Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä antihistamiini käytössä 9-10v koivuallergikkolapsellasi??

Vierailija
09.05.2012 |

Auttaako? lapsesi allergiaoireet? voiko käsivarressa kyynärtaipeessa oleva punainen kuiva ihottuma olla tämän poikkeuksellisen suuren koivun siitepölyn syytä? niin koulun th arveli enkä itsekään kyllä keksi muuta..muina vuosina 9v oireet varsin lieviä, nyt voimakasta nenän tukkoisuutta, silmien kutina aja tuo iho-ongelma:/

Meillä käytössä Zyrtec-tipat, apteekin rasva+öljy ja nuo voiteet käytössä enemmän tai vähemmän ympäri vuoden. Ainiin, nyt parina iltana laitettu tuohon ihokohtaan Hydrocortison-voidetta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla siis ei ole varsinaista astmaa todettuna mutta ns infektioastma kyllä eli flunssien yhteydessä usein pidempiaikaista yskää ja käytössä onkin Flixotide ja Ventoline silloin.

Odottelen tässä aamulla lääkärille lähettämääni sähköpostiin vastausta aiheeseen liittyen, tervarin lekuriinhan oli taas antaa aika n.2vkon päähän ja sitä en odottele..

Ainiin, välttelettekö koivuallergisen lapsen ruokavaliossa näitä ristiin vaikuttavia aineksia kuten omenaa ym.?

ap

Vierailija
2/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikuinen ja koivuallergikko. Paras antihistamiini, joka minulle sopii kaikkien kokeiluiden jälkeen on telfast (en tiedä, sopiiko lapsille), sillä se ei väsytä yhtään. Cetirizin (zyrtec) aiheuttaa minulle niin suurta väsymystä koko vuorokaudeksi, että sitä voisi verrata unilääkkeeseen. voisiko lastenne aggressiivisuus johtua allergialääkkeen aiheuttamasta väsymyksestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole pojassa havaittavissa mitään aggressiivisuutta ja eipä tuo Zyrtec edes väsytä häntä.

ap

Olen itse aikuinen ja koivuallergikko. Paras antihistamiini, joka minulle sopii kaikkien kokeiluiden jälkeen on telfast (en tiedä, sopiiko lapsille), sillä se ei väsytä yhtään. Cetirizin (zyrtec) aiheuttaa minulle niin suurta väsymystä koko vuorokaudeksi, että sitä voisi verrata unilääkkeeseen. voisiko lastenne aggressiivisuus johtua allergialääkkeen aiheuttamasta väsymyksestä?

Vierailija
4/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

resepti vai käsikauppa tavaraa

tota vois kokeilla meidänkin pojalle.

Tuota cetiriziniä. Jos tarvii vain koivukauden ei välttämättä hinnankaan takia tarvitse käydä reseptiä hakemassa. Meillä ei ole käyty edes asian takia lääkärissä, miksipä kävisi kun tavallinen käsikauppalääke hoitaa ongelman. Kysyin tosin suklaislääkäriltä onko ok antaa 10 mm annos vaikka pakkauksessa sanotaan että alle 12 v. 5 mg, kun tuo annos ei auta ja hän sanoi että on ok kun käyttö vain noin kuukauden vuodesta.

Vierailija
5/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri määrännyt aerius 5mg. Lapsi tulee siitä agressiiviseksi, joten on vaihdettu se heinixiin, jota saa puolikkaan aamuin illoin. Lisäksi lomudal silmätipat ja hengitettävä kortisonini ja tarvittaessa ventilone avaamaan keuhkoputket. lapsella siis astmalääkitys koivun siitepölyaikaan ja silti oireilee mut pystyy toimimaan.

Vierailija
6/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinix tekee pahantuuliseksi, Aerius sopii hyvin.

Vierailija
7/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mg 10-vuotiaalla pojalla. Auttaa varsin hyvin, ehkä ihan lievää silmien vuotamista joskus on tai satunnaisia aivastuksia. Pienempi annostus ei auta.

Allergia voi aiheuttaa ihottumiakin kyllä, itse saan helposti siitepölyaikaa jopa koko kehon peittäviä nokkosrokkoja ja muuta ärsyä näppylöintiä. Kai se keho on jotenkin yleisärtynyt niistä allergeeneista.

Vierailija
8/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me lähdetään parin päivän päästä pölyjä pakoon.

Vierailija
9/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mg 10-vuotiaalla pojalla. Auttaa varsin hyvin, ehkä ihan lievää silmien vuotamista joskus on tai satunnaisia aivastuksia. Pienempi annostus ei auta.

Allergia voi aiheuttaa ihottumiakin kyllä, itse saan helposti siitepölyaikaa jopa koko kehon peittäviä nokkosrokkoja ja muuta ärsyä näppylöintiä. Kai se keho on jotenkin yleisärtynyt niistä allergeeneista.

Vierailija
10/10 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset