Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****JOULUMASUT Maanantaihin******

21.11.2005 |

Alkuviikon kuulumisia....

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT MUA ALKAA JÄNSKÄTTÄMÄÄN KUN JOULUISET ALKAA SAADA LISÄÄ VAUVOJA!!!MYY,ANNORA JA QUARRA JA KUKA MUU LIE SEURAAVAKSI.mäkin haluun....=)

Olipas törkeä lääkäri,voi,joudunko mäkin perjantaina sen tylyn lääkärin kovakouraiseen ronkkimiseen=/,Seinäjoen se ukko oli aivan kamala mutta mä vaadin sektion!!!vaikka ennemmin lähtis tulemaankin,mistä ei kyllä mitään merkkejä vielä...siskoonsa vauva tullut,jaksaa olla loppuun asti hyvin=).

Jään odottelemaan keltä seuraava vauvauutinen tulee!!!!

Mitähän Minealle kuuluu ja pienelle?toivottavasti vain hyvää.

äitiliini edelleen 38+3 tai jos ultran mukaan niin 39+1

Vierailija
22/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti piti tulla kommentoimaan TIKRULLE että mulla oli ihan samanlainen kipupiste ylämahalla jokunen aika sitten. Tosiaan, mistelma ilman mustelmaa ja kaikki liikkeet ja nostelut etenkin tuntu kun puukkoa siinä kääntäisi..

muistelin että esikoisesta oli ihan sama juttu..enkä sitten huolestunut.. Täälläkin kyselin asiasta monilla oli samaa.. Vauva ilmeisesti painaa siihen jotenkin. Mulla oli esimerkiksi vauva sillon pää ylöspäin ja se pää painoi siihen.

Kesti mulla nyt tälläkertaa 5 päivää ja sitten meni ohi!

ja nyt toi esikoinen tuolla hermoo palapelin kanssa ...pakko mennä.....

narnia 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin jännää kun alkaa porukka saamaan vauvoja... :D Myylläkin näyttäää olevan ne tärkeät hetket menossa kohta.. Jännittää toisten puolesta.

LAHJA!!! Milloin sulla oli se aika äippäpolille?? Mä just hain postin ja aika sinne äitiyspolille on perjantaina 10 aikaan.

Saa nähdä ollaanko sitä viikonloppu täällä synnyttämässä vai mahtaakohan ne siirtää sen käynnistyksen sitten alkuviikolle, jos tahtovat käynnistellä....? :/ Vähän mietityttää että alottaako ne tosiaan sen käynnistyksen sit perjantaina, viikonloppukin tulossa ja niin. Vaan toisaalta, mitä sitä pitkittelemään sitten enää. ;) Voi ei malttais oikein odottaa.. Käynnistäisivät vain. Pääsis tästäkin odottamisesta. :) Pääsis tosi toimiin. Mies ainakin odottaa ihan kuumeissaan että joko se nyt syntyis sitten.

Mutta nyt koirien kanssa lenkille. Lämpimiä joulutorttuja tullut syötyä jo kaks kipaletta.. :P Mut kun ne oli NIIIIN hyviä.

Vierailija
24/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta tuli tänään käytyä ja kyllä mietityttää Sf mitta se oli 30,5cm viimeksi 30.Ei kuulemma mitään vaikka laskeekin.Meni alussa niin nätisti keskikäyrän yläpuolella.Kyselin myls vauvan painoa mutta ei halunnut vielä sanoa mitään.

Sain viimeisen lääkäri ajan rvko37+3 ja sen jälkeen käyn sitten neuvolassa joka viikko.Tuntuu toisaalta että on aika myöhään tuo lääkäri.Vauva oli jotenkin hieman häpyluun(?) jossain..En oikein ymmärtänyt että mitä se täti yritti selittää.Ei siis ole vielä kiinnittynyt.

Sanoi myös että koska olen käynyt rvko32 ylilääkärin tekemässä(tämä oli se todella töykeä mies)ultrassa on istukka yms. kunnossa.

Muuten kun ihmettelin tuossa aamulla niitä päiviä niin la onkin sunnuntaina=) Eihän sitä nyt voi kaikkea muistaa =)

Rvko35+1 siis edelleen

Vierailija
25/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa pitkästi kirjoitella, joten tulin vaan vielä ilmoittautumaan vahvuuteen :)

Kyllä on jännää kun alkaa käynnistyspäiviä sateleen... Ja jollain supistelikin jo hyvään malliin, tsemppiä!! :)

Viime yönä mulla supisteli TOSI kipeesti ja luulin jo lähdön koittavan, mutta vielä mitä! Supparit lakkasivat noin tunnin jälkeen... Heräsin kyllä vielä myöhemmin yöllä kipeeseen supistukseen, mutta sen jälkeen tuli vain yksi lisää ja lopahti taas. Alapäätä jomottelee ja tänään on tullut muutama kipeä supistus, mutta ei muuta. Alan olla aika kypsänä...

No, huomenna oon menossa äitipolille. Sen jälkeen olen viisaampi monen asian suhteen! Laittelen huomenna kuulumisia kun kotiudun polilta.

violet ja masu-Aarre rv 38+3

Vierailija
26/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaampa törmätä, mä menen sinne 9.40!!! Vitsi kun sattuikin kivasti!

Keretään varmaan lörpötelläkin, siellä kun aina tahtoo venyä, järjestäisiköhän ne meiät samaan huoneeseen käyrille...

mun pitää katella paita valmiiksi niin on sanoa tuntomerkkejä tms. tai jos en saa ipanoita tätille niin sitten mut tuntee takuulla kun on kaksi kauhukakaraa mukana jotka juoksee pitkin käytäviä..

Vitsi ettei tämä ahterikipu hellitä. laitoin jo " laitonta" tiikeribalsamiakin, ja kohta saunaan rentoutumaan. Vauva pyllistelee mahottomasti ja naksuminen vaan kuuluu. periiköhän raukka äitinsä huonot nivelet kun ne nyt jo paukkuu..

Lahja

Vierailija
27/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärylle heti kärkeen kysymys, kävitkö Taysissä synnäriarviossa? Kuka lääkäri sulla oli?

Täällä kaikki ennallaan ja hyvin. Vatsa näin illasta kipeä ja liitoskipuja on, mutta eipä mitään kummempia. Vauva perätilassa edelleen eli puskee tuohon kylkeeni. Meinasin, että jos sinne Vammalaan olisi päässyt sitten aikanaan synnyttämään, mutta nyt olen vähän haudannut niitä suunnitelmia jos tämä ipana ei ala kääntymään ja vähän siltä nyt näyttää. Tietääkö Pirkanmaalla asuvat, että tehdäänkö Vammalassa sektioita eli näin kun vauva on perätilassa? Ensi viikolla lääkärineuvola ja sitten todennäköisesti synnäriarvioon Taysiin.

Viikonloppu mennä vierähti mukavasti. Käytiin pesueen kera Heurekassa. Oli joku lastentapahtuma ja kyllähän oli populaa. Lapset kyllä tykkäsivät siellä riekkua. Oli väsynyttä porukkaa, kun ajeltiin takaisin kotia päin. Sunnuntaina käytin lapsia ratsastamassa.

Pienempikin oli kuin Hangon keksi shettiksen selässä:)

Tsemppiä synnyttämään lähtijöille, käykäähän täällä sitten kertoilemassa kuulumiset.

t.Vipeka 35+1

Vierailija
28/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin synnytystapa-arvio oli mullakin tänään... Kuvittelin saavani sektiopäivän, mutta tämän päiväisen lääkärin mukaan vauva ei olekaan niin iso - itseasiassa mittasi saman kokoiseksi kuin edellinen lääkäri yli kaksi viikkoa sitten (samaiset 3000g siis). Epäili edellisen saaneen liian suuren arvion ja ehkä nyt sitten vähän alakanttiin. Edellisen mukaan vauva oli suuri, mutta sopusuhtainen. Tämän mukaan vain päänympärys on suuri. No kiva kiva.

