Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh. Viitsiikö sitä enää tehdä synttäreille mitään (sokerikakku)täytekakkuja kun kukaan niitä ei syö?

Vierailija
10.05.2012 |

Tai siis kohteliaisuudesta aikuiset ottaa pikku siivun, useimmat lapset ei halua edes maistaa.

Jos laittaa vaan lapsille jäätelökakun ja aikuisille vaikka juustokakkua? Ne kun aina syödään loppuun asti.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos tekee vähän erilaisen kermakakun, suklaakakkupohja ja väliin vaikka vaniljakreemiä ja mansikkaa =)

Mutta juu, on ne kermakakut vähn turhia jo, kun juustokaku on vaan niin hyvii =)

Vierailija
2/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo parin vuoden ajan kuullut tätä kermakakun mollaamista, syytä en ole saanut selville. Perinteinen hyvä kermakakkuhan on mielettömän hyvää, eikö se enää kelpaa lapsille? Outoa...oma 5-vuotiaana kyllä syö sitä posket hehkuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä söisin kermakakkua, vaikka joka päivä!

T. Herkkusuu :)

Vierailija
4/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on maistunut aina. (myös lasten juhlissa) Se on tavallaan harvinaista herkkua

Mutta juustokakkua ja jäätelöä saa useammin jos tulee vieraita ym.

No mutta kai se on viisasta tehdä kunkin sitä mikä maistuu

Vierailija
5/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouduttu joinain vuosina tekemään kaksikin kun ensimmäinen syödään loppuun heti. Ja meillä tehdään todella korkea kakku jo valmiiksi et pitäisi riittää mutta ei..

Olen huomannut että tyttäreni synttäreillä menee kakkua enenmmän kuin pojan synttäreillä.

Vierailija
6/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajoittuisi vain meidän juhliimme. Sama se on muuallakin. Lasten kaverisynttäreillä ei enää pitkiin aikoihin ole täytekakkuja näkynyt. Nykylapset eivät kai pääsääntöisesti tykkää kermakakuista? Kaikki muu makea kyllä menee.

Taitaa olla teillä kakku pahaaMeillä jouduttu joinain vuosina tekemään kaksikin kun ensimmäinen syödään loppuun heti. Ja meillä tehdään todella korkea kakku jo valmiiksi et pitäisi riittää mutta ei..

Olen huomannut että tyttäreni synttäreillä menee kakkua enenmmän kuin pojan synttäreillä.

Vierailija
7/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nipotusta nykyään!

Pitää olla NIIIIIN hienoja ja erikoisia makuja että!!

Ja loppujen lopuksi perusmaut on kuitenkin niitä parhaita!

Vierailija
8/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisista karkeista tai sitten teen jonkin erikoisen mallisen kakun ja siihen paljon karkkeja päälle. En ymmärrä yhtän sitä että laitetaan kakun päälle jotain viimeisen päälle hienoja sokerimössökuvia ja kakku on sitten aivan kamalan makuinen. Mitä järkee. Hyvänmakuinen kakku ja vaikka pöydälle joku hieno kuva viereen jos sellaisen haluaa

Vierailija
9/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt mikään pakko ole niitä iänikuisia kermakakkuja tehdä, juustokakuistakin saa näyttäviä.

Tosin esim. suklaatäytekakut taas minun kokemukseni mukaan menevät hyvin kaupaksi, ovat ihania...

Vierailija
10/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen kaverisynttäreillä ja sukulais-kummisynttäreillä aina ollut iso kermatäykkäri muiden herkkujen lisäksi ja aina se on mennyt lähes kokonaan. Useampaan kertaan lapsetkin ottavat lisää.

Tosin teen siitä raikkaan makuisen, ja kermaa kohtuudella :)

Vierailija
11/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nipotusta nykyään!

Pitää olla NIIIIIN hienoja ja erikoisia makuja että!!

Ja loppujen lopuksi perusmaut on kuitenkin niitä parhaita!

Ja jos ei kelpaa.... Niin jääpä enemmän minulle :D

Vierailija
12/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se syödyksi tulee!

