Voiko talviasuttava huvila olla ympärivuotinen koti?
Jos tykkäisi sellaisesta mallista? Vai saako huvilaa rakentaa vakituiseksi asunnoksi ollenkaan?
Kommentit (6)
Tästä on parin vuoden takaa oikeuden päätös. Oli jossain kangasalla tämä tapaus.
Mun sukulaiset ei saanut edes kesäksi muuttaa virallisesti mökille(talo valmistumassa syksyksi ja vanha talo saatu myytyä hyvällä hinnalla). Tosin tuolla ei ollut edea juoksevaa vettä. Koko kesän kylkä mökillä saa olla jos haluaa,mutta kiinteä osoite on oltava jossain oikeassa talossa.
Tästä on parin vuoden takaa oikeuden päätös. Oli jossain kangasalla tämä tapaus. Mun sukulaiset ei saanut edes kesäksi muuttaa virallisesti mökille(talo valmistumassa syksyksi ja vanha talo saatu myytyä hyvällä hinnalla). Tosin tuolla ei ollut edea juoksevaa vettä. Koko kesän kylkä mökillä saa olla jos haluaa,mutta kiinteä osoite on oltava jossain oikeassa talossa.
Minun sukulaiseni ovat asuneet jo monta vuotta korpimökissään.
riippuu ihan kunnasta ja siitä mökistä, kelpaako se vakituiseksi asunnoksi. Lisäksi tietysti kaavamääräykset esim. kaupunkialueella estävät "vääränlaiset" rakennukset, jopa materiaali voi olla määrätty. Hirsimökkiä siis ei välttämättä saa rakentaa eikä edes hirsitalomallisto kelpaa kaava-alueilla edes pienissä taajamissa, kaupungeissa on vielä tiukempaa.
Ota selvää ko kunnan määräyksistä, suoraan kysymällä selviää moni asia.
Kun omakotitaloissa on jotain määräyksiä käsittääkseni. Eristykset tai huonekorkeus tms. jotka asettaa rajoituksia.