Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmasluokkalainen poika haluaa kasvattaa pitkän tukan! EEEIII!!!

Vierailija
09.05.2012 |

Annatteko lapsen itse päättää hiustyylin? Olen aina suosinut lyhyttä mallia. Vaikea hyväksyä nyt tätä pitkätukka villitystä. Muuten poika on saanut valita tukkatyylinsä mutta kaljua en ole suostunut leikkaamaan..

Omassa pienessä mielessäni kalju on ihan uhtä paha kuin pitkätukka.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee 2-4 x lukuvuodessa täi-ilmoitus, enkä todellakaan aio pitkässä tukassa niitä kasvattaa, saati ruveta supersiivoukseen.

Vierailija
22/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan poikaa ja suren vähän jo etukäteen sitä mahdollisuutta, että poika haluaisi jossain vaiheessa ympäristön paineen (ikätovereiden) vuoksi leikata tukkansa lyhyeksi. Minusta ne lyhyttukkaiset klanipäät ovat kamalan rumia, enkä ainakaan omasta tahdostani tule leikkauttamaan lapseni tukkaa lyhyeksi.

Ja muuten kysymys teille, jotka ette salli pitkää tukkaa täiden tms takia, tai joiden poika on "kyllästynyt" siihen että tukkaa pitää hoitaa: Leikkaatteko tyttöjennekin hiukset lyhyiksi, vai eivätkö täit tytöillä haittaa? Ja millaista erityisen suurta huoltamista LAPSEN pitkä tukka vaatii? Kyllähän lyhyttäkin pitää kammata ja pestä - sen kummempaa huoltamista ei ainakaan meidän tyttömme hiuksille tehdäkään. (Lapsi ei itse halua laittaa hiuksia kiinni, ja koska on otsatukka, ei ole mitenkään tarvettakaan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan poikaa ja suren vähän jo etukäteen sitä mahdollisuutta, että poika haluaisi jossain vaiheessa ympäristön paineen (ikätovereiden) vuoksi leikata tukkansa lyhyeksi. Minusta ne lyhyttukkaiset klanipäät ovat kamalan rumia, enkä ainakaan omasta tahdostani tule leikkauttamaan lapseni tukkaa lyhyeksi.

Ja muuten kysymys teille, jotka ette salli pitkää tukkaa täiden tms takia, tai joiden poika on "kyllästynyt" siihen että tukkaa pitää hoitaa: Leikkaatteko tyttöjennekin hiukset lyhyiksi, vai eivätkö täit tytöillä haittaa? Ja millaista erityisen suurta huoltamista LAPSEN pitkä tukka vaatii? Kyllähän lyhyttäkin pitää kammata ja pestä - sen kummempaa huoltamista ei ainakaan meidän tyttömme hiuksille tehdäkään. (Lapsi ei itse halua laittaa hiuksia kiinni, ja koska on otsatukka, ei ole mitenkään tarvettakaan.)

Komeilla miehillä/miehelläni on pitkä tukka, ja samoin minun komealla pojallani

Vierailija
24/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poikasi on? Minunkin miehellä on pitkä tukka, ja olenkin vähän toivonut, että isän esimerkki kannustaisi lastamme näkemään tuon hiusasian vähän eri lailla, mutta en sitten tiedä, onko se niin, tai ainakaan - kuinka pitkään lapsi laittaa isältä saamansa miehen mallin lähes koko muusta yhteiskunnasta saadun mallin edelle. Mutta toivottavasti laittaa :)

t. se joka äsken kirjoitti odottavansa poikavauvaa jne

Vierailija
25/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole tykännyt edes nuorena. Mielipide asioita. Tuntemani pitkätukat ovat sellasia tarkkistyyppejä, ehkä tämä vaikuttaa mielipiteeseeni..

Minusta mies on seksikäs kun niska näkyy ja silleen päänmuoto..

Vierailija
26/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy itsesi kanssa keskustelu: mikä on tärkeää tässä elämässä ja mitkä asiat ovat vähemmän tärkeitä.

Muutaman vuoden kuluttua tulee korvakorut tai muut lävistykset ja tatuoinnit.

Yritä relata siihen mennessä.

terv. kahden teinin äiti

Vierailija
27/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata tuohon pojan pitkiin hiuksiin kyllästymiseen, siihen meillä vaikutti moni asia.

Poika urheilee ja liikkuu paljon. Hiukset oli aina tiellä ja hiostivat aivan älyttömästi (jopa läksyjentekoa haittasivat). Kiinni hiuksia ei missään nimessä saanut laittaa.

Hiuslaatu pojalla on sellainen pehmeän vauvamainen (ja hiuksia oli/on edelleen, vaikka lyhyet ovatkin todella paljon ja paksusti), että menee aivan umpisolmuun kun takkuuntuu. Käytännössä siis koko niska oli aina yhtä vanuttunutta umpisolmutakkua. Pipokausi ja harrastuksissa kypärän käyttö vain pahensi takkuja.

Päivittäisen hiuksien pesun (joka oli aivan tuskaa kun hiukset meni vielä enemmän solmuun vaikka oli juuri harjattu suoriksi) ja monta kertaa päivässä tehdyn harjauksen lisäksi piti käyttää hoitoainetta ja useimmiten aikataulusyistä myös hiustenkuivaajaa (ja taas tarvittiin harjaa koska meni solmuun)...

Enää ei ole ongelmia hiustenpesun kanssa, poika hoitaa sen mielellään. hiuksia ei myöskään tarvitse pestä enää yhtä usein kuin ennnen jotta ovat siistin näköiset. Sen enempää hiustenkuivaajaa eikä hoitoainetta tarvita enää. Ei ole myöskään tarvinnut tapella hiusten hoitamisesta! Eikä muuten lyhyille hiuksilleen paljon kampaa tarvitse näyttellä, kummankaan pojan, ei ole ollut koskaan tarvetta vaikka eivät ihan kynittyjä "nutipäitä" ole kumpainenkaan.

Naisia tässä perheessä on vain yksi, minä. Omasta puolestani voin sanoa, että tällä samaisella hiuslaadulla kuin isommalla 10v. pojallani, on pitkät hiukset todellakin vaikea hoitoiset ja iso rasite. Tiettyyn pisteeseen asti pitkät hiukset on kivat mutta kun kyllästyn leikkuutan minäkin reilusti lyhyemmäksi.

Kukin siis tyylillään.

Vierailija
28/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä tukka ns. puoleen selkään? Eikö hartiapituinen riitä?

Vierailija
29/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä, jotka opettatte pojillenne, ettei lyhyitä hiuksia tarvitse pestä ja kammata yhtä usein kuin pitkiä! On ihan harhaluulo, että ne näyttäisivät siisteiltä myös epäsiisteinä.

Ja toiseksi joku hartiapituinen tukka ei edes samalla lailla takkuunnu kuin tosi pitkä liehuletti. Ja aika outoa kyllä, että urheilevat tytöt eivät koe pitkiä hiuksia hankalina, mutta pojille oikein tyrkytetään käsitystä, että onpas se nyt vaikeaa, ja voi kun lyhyt tukka on helppo.

Itse olen aina inhonnut poikien ja miesten lyhyttukkamuotia. TOSI ikävän näköistä. Toivottavasti pitkät hiukset tulevat uudestaan muotiin! Kuten oli esim. 1970-luvulla.

Vierailija
30/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään monilla alkaa olla pitkä tukka ja huumeiden käyttö lisääntynyt. Liittyvätkö nämä asiat jotenkin yhteen, voi olla jotain perää.

Vierailija
31/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla oli ihan yleistä, että poikalapsillakin oli pitkä tukka.

Miksi te muuten tykkäätte miesten ja poikien LYHYISTÄ hiuksista? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun minusta ne tekevät aina ihmisistä vähän ruman, tylsän ja persoonattoman näköisen. Varsinkin, kun miesten ja poikien kohdalla se lyhyt hiustyyli on usein aika pelkistetty - toisin kuin naisilla, joilla voi olla lyhyissäkin hiuksissa joku leikkaus, tyyli tms. Ja se lyhyeksi kynitty tukka yhdistettynä harmaansävyisiin vaatteisiin tekee kyllä niistä pojista TOSI ikävän näköisiä!

Vierailija
32/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei niitä oikeasti edes voi kammata. Ei niille kampa tee mitään. Hiukset ovat paksut ja nousevat päästä ylös ihan itsestään, hieman taipuen.

Pestä tietenkin pitää, mutta pesun jälkeen riittää pyyhkeellä hieraisu.

Vierailija
33/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee 2-4 x lukuvuodessa täi-ilmoitus, enkä todellakaan aio pitkässä tukassa niitä kasvattaa, saati ruveta supersiivoukseen.

omakin tukkasi varmuuden vuoksi mahdollisimman lyhyt?

Vierailija
34/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poikasi on? Minunkin miehellä on pitkä tukka, ja olenkin vähän toivonut, että isän esimerkki kannustaisi lastamme näkemään tuon hiusasian vähän eri lailla, mutta en sitten tiedä, onko se niin, tai ainakaan - kuinka pitkään lapsi laittaa isältä saamansa miehen mallin lähes koko muusta yhteiskunnasta saadun mallin edelle. Mutta toivottavasti laittaa :)

t. se joka äsken kirjoitti odottavansa poikavauvaa jne

Aina ollut pitkä tukka, nyt yli lapaluitten.

Kastanjanruskea, kuten isällään...

Vierailija
35/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun itse tykkään miehistä, joilla on pitkä tukka ja niitä sitten saa nykyään etsimällä etsiä katukuvasta kun lyhyt tukka on muotia.

onneksi oma komistus on vyötärölle asti olevan tukkansa kanssa massasta erottuva tapaus.Uih, taidanpa kömpiä nyt sen kanssa saunaa ja laitan oven lukkoon :P

Vierailija
36/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pitkä tukka, en jotenkin ymmärrä ap:n kauhua... Tai joo, ymmärrän: itse saisin samanlaisen hepulin klanipäästä...

Vierailija
37/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielestäsi tyttölapselle voi olla lyhyet/pitkät oman valintansa mukaan niin kyllä sitten poikakin saa valita!

Musta on todella outoa ja syrjivää ajattelua että pojalla saa olla vain lyhyet hiukset! Todella rajoittavaa !

Pitkähiuksisen 8 vee pojan äiti

Vierailija
38/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakin tukkasi varmuuden vuoksi mahdollisimman lyhyt?

Ei näet ole täivaaraa kun pojilla lyhyet tukat ... paljon liikkuvina myös ihanan helppohoitoiset ja siistit. Pitkä tukka irti ja sottainen ja hikinen jonku lippiksen alla on oksettava näky.

Vierailija
39/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen teitä, jotka opettatte pojillenne, ettei lyhyitä hiuksia tarvitse pestä ja kammata yhtä usein kuin pitkiä! On ihan harhaluulo, että ne näyttäisivät siisteiltä myös epäsiisteinä. Ja toiseksi joku hartiapituinen tukka ei edes samalla lailla takkuunnu kuin tosi pitkä liehuletti. Ja aika outoa kyllä, että urheilevat tytöt eivät koe pitkiä hiuksia hankalina, mutta pojille oikein tyrkytetään käsitystä, että onpas se nyt vaikeaa, ja voi kun lyhyt tukka on helppo. Itse olen aina inhonnut poikien ja miesten lyhyttukkamuotia. TOSI ikävän näköistä. Toivottavasti pitkät hiukset tulevat uudestaan muotiin! Kuten oli esim. 1970-luvulla.

Ei kai minkään pituiset hiukset näytä siisteiltä epäsiisteinä? Jos lapsen pitkiä hiuksia pitää pestä joka päivä jotta ovat puhtaan näköiset ja lyhyitä vain 1-2x vko:ssa niin siinä on aika iso ero.

Pitkistä hiuksistahan tässä ketjussa puhuttiin, pitkien hiusten ei tarvitse olla "liuhuletti". Sellaiset niistä tulee hoitamattomina. Sanomattakin on selvää ettei hartiapituinen takkuunnu niin helposti mutta ei se musta kyllä ole vielä mitenkään pitkä.

Onko sulla paljonkin kokemusta urheilevista pitkähiuksisista tytöistä tai pojista???

Kyllä kilpaureilua itse harrastaneena ja ohjanneena voin vannoa, että ne lyhyemmät "pese ja pidä" hiukset on helpommat. Eri asia miten kukakin asian kokee ja haluaako kaikki helppoutta.

Vierailija
40/40 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun itse tykkään miehistä, joilla on pitkä tukka ja niitä sitten saa nykyään etsimällä etsiä katukuvasta kun lyhyt tukka on muotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi