Jos näkisit roskakatoksessa hyväkuntoisen vanhan (retro) nojatuolin, ottaisitko sen itsellesi?
Minän nimittäin tein niin viime talvena ja päivääkään ei ole kaduttanut. :)
Kommentit (19)
Meillä on paljon toisten roskaksiluokittelemaa tavaraa kodissamme. Ihan kaatikseltakin haettua.
Ja roskista ottaminen ei ole muuten varastamista. Vaan erittäin suotavaa ja järkevää kierrättämistä.
Meilläpäin kaatopaikalla tavarasta maksetaan nimellinen hinta. 50 sentillä voi saada vaikka sohvan :-)
Jos siis olisin aivan satavarma, että tuoli olisi muuten päätymässä roskikseen eikä siellä vain väliaikaisesti odottamassa vientiä johonkin muualle.
Se voi olla turkiskuoriaisten valtaama.
Itse heitin opiskeluaikana turkiskuoriaisia vilisevän sohvan roskakatokseen, ja heti saman päinvänä se (ne) löysivät uuden kodin.
Että kyllä siitä sitkeimmätkin turkiskuoriaiset oli jo kuolleet. :) Ja oli ihan selvästi jätetty roskakuskien ongelmaksi se tuoli.
ap
Luteet näet vasta yöllä. Ne ovat porautuneet sisuksiin ja löytyvät usein vasta ihottumina. Myös kirjoissa leviää luteet.
on nukenvaunut dyykattu suoraan,aaah kaatikselta.Tästä on jo aikaa ja vaunut on n.50-luvulta.
kuten esim. Paavo Tynellin lampun, Frankin emalikippoja, 50-luvun tanskalaisen design-nojatuolin (ei ollut luteita:) jne. Olisihan se ihan älytöntä, jos kunnollista tavaraa menisi kaatopaikalle hukkaan.
Jokainen taplaa tyylillään. Ei tarvitse uskaltaa ottaa, jos ei halua, jokainen voi toimia kuten haluaa ja mikä itselle sopii. Meille sopii tämä "sekatalous", osa tavaroista löytyy ilmaiseksi ja osaan taas satsataan aika tavalla rahaa. Tulee ihan mukavan näköinen sisustus.
olen myös ollut vannoutunut dyykkari, ja jos olisit kysynyt minulta tämän kysymyksen muutama vuosi takaperin olisin vastannut jotain tyyliin "totta munassa" mutta homeisen sohvan (sitä ei aluksi nähnyt tai haistanut mitenkään) koi/turkiskuoriais sekä ludeongelman jälkeen olen kaikki sohvat, sängyt jne huolinut vain uutena, valitettavasti... täyspuisia kalusteita edelleen voin hommata käytettynä sekä pienenmpää sälää, tyyliin lampunvarjostimia jne.
nojatuolin, jos tuoli olisi muuten laadukas (runko + rungon materiaali, muotoilu jne.). Nopeastikos sellaisen kunnostaa tai antaa ammattilaiselle laitettavaksi. Yleensä sellainen on parempi kuin uusi (ellei osta riittävän kallista ja laadukasta). "Ennen vanhaan" puukin oli laadukkaampaa ja kovempaa kuin tämä nykyinen tehotuotettu höttö.
pesin sen ja nidoin ihanaa sisustuskangasta tikkaisiin ja istuinosaan. lapset sai sen omaan käyttöön, niin eivätpähän vie keittiössä olevaa koko ajan pois. :D
ap
Ihmettelen vaan, miten roskakatoksiin voidaan jättää huonekaluja (jotka ei mahdu säiliöön)? Eikö ne pitäisi viedä itse kaatopaikalle?
jos vippaa huonekaluja roskakatokseen, jonne ne eivät ylipäätään kuulu, niin laittais vaikka jonkun lapun että tässä on sitten turkiskuoriaisia tms. jos siis on joku selkeä syy miksi kenenkään ei sitä kannata omaan kotiinsa sitten roudata.
ja vaihtaisin kaikki pehmusteet + päälliskankaan. Mielestäni on hienoa, että ihmiset pelastavat arvotavaraa + tarpeellista tavaraa itselleen!
Olen dyykannutkin meidän jätekatoksesta jakkaran ja valokuvakehykset sekä kadun varteen tuodulta jätelavalta pari tuolia ja puisen keittiösenkin. Toisen romu voi olla toisen aarre. :)
Ei ole montaakaan päivää kun laitoin avauksen siitä kun dyykkasin roskakatoksesta parvekepöydän. Ja onpa meidän keittiönpöytäkin roskiksesta, ja vanha tv-taso!