Työttömyys ja matkailu
Tiedän että ei saisi matkustella kuin sen viikon vuodessa, mutta mitä olen ihmisiltä kuullut, moni matkustaa enemmän.
Paljonko te olette (uskaltaneet) matkustaa työttömänä?
Onko liikaa jos ollaan perheenä noin 2kk vuodessa ulkomailla, mies töissä ja minä tosiaan työtön.
Kommentit (5)
vai onko tämä se ansiosidonnaisen vaikutus? Vai puolison rahat...
Itse työttömänä ollessani en uskaltanut olla kotoa pitempään kuin sen, että jos poissaollessani olisi tullut joku työhönosoitus tmv, niin olisin ehtinyt siinä aikarajassa vielä reagoida. En muista enää, että montako päivää niissä yleensä annettiin.
matkustin niin paljon kuin ehdin ja oli varaa. Parhaimmillaan olin yli kuukauden putkeen matkalla. Sinä aikana meillä kävi yksi läheinen kastelemassa kukkia ja katsomassa postia, joten jos työkkäristä olisi tullut joku työosoitus, niin olisin saanut siitä kyllä tietää.
Ja mistä rahaa? No tietysti ansiosidonnainen, puolison rahat, mahdolliset säästöt, tai sitten voi matkustaa pienellä budjetilla. Jossain halvassa maassa eläminen tulee kuitenkin suhteessa paljon halvemmaksi kuin täällä. Itse sain joskus nuorempana vanhemmiltani matkarahaa, joilla painelin menemään. Kerran kävin yhtenä päivänä työkkärissä ja jo seuraavana lähdin lentokoneen kyydissä reissuun :)
Minusta on törkeää, että ihminen jolla on aikaa liiankin paljon on matkustuskiellossa.
Työttömyys on ihan riittävän stressaavaa ilman tuommoista lisärangaistustakin.