Mun kaveri on ko. paikassa normaalisti kätilönä, mutta nyt äikkärillä itse (sai perjantaina 4700g pojan!) ja sanoi, että tää mun tän päivän lääkäri on ihan uusi, tullut hänen jäätyään äitiyslomalle. Eli mun luottamus on aika heikoilla kantimilla. Arvioi että mun häpyluu on jyrkässä kulmassa, mutta takaa pitäisi antaa periksi...

Anyway, mitään päätöksiä ei tehty vaan konsultoi seniorilääkäriä ja soittaa huomenna. Edellisestä synnytyksestä kommentoi vaan, että hartiat eivät viimeksi mahtuneet ja puhui solisluun murtumasta, joka minusta oli pienin paha koko asiassa. Sanoin kyllä että ei se nyt solisluusta johtunut, että vauva sai 2 pistettä ja oli niin huonokuntoinen. Voi voi, ei tultu oikein juttuun, ei. Edellisellä kerralla sanottiin, että voit alkaa orientoitumaan sektioon ja niin olen tehnyt.

Olin 3 tuntia siellä sairaalalla kun siellä oli niin kiire. Olin valvonut klo 3 lähtien ja aattelin, että otan nokoset aamusella ennen kuin meen sairaalaan, mutta esikoisen olikin kuumeessa - kuuntelinkin kyllä sen yskää yöllä ja pelkäsin pahinta. Miehen oli ihan pakko lähteä töihin ja mun vanhemmat, jotka yleensä pääsevät auttamaan, lähtivät perjantaina etelään viikoksi. Eli ei auttanut kuin lähteä sairaalalle kuumeisen 6-vuotiaan kanssa ja olin itse niin tajuttoman väsynyt, että omakin mieliala oli jo mennessä ihan surkea.

Tsemppiä ja onnea kovasti viikolla käynnistettäviin synnytyksiin!

Ai niin piti esim. Tikrulle vielä kommentoida, että mullakin on ylävatsassa (oikealla) sellainen tosi kipeä kohta - luulin jo viikonloppuna että tunnen siinä kolon ja aloin panikoida. Ei voi mitenkään olla pää sillä vauveli on jo RT:ssä. Oon kanssa ihmetellyt asiaa enkä saanut mitään järkevää selitystä.

Hippomama 36+5

Vierailija
29/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tositoimet alkaa lähestyä. Jännittää kovasti teidän puolesta, joilla on sektio/käynnistyspäivä tiedossa. (Käynnistystä voi tosin kestää vaikka monta päivää, itselläni viimeksi kolme päivää ja neljäntenä kalvot puhkaistiin vasta.. syntyi lapsi vasta viidentenä päivänä.) Ja piti oikein listata tekemättömät asiat, kun tajusin, että jouluisissa alkaa ihan oikeasti synnytykset käynnistyä.

Tänään maalasin kaasunaamari päässä lastenhuoneen laatikoita 24 kpl. Olin varmaan näky, ääniefektit oli kuin Darth Vaderilla. Mutta huomenna saa maalata ne uudestaan, onneksi miehellä on vapaapäivä. Ja jouluvalot laitettiin esikoisen kanssa ulos, saa mies varmaan sätkyn, kun ei ole vielä edes lunta maassa;). Ihanat!!

Huomenna neuvolaan verikokeeseen vasta-aineitten takia ja ensi viikon maanantaina synnytyksen suunnittelu. Ajattelin saada hommat siihen mennessä pois käsistä, jos vaikka taas jäisin sinne. Aina on jääty sille reissulle, vaikka ei sitten loppujen lopuksi synnyttämään. Jotakin seurattavaa on aina ilmennyt. Ei yhtään haittaisi, vaikka jo syntyisi, vaikka viikkoja onkin näin vähän. Olen kirjaimellisesti täynnä tätä lasta. Mitään en pysty nostamaan, enkä kumartumaan ja supistuksiakin on mukavasti.

