Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ptääkö paikaansa(painonpudotus/urheilu):

Vierailija
10.05.2012 |

Nappasin tällaisen väitteen toiselta saitilta, jonka keskustelu koski rasvaprosenttia:

"Jotta kehon rasva-aineenvaihdunta toimii normaalisti,

on kehon saatava rasvaa. Päivässä 25 E% tulisi tulla rasvoista, joista 10 % saisi olla kovia rasvoja.

Kun keho saa riittävästi rasvaa, ei sen tarvitse pitää kiinni vanhoista rasvoista.

Toisekseen käsitteen rasvanpolttosyke voi heittää roskiin. Ne, jotka tuntevat fysiologiaa tietävät miksi.

Keho voi polttaa rasvaa max 150 g päivässä eli 1050 g viikossa eikä silloin totisesti tarvitse nähdä nälkää.

Jos ihmisellä on nälkä, ei hän saa riittävästi energiaa ja nälällä laihduttaminen ei johda mihinkään. "

Pitääkö tämä paikaansa teidän mielestä?

Itse nimittäin nyt laihduttelen n.1000kcal päiväenergialla ja minulla on kyllä useinkin aterioiden välissä nälkä. Tarkoittaako tämä että rasva ei silti vähene vaan esim lihakset? Proteiinien saanti minulla on hyvä, otan lisänä myös protskujauhetta ja Nutrilett jauheissa sitä on muutenkin, eli siis nutraan, mutta syön vähän muutakin,en ole ketoosissa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli perusaineenvaihunta. tuosta voit laskea omat lukemat:

Aikuisen henkilön perusaineenvaihdunta (kJ/vrk) voidaan Fogelholmin (1999) mukaan arvioida seuraavasti (paino = kg):

PAV (miehet) = 4,18 x (879 + 10,2 x paino)

PAV (naiset) = 4,18 x (795 + 7,18 x paino)

Kyseisen 92-kiloisen mieshenkilön perusaineenvaihdunta lasketaan siis seuraavasti:

4,18 x (879 + 10,2 x 92) = n. 7600 kJ/vrk (n. 1800 kcal/vrk)

Kokonaisenergiankulutus lasketaan kaavasta aktiivisuustaso x perusaineenvaihdunta. Kyseisen henkilön aktiivisuustasoksi arvioisin 1,7 (kohtalainen) eli kokonaisaineenvaihdunta lasketaan seuraavasti:

1,7 x 7600 kJ/vrk = n. 12920 kJ/vrk (n. 3090 kcal/vrk)

Eri aktiivisuustasot ovat :

1) kevyt =1,3 (kevyt työ, ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta)

2) tavallinen=1,5 (kevyt työ , jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta)

3) kohtalainen=1,7 (kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai keskiraskas työ)

4) kova= 2,0 (päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ)

5) erittäin kova >=2,2

Mikäli kehon rasvattoman kudoksen määrä on arvioitu, saadaan tätä tarkempi arvio perusaineenvaihdunnasta molemmille sukupuolille seuraavalla kaavalla (Fogelholm 1999):

PAV = 4,18 x (370 + 21,6 x rasvaton paino)

Arvioin aiemmin painoindeksin avulla henkilön rasvaprosentiksi 29,5 %. Niinpä kehon rasvattoman kudoksen paino on 64,86 kg, joten perusaineenvaihdunta lasketaan seuraavasti:

4,18 x (370 + 21,6 x 64,86) = n. 7400 kJ/vrk (n. 1770 kcal/vrk)

On kuitenkin syytä muistaa, että tämäkin on vain arvio perusaineenvaihdunnasta, sillä lukuisat tekijät vaikuttavat PAV-nopeuteen.

Vierailija
22/23 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punttia. Mutta kuka haluaa laihtua kuivan ja velton näköiseksi?!

Eikö se terveen sporttinen ja kiinteä kroppa kuitenkin meistä suurinta osaa kiinnosta?

Ja kuinka ihmeessä sen reiden saa kiinteäksi ilman lihasta? Eikö se lihas ole juuri se mikä sitä " nahkaa " muotoilee?

Itse olen aina ollut tuollainen normaalipainoinen, vielä -5 kg kiitos, ihminen, mutta viimeisen vuoden aikana olen pudottanut painoa 8 kiloa. Nyt painan vähemmän kuin ennen kolmea lastani.

Vuosia juoksin erilaisissa jumpissa, jopa 6 kertaa viikossa, ja ilman tuloksia. Söin mielestäni terveellisesti.

Nyt olen lisännyt saliharjoittelua, oppinut pitämään myös lepopäiviä ja ruokavalio on kokenut suuren muutoksen. Go Jutta Go antoi minulle sykäyksen oikeaan suuntaan. Toki niin orjalliseseti en enää ohjeita noudata, mutta pääpiirteittäin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punttia. Mutta kuka haluaa laihtua kuivan ja velton näköiseksi?! Eikö se terveen sporttinen ja kiinteä kroppa kuitenkin meistä suurinta osaa kiinnosta? Ja kuinka ihmeessä sen reiden saa kiinteäksi ilman lihasta? Eikö se lihas ole juuri se mikä sitä " nahkaa " muotoilee? Itse olen aina ollut tuollainen normaalipainoinen, vielä -5 kg kiitos, ihminen, mutta viimeisen vuoden aikana olen pudottanut painoa 8 kiloa. Nyt painan vähemmän kuin ennen kolmea lastani. Vuosia juoksin erilaisissa jumpissa, jopa 6 kertaa viikossa, ja ilman tuloksia. Söin mielestäni terveellisesti. Nyt olen lisännyt saliharjoittelua, oppinut pitämään myös lepopäiviä ja ruokavalio on kokenut suuren muutoksen. Go Jutta Go antoi minulle sykäyksen oikeaan suuntaan. Toki niin orjalliseseti en enää ohjeita noudata, mutta pääpiirteittäin kyllä.

Et olisi laihtunut ilman dieettiä pelkällä saliharjoittelulla?

Niinkuin aikaisemmin kyselin että miksi MINÄ en laihtunut saliharjoittelulla,vaan lihoin? Toki reidet ovat vähän kiinteytyneet,varsinkin etureisistä näkyy, mutta muuten samat läskit siinä reiden yläosissa(ratsupaikat) ja perse on edelleen löllyä(läskiä). Yhteensä käynyt salilla viime syyskuusta alkaen, ensin kevyemmin ja satunnaisemmin ja alkuvuodesta sitten kovilla.Teen kyykkyä,yhdenjalan ja kahden jalan yms.prässit sun muut päälle.

Kauanko siis menee että minunlaiseni nainen saa KAIKKI ylimääräisen pois,eli roikkuperseen ylös,selluliitit pois ja pömppömahan pois ja mitä se vaatii?

Reisi kyllä kiinteytyy ja kasvaa, mutta ei ole yhtään sen kauniimpi kuin ennenkään jos rasvan osuus massasta ei vähene- siinähän se lihaksen päällä löllöttää....meinaan vaan että sinullakin ollut iso merkitys tuolla dieetilläsi.Onko siinä laskettu proteiinien määrä sopivaksi? mulla olis tuolla pöytälaatikossa yksi Jutan dieetti ohje, voisin kyllä kokeilla sitä,mutta kaurahiutaleita en syö,pakko saada aamulla se yks ruikkari,muuten ei lähde kone käyntiin...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän