Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-TAMMIKUISET MAANATAINA-

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea kuulumisia, vaikka vähän vaivojen sanelemia olivatkin...juuri itselläni oirehti pukamat joten ei voinut kuin sanoa että uskomatonta miten samoja juttuja sitä tammismammolla on tänään ollut!! Loi taas voimaa ja iloa päivään ettei ole vaivojensa kanssa yksin ja että ne kuuluvat asiaan!

Naureskelin viikonloppuna itselleni kun huomasin että tämän toisen odotuksen kanssa on tullut kaikki mahdolliset klassiset vaivat ja ensimmäistä odottaessani ei ollut mitään ongelmaa....nyt on painoa tullut että huh huh, pukamia sisäisiä sellaisia ilmoittelee olostaan, välillä mielialavaihteluita oli alussa ja pahoinvointiakin aika erilaista kuin ensimmäisen kanssa...ruokahalu oli valtava ja nyt vielä näyttää että tulee suonikohjuja....ainakin pieniä alkuja näytttää olevan ja vielä suonenvetoakin ilmassa :) Naurattaa tällä hetkellä vielä kun kaikki nämä omalla kohdalla tosiasioita ja joskus luin jostain vauva lehdestä näistä mahdollisista oireista ja kauhistelin niitä! Jotenkin olen varautunut tämän odotuksen kanssa siihen että mikään ei mene käsikirjoituksen mukaan tai kuten edellinen meni...jännityksellä katsotaan miten mennään loppuun asti.

Edelleenkin voimia teille muille ja toivottavasti tammikuu olisi pian!

t. Untis 31+2

Vierailija
22/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon varmaan aika helpolla päässyt tän raskausajan, kun mitään kummempia vaivoja ei ole ollut, paitsi yks sairaslomapätkä nivusseudun kipujen takia. Torstaina alkaakin jo äippäloma, varhennettu. Sitten viikonloppuna ois muutto uuteen asuntoon. Että mitään ei ole vauvaa varten laitettu valmiiksi, täytyy tuo muuttoruljanssi ensin tehdä alta pois. Sit pääseekin sisustamaan uutta asuntoa joulukuntoon ja laittamaan vauvan kamoja paikoilleen.

Neuvolassa kävin tänään, sf-mitta oli 28cm, hieman yli keskikäyrän ja vaavi oli pää alaspäin. Terveydenhoitaja sanoi, kyllä että ei välttämättä pysy siinä asennossa pysyvästi, kun sopii vielä pyörimään. Rautaa aloin syömään pari viikkoa sitten ihan " huvin vuoksi" , ja kas kummaa, hb oli laskenut nyt 104:ään, outoa... Oli sitten puhe, että saattaisin päästä koko arvioon (ultraan) joskus 36-viikolla. Mitään kokoarvioita ei ole mulle annettu koko raskauden aikana. Että näin.

Kuullostaa aika jännältä, että jollain on ollut jo ihan kunnon supistuksia. Onneksi me kaikki tammimasut ollaan kuitenkin jo niillä viikoilla, että vauvalla on hyvät mahdollisuudet jäädä henkiin, pahimmat " riskiajat" on ohitettu.

vikli80 rv 30+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivästä selvitty taas - loppuviikon olin saikulla, kun se kamala flunssan jälkeinen väsymys teetätti suppareita ja th oli sitä mieltä että mun pitäis vähän hellittää - kun töissä on ollut hirveesti hommia ja se Klexanen pistäminen hiukan stressaa ym... No hyvin alkoi työviikko, töissä pidettiin palaveria mun hommista ja kommentti oli että onpa mulla monta projektia kesken... Juu, että kaikki valmiiksi vaan kahdessa viikossa - varsinkin kun projektien eteneminen ei ole musta kiinni vaan niihin liittyy aina muitakin toimijoita... Jees! Eipä taas tullu lisää stressiä!

No vähän aikaa vielä kun jaksais...

Masussa kaikki muuten Ok, mutta tosi alhaallahan siellä ollaan. Nyt on kaikki kamppeet hankittu, turvakaukalo, hoitopöytä, vaunut yms, enää olis vaatteiden pesu ja järjestely jäljellä - viimeviikkoset supparit oikeen selkiinnytti mullekin, että sieltä se vauveli tosiaan on nyt tulossa, että parasta valmistautua vaan... Mun optimistiset ajatukset joulusiivoiluista ym. taitaa mennä vähän uuteen valoon, kaikki jouluostoksetkin on vielä tekemättä.

Niin, eli täällä ei kummempia fyysisiä vaivoja tällä hetkellä, henkistä painetta vaan, mutta eiköhän tämä tästä...

Jaksamisia kaikille!

T: Rosa rv 32+6

Vierailija
24/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun tunnin päästä olis aika tk-päivystykseen, vasen poskiontelo tulehtunut ja se kipu ja tulehdus on levinnyt sit silmänki ympärille... Pojalla 1v5kk korvatulehdus ja kova yskä päällä, onneksi hänelle haettiin kuuri jo perjantaina. Muita vaivoja, nimenomaan raskauden suhteen, ei juuri nyt ole (koputan puuta). Mullahan supisteli silloin jokunen viikko sitten ahkeraan mutta oli ohimenevää lajia kunhan muistin ruveta juomaan vettä reilummin. Toivotaan tosiaan että lettiksen supparit eivät olisi enää kovin ärhäköitä! Onemamin raskausmyrkytysepäilyt saivat omat muistot viime raskaudesta pintaan, mulla ei silloin ollut kertaakaan proteiinia mutta verenpaine ja hirvittävä päänsärky pisti vähän pelkäämään... Kannattaa kyllä ottaa kaikki oireet vakavasti ja käydä tutkituttamassa! Tsemppiä kovasti kaikille muillekin ties mistä vaivoista kärsiville, tätähän tää nyt vaan on, ei auta kun kestää. Ja palkintohan on sitten niin upea, että kyllä me tytöt kestetään!!!

Ei muuta tällä kertaa. Pitäs kahtoo jotku puhtaat housut sinne lekurille, näissä kun on maalia remontin jäljiltä... : /

Vierailija
25/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tärkein eli: rv 30+3 =)

Vierailija
26/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aikoja sitten huomasin, että samassa sairaalassa mahdollisesti synnytettäis ja on LA vielä aika lähekkäin. Niin anteeksi uteluni, mutta mistä suunnasta itse tulisit sinne? Itelläni on 3kilsaa matkaa....

Heidi rv33

p.s.keväällä tutustuin kuumeillessa yhteen äippään TTT-listasta(jonka kanssa ollaan tapailtu eri merkeissä)

Vierailija
27/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ittekkin tänään katselin ettei oo kun yks päivä eroo viikoissa eli lähekkäin mennään. Mulla on vähän enemmän matkaa (reilu 30 km), mutta Lohja on silti lähin synnäri. Aika harvoin käyn muuten Lohjalla (viime aikoina äitipolilla kontrollissa kyllä).

:) Rosa

Vierailija
28/28 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo kivut mullekkin todellisia on!!

Vaan ku edellinen raskaus ei todellakaan mennyt " näin hyvin" et olisin " vaan" kärsiny noista selkä ja liitoskivuista niin tuntuu omasta puolestani vain niin pieniltä vaivoilta nämä.

Eipä mun autakkaan ku konttailla jos jalat ei kanna ku kotona tytön kanssa olen;)Vaikka kipeää sekin tekee,vaan akko pysyä jollain tapaa tytön perässä jos kahden olemme ja käveleen ei pääse.

Tietysti selkäsärkyisen paikka ei ole töissä vaan kotona,sairaslomalla.Hyvä et saikun sait,saat levähellä.

Vaan mulla tuo särky on vaikka kotona olenkin,eikä tuosta neidin hoitamisesta sairaslomaa kukaan kirjoita,et pakko kontata ja ottaa huumorilla ku tilanne eteen taas tulee.Kipeähän sitä on vaan ei auta,lapset on hoidettava ku mies töissä.

Parempia vointeja kaikille:)