitä. Jos ei osaa, niin ei sillä tee mitään. Samoin jos on täysin puutteellinen silmä.

Iso osa ihmisistä ei tarvitse järkkäriä arkikuvaukseen.

Vierailija
8/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sekä digijärkkäri että uudehko digipokkari, jonka just ostin aiemmin rikkoutuneen tilalle. Muutamassa vuodessa on digipokkareidenkin taso mennyt huimasti eteenpäin, huomaa selvästi eron aiempaan. Toki sillä järkkärillä saa paremmat kuvat mutta vaatii aina asettelua, säätöä, objektiivin valintaa ym. ja ennenkaikkea sen, että se kamera on laukkuineen ja objektiiveineen mukana. Siitä tenavien äkkiä tulevasta kivasta tilannekuvasta tms. ei todellakaan koskaan tule otettua kuvaa järkkärillä. Mies kuvaa järkkärillä sitten kaikenlaista luontokuvaa, kuvia harrastuksissa ja kilpailuissa ja muuta ennalta suunniteltua. Äkkitilanteisiin se pokkari on parempi, vaikka kuvanlaatu ei ehkä ihan niin maksimaalisen hieno olekaan.

Vierailija
9/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystäväni, joiden mielestä pikkupokkarilla saa hyviä kuvia, ovat oikeassa siten, että heidän kriteerinsä hyvälle kuvalle täyttyvät. Mielestäni monet ystävieni kuvat eivät ole teknisesti tai sommitelmallisesti onnistuneita. He eivät kuitenkaan harrasta kuvausta, vaan heille riittä että kohde näkyy kuvassa, tai sisältö on heille muuten henkilökohtaisesti tärkeä.

Itse sekä harrastan kuvausta, että myyn kameroita, ja siinä olen oppinut, että ihmisillä on subjektiiviset tarpeet, ja subjektiivinen taso siinä mitä pitävät itselleen hyvänä.

Uskonpa, että suurin osa ystävistäni tietävät itsekkin, että heidän "saa hyviä kuvia" ei ole sama kuin että harrastaja tai ammattilainen "saa hyviä kuvia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi