Mikä kasvi???Ja millä hel*vetillä siitä pääsee eroon???
Se on samannäköinen kun koiranputki mutta putkiosa on polttava..muistelisin että että joku polttiainen tms..oon nyt joka vuosi katkonut ne maata myöden,kaatanut onttoon putkeen kiehuvaa vettä johon oon sekottanut myrkkyjä.Aina ne perkeleet nostaa päätään jonkun ajan kuluttua..MUR!!!!
Kommentit (9)
Googletapa kuvia. Meillä oli pihassa ja se pitää katkoa pilvisellä säällä, koska auringon ja kasvin sisältämän myrkyn vuoksi iho voi palaa pahoille palovammoille. Myös hengityssuojain olisi oltava suositusten mukaan. Lisäksi se pitää kaivaa helvetin syvältä pois maasta, koska sillä voi olla siemenpankki maan alla jossa jopa tuhansia siemeniä. Kannattaa hävittää koko pska polttamalla, koska kukinnossakin voi olla jopa satatuhatta siementä.
se pitää myrkyttää usean kerran kesässä, useana perättäisenä kesänä glyfosaatilla.
TOinen tapa on niittää se toistuvasti, usean kerran kesässä, maata myöten, varmistaa, ettei se ikinä pääse siementämään, polttaa mahdolliset kukka-aiheet (koska ne pahukset kehittävät siemeniä katkomisen jälkeenkin) ja noin seitsemän vuoden kuluttua kasvi ehkä on hävinnyt, jos olet ollut tarpeeksi tunnollinen.
Kolmas tapa on tilata kaivinkone ja kaivaa kasvi juurineen noin metirin syvyyteen asti pois ja lähettä maankaatopaikalle jonkun muun ongelmaksi. TÄllöinkin sulla onvielä ongelmana se, että jonaina edellisvuotena se kuitenkin on päässyt siementämään ja sit niitä siementaimia tulee vähintään sen 7 vuoden ajan uusia...
Jättiputki!!!Oon nyt kolme vuotta katkonut sitä maata myöden,ehkä se on hitusen luovuttanut mutta silti sitä on...ja ihan pihapiirissä :( nyt on pakko ruveta sotajalalle koska meillä asuu taapero. -ap-
Itse asun Joensuussa ja muistelen, et ympäristövirasto tms voi ainakin meillä tulla hävittämään sen paskan ilmaiseksi pois. Tuo jättiputki on nimittäin haittakasvien listalla ja sitähän hävitetään aktiivisesti pois.
Ite oon repinyt sen juurineen maasta kun on sopiva aika.
Ja polttanut pesässä.
Oon käsittänyt että siinä on todella vahvat juuret?Oon kyllä polttanu ne osat jotka oon katkassut...-ap-
sama kasvi, joka oli levinnyt naapurin papan tontilta meidän silloin vielä rakentamattoman tontin puolelle.
Papparainen kertoi, että joskus seitkytluvulla ko. Kasvia markkinoitiin pihoille koristekasviksi, ja oli aidosti harmissaan kun oli mokoman pihalleen istuttanut.
Itse onnistuin hävittämään kasvin kaivamalla jokaisen kasvin ylös juurineen. Ensin ne isot kasvit ja sitten kaikki jotka ilmestyivät. Koko rakennusajan kaivoin niitä ylös ja lopuksi koko piha myrkytettiin kahteen kertaan.
Tämä siis ennen varsinaista pihan perustamista ja uuden multakerroksen tuomista ja nurmikon siementämistä.
Hyvät suojavaatteet ja hanskat!
Olen kyllä kuullut, että monien vuosienkin jälkeen kasvi on vielä ilmestynyt.
tuohan tosin kasvaa järjettömän suureksi. Taitaa olla erittäin haasteellinen häädettävä.