Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli teidän kp kun plussasitte?

09.05.2012 |

moikka. olen jo pitkään lueskellut täällä teidän kirjoituksia, ja päätin nyt sitten itsekin liittyä mukaan. mulla on sellanen tilanne että jätin pillerit pois viime syyskuussa. Toiveena tietenkin raskaus. ensimmäiset kierrot olivat normaalit. mutta nyt viime kierto oli 42 jota ennen tein testin joka näytti haalean plussan. kuitenkin vuoto alkoi kp 42. joko meni kesken tai sitten menkat. nyt minulla on menossa kp 50 eikä menkkoja näy eikä kuulu. tein testin kun kp oli 46. se oli nega. ja tänään uudestaan testailin ja jälleen nega. voisinko kuitenkin odottaa, vaikka testi negaa näyttikin? onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? turhauttaa noiden nega testien teko, mutta vielä enemmän tämä tietämättömyys.. tulisi ne menkat edes. raskaus oireitakin on. ellei nekin ole vain haaveita.

Kommentit (3)

1/3 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sitten tämäkin kaksi kertaa tänne.. kiitokset muuten niille jotka jaksaa lukea, ja neuvoa..

Vierailija
2/3 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi pitkä kierto.. Että varmaan kannattais käydä sitten lääkärissä, jos ei raskautta kuulu. Koska pitkä ja epäsäännöllinen kierto vaikeuttaa aina ja ovulaatioita saattaa jäädä tulematta.

Mutta tosiaan. Lopetin itsekkin pillerit ja kierto on vaihdellut 28-32 päivää. Ja tulin raskaaksi, kun kierto oli 30pv.

Ja kyllä voit odottaa vaikka testi näyttäisikin negaa. Jos ovulaatio onkin ollut vain myöhemmin?

Se mahdollisuus myös on, että et ovuloinut tässä kuussa joten menkkoja ei pakosti tule ollenkaan tässä kuussa.

Muuta en oikein osaa sanoa kuin odottele rauhassa ja onnea raskautumiseen!! :)

Miini rv 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin pillereiden lopettamisen jälkeen vuoden kierrot olivat tasan 29pv. Mutta sitten jotain tapahtui, ilmeisesti stressi jne.. Ja kierto ensin venyi 32 päivään, seuraavaksi 45 päivään ja nyt minulla on viimeksi ollut menkat marraskuussa ja tänään on siis kp62. Testej olen tehnyt silloin tällöin, kaikki negoja. Viimeisimmän tänä aamuna.

Jotkut on plussannut tosi myöhään.. Mutta jos kiertopäivät alkaa mennä yli 50:nen, niin sillon ei varmaan ovulaatiota ole tapahtunut. Ja sekin on ihan normaalia välillä. Aina ei ovulaatiota tapahdu ja menkat myöhästyy tai jää kokonaan tulematta.

Itse kysyin lääkäriltä, mitä tehdään, niin sain vastaukseksi, että "ei auta kuin odotella." Kyllä ne sieltä kuulemma pitäisi tulla. Turhauttavaa.

Mutta kannattaa käydä vaikka veritestissä. Siinä näkyy jos raskaus on alkanut,mutta ei näy vielä virtatestissä. Itse kävin viime kierrossa kun venyi tuonne kp45. Mutta arvo oli alle 1 ja en siis ollut raskaana. Se on tosi näppärä, jos haluaa varmistua. Sekin, että miettii asiaa, "oonkohan vai enkö oo" ja miettii missä menkat luuraa ja vielä jos on työstressiä tai muuta, niin pahentaa vaan asiaa. Saattaa olla, että tuokin "varma tieto asiasta" laukaisee menkkojen tulon. :)

Ja jos ei menkat ala, niin kannattaa olla yhteydessä kumminkin lääkäriin, ehkä ne osais sulle antaa parempia ohjeita tai apua niiden käynnistämiseen :) Tsemppiä!