Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolantäti ihannoi laihuutta

Vierailija
08.05.2012 |

Ekalla neuvolakäynnillä mun bmi oli 22,7 ja nyt kiloja rv 35 mennessä kertynyt noin 6. Painoindeksi on tällä hetkellä 24,6. Koko raskauden ajan mun painoa on syynätty grammojen tarkkuudella, ja kerran tuli todella paljon noottia kun paino nousi tädin laskujen mukaan 900g/ viikossa. Yritin kyllä selitellä, että ei mulla oikeasti ole kiloja niin paljon tullut, vaan mulla on jalassa painavat talvikengät ym. Kotona punnitsin vaatteet + kengät, jotka oli neuvolassa päällä, painoivat yhteensä 3kg. Noh, jouduin kuitenkin sokerirasitukseen, mutta sokereissa ei mitään vikaa. Viime neuvolakäynnillä paino oli laskenut 500g. Odotin tädiltä negatiivista palautetta, sillä tässä vaiheessahan vauva kasvaa jopa 200g viikossa. Täti oli kuitenkin erittäin tyytyväinen ja toivoi jopa painon jatkavan laskuaan, ettei jäisi yhtään raskauskiloja... Oon kyllä todella hämmentynyt.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punnituksessa kenkiä pois? Mua on ainakin käsketty ottaa ja ottaisin ne oma-aloitteisestikin.Tosi ärsyttävää kyllä tuollainen painon kyyläys. Sullahan on noussut just sopivasti paino.

Mun neuvolantäti ihannoi vanhoja äitejä, se on nyt joka kerta muistanut kauhistella miten junnu olen (21v...) :)

Vierailija
2/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitte ottanu kenkiä pois ko puntarille menit?itse otin aina. eikä ne kitisy vaikka 100 meni rikki ja paino nousi välillä tosi hurjasti. sitte ko tippu niin varmisteli ettei ole ollu nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolantädistä voisi tehdä valituksen!

(Kumpikaan mun neuvolantädeistä ei erityisesti vaikuttanut ihannoivan mitään tai ketään.)

Vierailija
4/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punnituksessa kenkiä pois? Mua on ainakin käsketty ottaa ja ottaisin ne oma-aloitteisestikin.Tosi ärsyttävää kyllä tuollainen painon kyyläys. Sullahan on noussut just sopivasti paino.

Mun neuvolantäti ihannoi vanhoja äitejä, se on nyt joka kerta muistanut kauhistella miten junnu olen (21v...) :)

En jotenkin kehdannut, kun se täti seisoi siinä vieressä. Ajattelin, että hän luulee minun yrittävän saada painoa alaspäin, jos olisin alkanut riisumaan:D

Vierailija
5/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko tässä nyt mielestänne omituisinta se, etten riisunut kenkiä? Luulisi ammatti- ihmisen kuitenkin ymmärtävän, että kengät lisäävät painoa ja osaisi sen myös huomioida...

Vierailija
6/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et ottanut pois kenkiä :D itse otan aina myös päällyspaidan pois, jos on erityisen painava, jotta mittaustulos olisi todellinen.

Kuitenkin tämä painon kyttäys on koettu täälläkin. Laihduin ennen raskautta yli 10 kiloa ja näin ollen saanut takaisin sitten tottakai painoa raskauskilojen lisäksi, koska en ole pystynyt jatkamaan tiukkaa ruokavaliota ja liikuntaa, mitä tein sitä ennen. Rv 28 ja kiloja tullut 8. Joka neuvola kerralla saa kuulla, että nyt ei saisi tulla enää lisää sitten, mihin aina vastaan, että ei olla kuule vielä niissä numeroissa mistä on pudotettu, että en ota stressiä, koska en ahmi edes ruokaa/herkkuja. Tuntuu se silti pahalta, että aina huomautellaan. Varsinkin kun olen nuorempana ollut lievästi syömishäiriöinen... Nyt runsas naisen alku, jota ei raskauskilot pelota, vaikka vielä uhkeampaa neuvolantätiä ne huolettavatkin.

Vierailija
7/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä sanonut suoraan, että mun mielestä toi on vähän outo asenne. Vaatisin kunnon perusteluja moiselle asenteelle.

Ne on noi terveydenhoitajat välillä vähän sellaisia, että tuijottavat vaan taulukoita, eivätkä tajua, että meitä on moneksi. Ei niiden sanomisia kannata pitää ainoona totuutena.

Vierailija
8/12 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis huomioida, että paino voi hyvinkin vaihdella muutamalla kilolla päivässä. Se, punnitaanko aamulla/illalla, milloin on syönyt ja juonut, paljonko on suolessa ja rakossa tavaraa, vaikuttaa asiaan... Ei silloin voi parista kilosta alkaa kitisemään.

Vierailija
9/12 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä sanonut suoraan, että mun mielestä toi on vähän outo asenne. Vaatisin kunnon perusteluja moiselle asenteelle.

Ne on noi terveydenhoitajat välillä vähän sellaisia, että tuijottavat vaan taulukoita, eivätkä tajua, että meitä on moneksi. Ei niiden sanomisia kannata pitää ainoona totuutena.

No enkai mä ääneen ihmettele jos täti ja minä oltiin tyytyväisiä? Olisinhan mä jotain sanonu, jos toivoisin lihovani, mutta kyllä mä ne raskauskilot voin olla ottamattakin. Musta 5-10kg on ihan riittävä painonnousu, mua vaan kummastuttaa se, että kannustetaan "laihduttamaan", vaikka kiloja ei oo tullu mitenkään merkittävästi. Mua ylipäätään ärsyttää ihan suunnattomasti tuo painon vainoharhainen kyttääminen, melkein pelottaa aina astua vaalle.

Vierailija
10/12 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulet tänne taivastelemaan asiaa... Hmm.

Vierailija
11/12 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaa sitten täällä saada keskustelua aikaiseksi kun joka toinen takertuu lillukanvarsiin.

Vierailija
12/12 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulet tänne taivastelemaan asiaa... Hmm.

Siis sun mielestä mun ois varmaan pitäny sanoa sille neuvolantädille, että "perustele nyt kantasi oikein kunnolla. Miksi et hauku mua kun oon laihtunut??"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan