Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Ex-haahut, vko 47~

20.11.2005 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]

[b][color=darkviolet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA ??.?. [/color]

[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]

[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]

[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]

[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]

[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla

[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]

[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]

[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]

[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]

[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]

[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]

[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]

[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]

[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]

[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]

[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]

[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]

[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]

[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]

[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]

[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]

[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]

[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]

[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]

[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]

[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]

[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]

[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]

[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 29.6.[/color]

[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]

[color=darkviolet]

IinaMiio [b]22.11[/b]

_siru_ [b]25.11[/b]

maaria-73 [b]30.11[/b]

Pilkukas [b]1.12[/b]

hilarius-hiiri [b]7.12[/b]

Sonnette [b]7.12[/b]

Bojo [b]17.12[/b]

inkulaattori [b]2.1[/b]

rouva-80 [b]10.1[/b]

Emmasophia [b]14.1[/b]

miusumausu [b]11.3[/b]

Nette [b]14.3[/b]

tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]

n.1979 [b]19.3[/b]

.kati. [b]25.3[/b]

Melike77 [b]27.3[/b]

Wilkuna-72 [b]29.3[/b]

Viiru74 [b]30.3 [/b]

jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]

riax [b]20.4[/b]

ranki [b]24.4[/b]

joanna04 [b]30.4.[/b]

Miikuko[b]4.5.[/b]

Bisquit [b]12.5[/b]

Minttuli79 [b]17.5.[/b]

Mauku75 [b]26.5[/b]

Fiona80 [b]29.5.[/b]

uba-aba [b]29.5.[/b]

Toive06 [b]??.6.[/b]

Aloevera1 [b]??.6.[/b]

Aapeli_77 [b]16.6.[/b]

Kengu76 [b]??.6.[/b]

kuutar-74 [b]24.6.[/b]

Ninni-78 [b]29.6.[/b]

Vinku75[b]??.?.[/b][/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm

[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37

[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm

[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]

[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm

[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm

[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm

[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm

[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm

[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5

[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm

[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm

[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm

[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm

[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kukun ylhäällä, niin aattelinpa aloittaa uuden pinon vielä ennen nukkumaanmenoa. :-)

Vinkulle paljon onnea alkaneesta raskaudesta ja tervetuloa tänne puolelle. Päivitin jo sinut listalle. Lasketun aikasi ja muita tietoja voit pyydellä lisäämään listalle oman mielesi mukaan.

Mä olin tänään melkein kun töissä kun olin mukana kestovaippa-kantoliinatapahtuman järjestelyissä tänään täällä mun kotiseudulla. Ihan mukava päivä oli, eikä kovasti seisoskelutkaan vielä rasittaneet. Perjantaisen neuvolan mukaan hippu on jo aika alhaalla, sf-mittakin on laskussa. :-) Vointi on vielä hyvä, joten kyllähän tässä vielä jaksaa vähän aikaa odotellakin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vauvalistaan täydennystä odotteleva

Sonnette & hippu 37+5

Vierailija
2/46 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä pinoudun ennen töihin lähtöä... Tai siis mulla on hammaslääkäri ennen töihin menoa!! :( Aina yhtä epämukava paikka mennä...

Mutta... Iltapäivällä olisi sitten neuvola (edellisestä käynnistä onkin jo 5 viikkoa) ja ihanaa päästä kuulemaan sen pikkuisen " hevosenlaukan" joka dopplerista kuuluu... Saan myös tänään ne Kelan paprut, joten pian kai pääsen jo äitiyspakkausta hypistelemään!! :)

Kääks, huomenna meillä olisi se Brunon 3d-ultra... Jännittää ihan pirusti!! Ei ehkä eniten siksi, että onko vauvalla kaikki hyvin, vaan lähinnä niiden juttujen puolesta mitä olen miehestä itsestään kuullut... Ja tietysti ultra on todella tarkka, joten hieman mietityttää myös, että jos vauvalta löytyykin jotain mitä rakenneultrassa ei löydetty... No, hyi pois tuollaiset ajatukset!!

Muuten omassa masussa ei ihmeellistä... Vauva tuntuu liikkuvan usein, mutta lyhyitä aikoja kerrallaan!! Torstaina pääsi mieskin tuntemaan vatsan päältä ekat potkut...

Nyt hampaiden pesuun ja menoksi!! Mukavaa viikkoa taas kaikille!!

Mellu ja Pupunalle rv22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonettella alkaa olemaan jännät paikat käsillä, että milloin pääsee näkemään pikkuisen. Kyllä aika on mennyt tosi nopeesti, että kohta oikeesti pääset jo synnyttämään. Kiva kuulla, että jakselet hyvin vielä viime metreilläkin.

Melike; kiva varmaan päästä näkemään tohon kunnon ultraan pikkuinen. Tuntuu, että tavallisellakin ultralla on niin ihana nähdä kasvonpiirteet ja kaikki, että nuo 3d ja 4d ultrat ovat sit jo todelista luksusta.

Kuinkahan nopeeta tuo äitiyspakkaus tulee? Itse jätin hakemuksen viikko sitten, mutta taitaa olla vielä turha odotella? Kelan sivuilla olenkin käynyt ahkerasti ihailemassa vaatteita.

Eilen aamusta oli masussa vähän hiljaisempaa ja tietysti rupes huolestuttamaan, mutta illalla mentiin lasten kanssa konserttiin ja siellä alkoi masussa kunnon jyske, eli ainakin kuulo näkyy toimivan pikkuisella. Nyt onkin aamusta ollut sit meno päällä.

Huomenna menen viemään virtsa näytteen labraan, josta katotaan kuinka paljon sitä verta siinä on. Tulokset saa keskiviikkona.

HYvää alkanutta viikkoa kaikille!

Nette 23+5

Vierailija
4/46 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin kertoilemaan, muuten kaikki ok, mutta virtsasta löytyi hieman sokeria, värjäs liuskan reunat, joten kätilö totes että vielä ei kannata huolestua. hieman jäi vaan mietityttämään että mitä pitäis tehdä asialle, seuraava neuvola on kuitenkin vasta joulun jälkeen . tarvii varmaan ruveta etsimään lisätietoa netistä. mä en ole vieläkään huomannu että se energinen keskiraskaus olis meikäläisellä alkanut, väsyttää jatkuvasti, päiväunet on ihan joka päiväinen juttu, selkävaivoja mulla on jatkuvasti ja päänsärkyä, jaha meni taas valitukseksi, mutta totta on että meille hankittais enemmän lapsia jos tää olis vähänkään helpompaa, nyt tuntuu erittäin raskaalta olotilalta, varsinkin kun esikoinen on kuitenkin aika vilkas ja vaatii jatkuvaa huomiota, kun ollaan kahdestaan kotona.

kati tasan 23

Vierailija
5/46 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, vielä yhtenä palana. :) Ei tuolla ipanalla taida olla kyllä aikomustakaan tulla ulos vielä aikoihin. Kovasti on tuleva isukkikin yrittänyt maanitella pikkuista maailmaan! :)

Tasaisesti voidaan, ei tosiaan mitään uutta alakerrassa. Viikon verran on tuntunut ilkeitä vihlaisuja alapäässä ja olen tuntenut, miten vauva on entistä kiivaammin puskenut päätään alas. Välillä meinaa kyllä pissit lorahtaa housuihin, kun vauva on riehakkaana. Oliskohan tuo jo pikkaisen laskeutunut? No, huomenna saattaa sekin selvitä, kun on taas aika neuvolaan.

Käytiin äsken ruokaostoksilla shittarissa ja mukaan tarttui Maxi Cosin turvakaukalo. Uskomattoman halpa, hintaa vain 20 euroa! Tuo oli vissiin joku vanha kuosi ja viimeinen kappale, niin myivät nuin halvalla. Alkuperäisestä hinnasta ei oo mitään tietoa, mutta kyllä tuossa aika tuntuva alennus taisi olla. En sitten tiedä, miten turvallinen tuo on, mutta on tuossa ainakin kaikki merkinnät kohdallaan, eikä Suomessa mitään ihan paskalaatuista saa myydäkään.

Melike: Onks teille tulossa tyttö, kun puhuit " hevosenlaukasta" ? ;) En oo yhtään utelias, en.. :)

Nette: Mulle tuli äippäpakkaus viikon päästä päätöksen antamisesta. Ootko katsonut Kelan sivuilta, onko sulle annettu jo päätös? Mulla se päätös oli kirjattu vissiin samana päivänä, kun vein hakemuksenkin. Eipä noissa äitiysavustuspäätöksissä oo paljon mitään arpomista, joten tulee varmaan nopeasti. Näin ainakin Turussa, jossa ei kyllä yleensä nämä sosiaalijutut toimi sitten ollenkaan. Ja niin.. olen venaillut asumistukipäätöstä kohta 7 viikkoa, hohhoijjakka. Pitää varmaan pian soitella, että onko tipahtanut patterin väliin koko hakemus vai missä se makaa. Miehelle kyllä tuli kaksi viikkoa sitten joku ilmoitus liittyen tuohon minun hakemukseeni, joten ovat ne siellä jotakin saaneet aikaiseksi.

Eipä mulla taida muuta olla. Onnittelut Vinkulle minunkin puolestani ja tervetuloa tänne " alakertaan" ! :) Voikaahan paksusti!

-Pilkku & Ramses 38+5-

Vierailija
6/46 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkukas; en ole tajunnutkaan, että kelan sivuilta pystyy tarkistamaan omia päätöksiä. Kiitos vinkistä, nyt lähden katsomaan löydänkö niitä, jos en löydä palailen kerjäilemään sinulta lisätietoja. Toivottavasti se vauveli sieltä pian pyrkis maailmaan ja saisitte hänet syliin.

Vierailija
7/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi... kiitos nimeni listaan lisäämisestä. Laskettu aika olisi 2.7.06.

Toisaalta minua pelottaa vieläkin puhua tai edes ajatella tätä raskausasiaa. Tuntuu siltä, ettei se ole vieläkään totta. Miehenkään kanssa ei ole vauva-asiasta puhuttu vieläkään yhtään sanaa. Olen varannut uuden ultran ensi viikon torstaille. Silloin olisin tarkalleen samassa päivässä menossa kuin elokuussa tuli keskenmeno.

Tänään on ajatusten kohdalta hivenen huonompi päivä. On kai menossa rv 8+2. Huono olo katosi sunnuntaina. Vielä lauantaina voin todella huonosti koko päivän. Eilen oli kai päivällä ja illalla hetkellisesti huono olo. En ole aivan varma (tai sitten en vaan uskaltanut ajatellakaan asiaa). Vatsanpohjaa ei enää nipri samoin kuin viime viikolla... pelottaa, että jotain on taas mennyt pahasti pieleen... =(

Edelliseen viitaten seuraa kysymys. Onko teillä esim. pahoinvointi kadonnut näin aikaisin tai edes lieventynyt? Entä muut oireet, kuten menkkanipistykset? Ovatko ne palanneet jossain vaiheessa? Ovatko nuo oireet siis vain pitäneet taukoa?

Vierailija
8/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa alakertaan Vinku! Ainakaan mä en ole voinut oireiden perusteella ennustella mitään raskauden jatkumisen suhteen: Esikoisesta ei mitään oireita (menkat myöhässä reilun viikon, sillä innostuin testaamaan), vaan lievää väsymystä. Km-raskaudesta aika vahvat oireet melkein kaavintaan asti (kaavinta yli 3vkoa siitä kun alkion kehitys oli pysähtynyt) ja nyt tässä loppusuoralla olevassa raskaudessa ihan mielettömän vahvat oireet (paha olo, ällötys, masun nippailu, päänsärky ja väsymys) jo ennen testaamista (kp30/28). Yritä ottaa rauhallisesti sinne seuraavaan ultraan asti!!!

Oma maha heiluu hurjasti - mä en ainakaan vielä huomaa mitään liikkeiden vähenemisiä, melkeinpä toisin päin. Nyt alkaa tuntua siltä, että painoa on kerätty tarpeeksi ja alkaa olla syytä välttää turhaa suolaa jne. pientä taipumusta turvotukseen siis havaittavissa. Olen siis siirtynyt päiväsajaksi kasvissyöjäksi (salaatteja ja sosekeittoja) ja illalla eletään normaalisti miehen ja pojan kanssa. Katsotaan josko tästä olisi apua.

Viime viikon lääkärissä käynti rauhoitti mua hurjasti - vaikka paikat on jo " pehmenny" ja siten ollaan pidemmällä kuin esikoisen kanssa tässä vaiheessa niin en vielä hetkeen odota synnyttämään lähtöä. Olo on kertakaikkisen mainio kun saa levätä ja hengailla hiljaisessa kodissa, flunssasta ei just tällä hetkellä oo tietoakaan ja yöt menee nukkuessa. Mä oon vähän miettiny " teemoja" joka viikolle - nyt on menossa " kaapit siistiksi" -viikko ; ) Ens viikolla joululahjat ja sitten kortit, askartelut ja valokuvat. Sitten mä alan odottaa ihan tosissaan tätä synnytystä ; )

B 36+3

Vierailija
9/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on fiilikset??? Joko voidaan alkaa jännittämään ihan tosissaan???

Vierailija
10/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teitä " kohta poksahtavia" nyt aika paljon, onnea kaikille viime metreille. Jaksuja myös kaikille muille.

Täällä molli surffailee koneella, pitäis tehdä läksyjä, taas sama vanha juttu.....

Vauveli nukkuu, kokeilin tänään ekan kerran unipussia, kun tuli sellainen isolla rahalla hankittua jo ennen vauvan syntymää, eikä sillä ole ollut käyttöä. Viime yönä herra nukkui niin levottomasti ja peitto oli pois päältä, että ajattelin testata nyt päivänilla kuinka pussissa nukuttaa.

PÄivät kiitää hirmu vauhtia ja kyllä on ihana seurata pojan kasvua ja kehitystä. Kontaktia ottaa jo kovasti ja se antaa voimia, että jaksaa itsekin pysyä paremmalla tuulella.

Sonnette- mä kävin siellä vaippa ja liinatapahtumassa myöskin. Arvelinkin että sinä olit siellä, kun muistan sun kertoilleen kestovaippa-asioista täällä. Ajattelin mennessäni, että pitää kysyä kaikilta isomahaisilta, että oletko Sonnette, mutta en sitten viitsinyt:)

Kokeilin meidän " jättiläistä" liinaan, mutta en nyt vielä ainakaan mitään ole päätynyt hankkimaan, ehkäpä kantoreppu on enemmän meidän juttu. Vauva nyt 2,5 kuisena painaa jo varmaan 8 kiloa (pari viikkoa sitten 7,5 kg ja 62 cm.)

Että sellainen pieni poika meillä!

Hauskaa jatkoa kaikille

Vieläkö AMIEL Käyt täällä kurkkimassa? Raapustahan pari sanaa, samoin olis kiva kuulla Napoltin ja muidenkin jo vauvan saaneiden kuulumisia. Pitäiskö meidän vielä pistää vauvapuolelle joku oma pino, on ikävä teitä kaikkia!

molli

Vierailija
11/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin tossa vähän aikaa sitten yhden kaverin, jonka poika on vähän alle kaks kuukautta - sekin " pikkuherra" oli jo yli 6,5 kg ja näytti tosi isolta. Meillä on aina huolehdittu kasvusta (ollaan oltu pojan isän kanssa molemmat tosi pieniä - onneks meidän vanhat neuvolakortit on tallella ja sinällään pienentää mun huolta). Voi kun tämä kakkonen kasvaisi vähän reippaammin tai innostuisi syömisestä edes jossain vaiheessa ; )

Kyllä meitä taas yhden pykälän alemmas siirtyviä alkaa olla (ja teitä jo synnyttäneitä kanssa) - olis tosi kiva jatkaa tuolla vauvapuolella edes satunnaisesti! Tän haahupinon rikkaus on nyt raskausaikanakin ollut tämä eri vaiheissa meno - samalla lailla voisi kuvitella, että vauvapinossa olisi kiva vaihtaa ajatuksia eri-ikäisten vauvelien jutuista. Eikun Molli vaan pinoa pystyyn tai sitten viimeistään heti alkuvuodesta ryhdistäydytään tällä rintamalla!!!

Vierailija
12/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

molli_sointu:

Vauveli nukkuu, kokeilin tänään ekan kerran unipussia, kun tuli sellainen isolla rahalla hankittua jo ennen vauvan syntymää, eikä sillä ole ollut käyttöä. Viime yönä herra nukkui niin levottomasti ja peitto oli pois päältä, että ajattelin testata nyt päivänilla kuinka pussissa nukuttaa.

Unipusseja on meillekin kerääntynyt jo kolme kappaletta! Esikoiselle keksin tuon pusseilun vähän liian myöhään, ja eihän poika enää oppinut. Nyt on ainakin se vahinko korjattu, kun pussit on jo vauvaa odottamassa. Saa nähdä tuleeko tästä unipussi-vauva. :-)

Sonnette- mä kävin siellä vaippa ja liinatapahtumassa myöskin. Arvelinkin että sinä olit siellä, kun muistan sun kertoilleen kestovaippa-asioista täällä. Ajattelin mennessäni, että pitää kysyä kaikilta isomahaisilta, että oletko Sonnette, mutta en sitten viitsinyt:)

Voi että. :-) Oispa ollu mukava vaihtaa muutama sana. Mä napotin lähes koko tapahtuman ajan siellä vaippapöydän luona kaikkine mahoineni ja rintapielessä luki Heli. :-)

Kokeilin meidän " jättiläistä" liinaan, mutta en nyt vielä ainakaan mitään ole päätynyt hankkimaan, ehkäpä kantoreppu on enemmän meidän juttu. Vauva nyt 2,5 kuisena painaa jo varmaan 8 kiloa (pari viikkoa sitten 7,5 kg ja 62 cm.)

Että sellainen pieni poika meillä!

Onpas teidän pojalla jo kokoa. Toiset vaan kasvaa nopsempaan kuin toiset. Meidän esikoinen on ollut hitaasti kasvavaa sorttia ja pienikokoinen on vieläkin, vaikka oli syntyessään himpun verran vaille 4-kiloinen. Epäilen, että hippu on isoveljeään pienempi syntyessään - toivottavasti kasvaa sitten reippaammin, ettei jää ihan kirpuksi...

Hyvää jatkoa sullekin molli! Oli kiva taas lueskella kuulumisiasi. Joskus tuli mieleen, että oisko kiva perustaa meille ex-haahuille (ja miksei haahuillekin) ihan yahoon postituslista. :-) Sitten ei hukattaisi toisiamme vauvojen synnyttyäkään. Itse ainakin esikoisen odotuksen jälkeen lopetin koko vauva-lehden sivuilla palstailun. Mutta en tiedä riittäisikö meillä sitten siellä juttua, kun vauvat kasvavat...

Mä taidan nyt alkaa miettimään mitä lahjoja pitäisi vielä ostaa. Taidan tänään miehen töistä kotiuduttua napata auton ja lähteä vähän lahjaostoksille. Sitten kun vauva on syntynyt, niin ei varmaan tule lähdettyä juurikaan kaupoille ennen joulua.

Vierailija
13/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli nehän ovat jo 37+6. :-)

Sonnette

Vierailija
14/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siellä heti muutama ex-haahu ilmoitteli itsestään. Voihan se olla, ettei sinne kovin usein jaksa tai ehdi kirjoitella, mutta edes joskus.

Vierailija
15/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinku75 kirjoitti: " Edelliseen viitaten seuraa kysymys. Onko teillä esim. pahoinvointi kadonnut näin aikaisin tai edes lieventynyt? Entä muut oireet, kuten menkkanipistykset? Ovatko ne palanneet jossain vaiheessa? Ovatko nuo oireet siis vain pitäneet taukoa?"

Mulla välillä hävisi ihan kuin kokonaan ja sitten taas satunnaisesti iski takaisin. Ja kesken menneessä raskaudessa mulla oli paljon pahemmat oireet kuin tässä nykyisessä, että elä huolestu liiaksi...

Ennenaikaiset supistukset ovat olleet riesana ja eilen oli taas sellaset tuskat että meinasin että nyt ei käy hyvin, että istukka repee tai jotain.

Yritin ottaa pöydän reunasta tukea ja sain kuin sainkin raahattua itseni sohvalle ja lepo alkoi sitten helpottaa supisteluita.

Sittenpä pelottikin kun ei mahasta kuulunut mitään, vaikka tökin ja söin makeeta ja kiljahdinkin (krhömm) että nassikka heräisi ja alkaisi ilmoittaa olevansa kunnossa..

No, ei se kukko käskien laula.. (Tullut ilmeisesti äitiinsä..) kunnes sitten jonkin ajan päästä alkoi mahassa potkiminen taas, ja terhakkaasti vielä sittenkin..

Eli kaikki kondiksessa :)

Meillä on pohdittu nimiä ja keksittykin sitten melko varmasti SE oikea nimi. No, miehen työkaveri oli sitten puhunut lastensa nimistä ja sanonut, ettei ole antanut miehensä päättää lasten nimistä koska se oli saanut päättää veljensä nimen ja on kuulema niin idiootti nimi että.. No mieheni sitten kysyy, että mikäs se nimi sitten on.. No se on xxxxxx Ja työkaveri pamauttaa sen meidän lapsellemme aikomamme nimen ilmoille.. Eiks oo kauhee...

Mua vähän huvitti kun kuulin:) Ja niin oli naurattanu miestänikin. Vaan meiän päätökseenhän tuo nyt ei tietenkään mitään vaikuta.

Mitäköhän se mahtaa aatella kun kysyy aikanaan mikä tuli nimeksi ;)

Miusumausu ja nassikka 24+5

Vierailija
16/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkulle lohdutuksia täältäkin, mulla oli ihan alussa huono olo neljä päivää ja sen jälkeen en enää kyökkinyt kertaakaan. Eli voi todellakin olla ihan hyväkin olo vaikka raskaus sujuisikin hyvin...

Hauska tuo nimijuttu miusumausu!! :D Mä haluaisin kanssa nähdä miehesi työkaverin ilmeen kun nimen ilmoitatte... Oletteko siis tietoisia sukupuolesta vai onko teillä nimet molemmille? Meillä on pojan nimi ollut jo monta kuukautta valmiina mutta jos tulee tyttö (ei siis olla otettu selvää) niin nimestä on vain pieni aavistus... Tai siis mulla on parikin ihanaa nimeä mistä tykkään tosi paljon ja piiiiiitkän aivopesun jälkeen alkaa vaikuttamaan siltä että mies voisi toisen niistä nimistä hyväksyä. Hänellä ei itsellään ole parempiakaan ehdotuksia...

Molli, mä ihan järkytyin tässä kun näin miten vanha teidän herra jo on!! Muistan niiiiiin hyvin kun odottelit täällä milloin saisit lähteä synnärille ja onko siitä tosiaan jo 2.5kk????? Uskomatonta! Toinen mokoma vielä niin meidänkin esikoinen on ollut maailmassa jo hetken aikaa *aah, kaipaa jo sitä* Ihana lukea vauva-arjesta, mun puolesta moni muukin vanha ex-haahu saa tulla tänne kertoilemaan miten menee.

Oma pullea napa voi hyvin, painoa on nyt tullut reilu 7kg ekasta neuvolasta ja se on yllättänyt mut positiivisesti! Tää kun on eka raskaus (joka on menny näin pitkälle) niin kuvittelin etukäteen että musta tulee varmaan mielettömän iso. Mutta parempi tietenkin näin, auttaa varmasti kun mun ei koko raskausaikana ole juuri tehnyt makeeta mieli ja jos joskus tekee niin pari karkkia riittää sammuttamaan sen himon. Maha-asukki liikkuu ahkerasti joka päivä ja ilta joten huolehtia ei ole tarvinnut mistään, ihanaa!

Emmis 32+3

Vierailija
17/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Mollista. Ihanan iso jötkäle tuo teidän " pikkumies" . :) Mustakin olisi tosi kiva, jos kirjoittelumme jatkuisi sitten tuolla vauvapuolellakin. Yhteinen taival on kestänyt pitkään ja onkin mukava kuulla wanhojen tuttujen kuulumisia. Olisi kiva, jos muutkin vauvansa saaneet tulisivat kertomaan kuulumisia! :)

Nette: Toivottavasti pääsit tarkistamaan tietosi Kelan sivuilta. Sisäänkirjautuminen vaatii sirullista henkilökorttia tai verkkopankin tunnuksia. Mikäli et keksinyt, mistä löydät tietosi, tässä tulee vinkki: pääsivun yläreunasta klikkaa kohtaa ' Asiointi' -> aukeavan sivun alareunasta ' Siirry tunnistautumispalveluun' -> sitten vain valitsemaan kohta 1. tai 2. Loppu varmaan meneekin ilman onkelmia.

Vinkulle rauhoituksen sanoja minultakin. Mulla oli tuota pahoinvointia vaihtelevasti - muistan vieläkin sen hetken, kun pahoinvointi loppui kuin seinään rv 8+0 (samoin kuin keskenmenneessä raskaudessa). Kyllä olin silloin hermona, mutta onneksi sitten muutaman päivän päästä ultrassa kohdustani löydettiin elämää ja kaikki onkin mennyt vain hienosti tällä kertaa. :) Pahoinvointikin palasi sitten kuvioihin, joskaan ei enää niin voimakkaana. Samoin noita nippailuja ja menkkajomotuksia oli silloin tällöin, joten ei kannata huolestua! Kaikki menee varmasti hienosti tällä kertaa, pidän peukkuja! :)

Tänään olikin sitten viimeinen neuvolakäynti ennen laskettua aikaa. Seuraava kerta on rv 40+2, jollen ole sitä ennen synnyttänyt tai parhaillaan synnyttämässä (toivottavasti olisin jo jakautunut ennen sitä!). Tuon jälkeen terkkari laittaa lähetteen Tyksiin, josta tulee aika yliaikaiskontrolliin, mutta todennäköisimminhän vauva syntyy ennen kuin tuo kontrolliaika on käsillä.

Napsukassa voidaan ilmeisesti hienosti, samoin minä voin hyvin ainakin mittausten mukaan (henkisestä puolesta en niin tiedä..). Verenpaineet 108/74, pissi puhdasta, hemppa noussut Retaferin ansiosta 117:stä 124:ään kahdessa viikossa. Sf-mitta oli vielä noussut 35 cm:iin, mutta terkkarin mukaan vauva on hieman laskeutunut ja on nyt aika lailla lähtövalmiudessa. :) Kaipa tämä siis joskus syntyy, vaikka alkaa odottavan mieli olla jo todella kärsimätön. On se kyllä jännä, miten tässä nyt on jo moooonta viikkoa oltu raskaana ja sitten ne muutamat viimeiset viikot tuntuvat aivan kärsimykseltä ja epäreilulta, kun kaikilla muilla on jo vauva! :D Onneksi päivät menevät kuitenkin kuin siivillä, kun tulee nukuttua sellaisia 11 h:n yöunia. Esikoista kun odotellaan, niin ei tartte lasten takia olla pirteänä, vaan voi elää vielä hyvinkin itsekästä elämää.

No niin, kaipa tämä riittää tältä erää. IINA-MIION KUULUMISIA ODOTTELEN MINÄKIN! ;)

-Pilkku kera Raggarinsa 38+6-

Vierailija
18/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia tulin kertoilemaan... Tänään kun käytiin siellä guru-Brunon 3d-ultrassa!! ;)

Käynti oli aivan ihana... Turhaa pelkäsin itse herraa!! Brunohan oikein innostui vitsailemaan vaikka kovin tosikkona häntä vissiin pidetään... Suosittelen vastaavaa käyntiä kaikille sitä harkitseville!! Käynti oli niin kattava, että nyt kyllä ei ole enää epäiyksen häivää onko masukilla kaikki hyvin!! Onhan sillä... :) Mitat vastaavat raskaudenkestoa, painoarvio 490g, sikiön rakenne normaali, kasvonpiirteet normaalit eikä huulihalkioon viittaavaa, aivokammiot tavallisen kokoiset ja aivorakenteet säännölliset, sydän nelilokeroinen, syke säännöllinen (154), identifioidaan mahalaukku ja virtsarakko, munuaiset kooltaan ja rakenteeltaan normaalit, kaksi kättä ja jalkaa, 5 sormea ja varvasta, sikiö liikkuu normaalisti ja on reaktiivinen, istukka edessä ja lapsivettä normaali.

Ihania kuvia saatiin noin parisenkymmentä kappaletta ja vielä dvd lisäksi!! Kaikenkaikkiaan käynnistä jäi hyvä ja luottavainen mieli!! :)

Ainiin, PILKUKAS, olit utelias sukupuolesta... Noh, vaaleanSINISIÄ vaatteita mentiin heti Stockalle ostamaan kun Brunon luota päästiin!! Eli poika olisi tänne tulossa!! Itse olin tähän päivään asti 99.9%varma, että tyttö tulee ja nyt olo on onnellisen järkyttynyt tästä tiedosta!! ;) Meidän tytöllä onkin pippeli!! Hih!!

Nyt lähden sohvalle sisäistämään tätä kaikkea ihanuutta ja palailen vaiks huomenna kommentoimaan muiden kuulumisia!!

Mellu ja Pupunalle rv22+1

Vierailija
19/46 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kone temppuili enkä päässyt kirjoittamaan tänne.

Elikkä tänään siis se LA ja vielä täällä ollaan yhtenä kappaleena. Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki OK! (Verenpaine noussut taas hiukan.) Neuvolatäti suositteli sängyssä puuhailua. :)

Nyt illalla käytiin avomiehen kanssa reippaalla kävelyllä ja katsotaan nyt sitten onko siitä jotain apua. Tällä hetkellä masu on kova kuin kivi... Kävelessä muisteltiin edellisiä synnytyksiä. Avomiehen töissä olivat työkaverit sanoneet että huomenna ei tarvitsisi hänen töihin sitten tulla. Perjantaina olisi heillä lähtö Tallinnaan pikkujouluihin ja jos en vauvan kanssa ole paerjantaihin mennessä kotona ei avomies pääse valitettavasti lähtemään pikkujouluihin.

Nyt nukuttamaan kuopusta, kun isi ei kelpaa tänä iltana nukuttajaksi.

T:IinaMiio ja Mikki 40+0

Vierailija
20/46 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sanoa, että kiva nimi sulla....

jos mulla olisi ollut nimilappu rinnassa, niin siinäkin olisi lukenut Heli:)

molli