Tämä vilukissa listaa myös lämpimänä pysymisen yhdeksi raskaana olemisen hyväksi puoleksi. Nyt on aina kuuma. Ja kaikesta harmista huolimatta mulla on jo nyt vieroitusoireita tämän vatsan kanssa. Vaikka tiedän jo etukäteen, että lähden laitokselta samankokoisen vatsan kanssa, kun olen sinne mennytkin. Tosi noloa, kun on jo synnyttänyt, ja joku kysyy, että koskas se sitten syntyy... Muutamassa viikossa ne nesteet kyllä lähtee, mutta ei silloin paljon naurata. Kohta taas kaipaa, että olisipa vatsa mukana. Voi olla kyllä niinkin, että tämä lapsi jää viimeiseksi... tai sitten ei.

Se siitä nopeasta....

*Kitta75 ja masuvauva rv 35+3*

Vierailija
30/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun minäkin. Sellaista haluaisin m.tt:lle kommentoida, että minulla on ollut ongelmia häntäluun kanssa, joka johti siihen, että edessä on toinen sektio. Eli tarkemmin sanottuna lukioaikoina olimme liikuntatunnilla pulkkamäessä (aivan opettajan keksinnöstä...) Ei oltu vanhan takamusta vissiinkään niin kovaan kyytiin tarkoitettu, minulla nimittäin lähti häntäluu paikaltaan. Se kipuili kuukausitolkulla, kunnes sitten menin hierojalle, joka sanoi, että häntäluuni on pois paikaltaan. Hän sai sen paikalleen, mutta sanoi, että luu jäi hieman outoon asentoon, hieman mutkalle tai jotain. Empä asiaa sen kummemmin sitten ajatellutkaan. Aina välillä häntäluu on vihoitellut vihlaisulla esim. istumasta ylös noustessa. Esikoisen aikaan synnytystapa-arviossa lääkäri määräsi minut lantio-röntgeniin, koska jokin kohta lantiossa tuntui naftilta. Lantio oli erittäin tilava, mutta viimeinen väli, istuinkyhmyjen väli oli hieman liian ahdas alatiesynnytykseen. Siihen väliin nimenomaan " vääntynyt" häntäluun pää kääntyi sisäänpäin tehden alatiesynnytyksen hankalaksi. Että sellainen pulkkamäkireissu oli minulla. Eipä olisi uskonut, että se vaikuttaa minun synnytyksieni kulkuun. Mutta pääasia on että vaavi saadaan maailmaan ja edellisestä sektiosta toivuin hyvin ja nyt tämä seuraava siis edessä vajaan neljän viikon päästä.

T. Meimi79+touhutonttu 34+5

Vierailija
31/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh, täällähän on monella jo tosi paikat kyseessä; onnea vaan jokaiselle matkaan!!! Itse kärvistelin perjantaina tuskissani, kävely ym kumartelu teki älyttömän kipeetä, ja aamupäivän supisteli aika kipeestikin. Mutta eipä nuo mihinkään johtanut:/. Viikonloppu meni sit rauhallisemmin, mutta tänään joka askel tuottaa kauhean viiltämiskivun häpyluuhun, välillä menee ihan kokonaan jalat alta... Ja supistelee, mutta ne ei ole hirveen kipeitä, tukalia kylläkin. Mutta kyllä tässä jo odotelaan että päsis toistoiminn! ja Tosiaan, Tikru kun mainitsi että sillä on ensi viikolla LA, ni piti ihan kalenterista kattoo, että totta tosiaan, ensi viikolla on jo joulukuu!

Nyt pitää lopetella, koitan huomenna ehtiä kommentoida muitakin...

T:H-H rv37+5

Vierailija
32/32 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen totaali kyllästynyt!!!!!!!

Masentaa,en hitto vieköön jaksais enää sekunttiakaan!!!!!!!!!!!!!!!

ässät ei auta prkl mitä tässä pitäis tehä.