Vierailija
13/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit tehdä vain jäätelö- ja juustokakun. Niin mekin olemme tehneet monta vuotta. Mutta viimeksi kokeilin perinteistä kermakakkua erittäin yksinkertaisella reseptillä: sokerikakkupoja 3 kerrosta, kostutus Spritella, väliin ainostaan lohkottuja mansikoita ja kokonaisia tuoreita vadelmia, ei kummatkaan kotimaisia vuodenajan takia. Lisäksi kermavaahtoa, joka oli maustettu ripauksella valinjasokeria.

Kakku oli kokonaisuudessaan lievästi makea, kermavaahtoa ei ollut liikaa. Sprite oli kostukkeeksi loistavaa. Koko kakku syötiin, meinasi loppua kesken. Olin aika yllättynyt:O

Vierailija
14/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ei syö enää kakkua ja eivät enää sitä tee. Kummasti vaan meillä kun on aina synttäreillä kakku niin kauppansa tekee. Vieläpä se perinteinen palstalla vihattu mansikkabanaanikakku. Ja samat lapset synttäreillä..

Eikä johdu tarjoamisten puutteesta, himoleipurina kun teen aina 3-4 makeaa leipomusta

Vierailija
15/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muut lapset eivät halua edes maistaa, toteavat vaan ykskantaan etteivät tykkää täytekakuista.

Karkkejakin on aina myös erikseen tarjolla, joten ei ne karkkikoristeetkaan ole riittävä houkute.

ap

Vierailija
16/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne eivät tunnetusti ole kovin hyvän makuisia.

Ehkäpä ihmiset vieraantuvat ns oikeasta itse tehdystä ruoasta yleisemminkin. Ensinhän alettiin mollata voileipäkakkuja, nyt siis vuoroon ovat tulleet kermakakut.

Itse pidän molemmista kakuista aivan tavattomasti.

Vierailija
17/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla maalla perinteinen täytekakku teki vielä viime viikonloppuna oikein hyvin kauppansa. Lapset pyysivät lisää, aikuisia ei synttäreillä ollutkaan. Ja olin kaiken lisäksi laittanut banaania kakkuun! Miten junttia :)

Vierailija
18/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin veljeni myös, luonnollisesti. Veljeni ei silloin 80-luvulla tykännyt kermakakuista, eikä tykkää niistä vielä näin 2010-luvullakaan. Minulla oli silloin 80-luvulla luokkakavarerita, jotka eivät tykänneet kermavaahdosta ja nyt on lapsillani ja lastenkavereilla sama homma.

Ihan samanlaisia ne lapset on nytkin. Jos on muita vaihtoehtoja, jää se kakku syömättä tai edes maistamatta. Ennen ei ehkä mieleisiä vaihtoehtoja (karkki&keksi) ollut niin paljoa, joten kakkua tuli sitten sellaisiltakin syötyä, jotka oli vähän kiikun-kaakun sen tykkäämisen kanssa?

Meilla maalla perinteinen täytekakku teki vielä viime viikonloppuna oikein hyvin kauppansa. Lapset pyysivät lisää, aikuisia ei synttäreillä ollutkaan. Ja olin kaiken lisäksi laittanut banaania kakkuun! Miten junttia :)

Vierailija
19/19 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten synttäreillä on aina perinteinen kermatäytekakku, koska päivänsankarit sen aina haluaa. Lastenkutsuilla suurin osa haluaa ehdottomasti kakkua, osa ei halua edes maistaa. Samoin tuntuu olevan niillä synttäreillä, joissa lapseni ovat olleet. Täytekakku on meidän perheen herkkua ja lapset yleensä vielä toivovat ettei vieraat söisi kovin paljoa, että heille jäisi enemmän :)Eli minä väännän ne kakut joka vuosi :)

Mutta toki ap, jos tiedät jo etukäteen ettei vieraanne syö täytekakkua eikä oma perhe sitä halua, niin miksi sen sitten tekisit? Eikä asiassa silloin ole mitään ongelmaa, eipä mielestäni muutenkaan voi tuollaisesta tehdä minkäänlaista ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan