Ärsyttää eliittivasemmistolaiset
Ollaan niin sosiaalista, niin sosiaalista. Linkitetään joka käänteessä jotain kansanuutisten artikkeleita siitä, kuinka paha oikeistopolitiikka lyö lyötyä. Ja mennään taas aamulla siistiin sisätyöhön nostamaan 5000 euron palkkaa, julistetaan kahvitauolla toisille valkokaulustyöntekijöille aatteen ilosanomaa, viikonloppuna juodaan vähän skumppaa eliittikommarikavereiden kanssa ja saatetaan vierailla kansan parissa Hakaniemen kauppahallissa osstamassa luomua, superia ja reiluukauppaa. Lähin kosketus lyötyihin on metrossa alleen kussut spude, jonka läheltä eliittikommari taluttaa lapsensa toiseen päähän vaunua ja käskee olla katsomatta sinne päin.
Kommentit (42)
tarkoita sitä, että pitää olla työtön tai pienipalkkainen. Paljon lääkäreitä jne on vasemmistolaisia. Ei kai sitä tarvitse elää makaronilla, jos on varaa ostaa lähituottajalta luomuruokaa? Mitä oikeastaan ajat takaa.
Vaikka itse tekeekin "valkokaulustyötä" niin voi ajatella /tukea myös niitä jotka ei sitä tee. Jos näin ei ajattele, niin on porvari.
valkokaulustyöläinen on todellisuudessa pienipalkkainen (esim. monet tutkijat). Samoin monet akateemisten alojen naiset. Monet duunarimiehet etenkin tienaavat moninkertaisesti.
Ja toisaalta, myös sieltä kovilta palkoilta voi tippua nopeastikin alas, kun asiat menevät pieleen. Ja jotkut jopa vaihtavat vapaaehtoisesti uransa perusduuniin. Ihmeellistä..
iis eihän vasemmistolainen ajatusmaailma tarkoita sitä, että pitää olla työtön tai pienipalkkainen. Paljon lääkäreitä jne on vasemmistolaisia. Ei kai sitä tarvitse elää makaronilla, jos on varaa ostaa lähituottajalta luomuruokaa? Mitä oikeastaan ajat takaa.
Vaikka itse tekeekin "valkokaulustyötä" niin voi ajatella /tukea myös niitä jotka ei sitä tee. Jos näin ei ajattele, niin on porvari.
Mitä noiden hyvätuloisten sitten PITÄISI olla mieltä, että se sinusta olisi ns. vähäosaiselle hyväksi? Tappaa itsensäkö?
Eikö se muka ole silti parempi, että hyväosaisenakin HALUAA toimia vähäosaisten hyväksi sen sijaan, että keskittyy kahmimaan itselleen lisää mammonaa ja etuja? Että edes yrittää miettiä, millainen yhteiskunta palvelisi kaikkia ja auttaisi syrjäytyneitä ja heikkoja?
Ja hei: kuka nyt antaa mielellään lapsensa istuskella alleen kusseen spurgun vieressä? Ei tietääkseni KUKAAN, ja miksi se olisikaan suotavaa? Perustelehan, ap.
Nykyinen elämäni ei kuitenkaan tarkoita sitä, että aina olisi näin ollut. Mä olen entinen toimeentulotukiasiakas.
Mä olen päässyt tähän tilanteeseen koulutukseni ja suomalaisen sosiaaliturvan ansiosta. Haluan, että nämä mahdollisuudet ovat edelleen kaikkien saatavissa.
Mä en halveksi ihmisiä joilla menee huonosti. Lapsilleni opetan, että kaikki ovat yhtä arvokkaita ja spurguillakin on oikeus olla. Mä olen jopa kerran avannut suuni, kun lipuntarkastajat yrittivät heittää metrosta ulos spurgua vain siksi, että hän haisi. Hänellä oli maksettu lippu eikä hän häirinnyt ketään käytöksellään.
Tykkään länsimaisesta vapaudesta, rokista, kaikista mahdollisuuksista matkustaa ja tehdä töitä. Alituinen negatiivisuus ja loanheitto tympivät. Olen tavis ja hyvällä mielellä kun on töitä ja perhe. Maailmantuska jääköön yksisilmäisille hörhöille. Täytyy nähdä myös omat rajansa.
Toki ihmisen pitää nauttia elämästään, mutta älykäs ja vastuunsa kantava ihminen näkee myös pikkuisen laajemman kokonaisuuden kuin oman napansa ja perheensä. Sattu nimittäin olemaan niin, että näillä poliittisilla ja yhteiskunnallisilla ratkaisuilla voi olla hyvinkin paljon merkitystä sille sinun pienelle kuplallesi. Perhe ja työ ovat nykymuodossaan aika lailla vahvasti yhteiskunnan tulosta, niiden muokkaamia ja muokattavia. Ja jos satut jostakin syytä siitä kuplastasi tipahtamaan eli vaikka sairastutu vakavasti, otat varmaan ihan kiitollisena vastaan sen turvaverkon, jonka nämä yksisilmät ovat negatiivisuuspäissään tähän maahan taistelleet.
Nykyajan duunarit vetävät neljän viiden tonnin palkkoja. Useimmilla on omakotitalot, kesämökit ja uudet autot jne. Loma-matkoja tehdään pari vuodessa. On ihan kornia paasata riistosta ja köyhyydestä tälle porukalle ja useimmat näistä tietävät tämän.
Ja hei, kyllä yhteiskunnan turvaverkkoja ovat olleet rakentamassa monet muutkin kuin äärivasemmistolaiset, joiden päähän ei näytä mahtuvan se että sosialismi on kuollut ja kuopattu eikä sitä yksisilmäistä pikkuporukkaa lukuunottamatta kukaan enää kaipaa. Karmeat tulokset puhuvat puolestaan.
Ja hei, kyllä yhteiskunnan turvaverkkoja ovat olleet rakentamassa monet muutkin kuin äärivasemmistolaiset, joiden päähän ei näytä mahtuvan se että sosialismi on kuollut ja kuopattu eikä sitä yksisilmäistä pikkuporukkaa lukuunottamatta kukaan enää kaipaa. Karmeat tulokset puhuvat puolestaan.
siis että muut ihan muuten vaan olisivat yhteiskunnan tasa-arvon ja köyhistä huolehtimisen puolella. Tai että sosialismi olisi mitenkään kuopattu. Tai siitäkään emme ole samaa mieltä, että kukaan Suomessa ei muka olisi köyhä ja riistetty...
ole tuo, jolle 27 kommentoi, vastasin siis sivusta.
siis että muut ihan muuten vaan olisivat yhteiskunnan tasa-arvon ja köyhistä huolehtimisen puolella. Tai että sosialismi olisi mitenkään kuopattu. Tai siitäkään emme ole samaa mieltä, että kukaan Suomessa ei muka olisi köyhä ja riistetty...
Köyhiä on ollut ja tulee olemaan aina. Miellä sentään on yhteiskunnan turvaverkko eivätkä suomalaiset kerjää kaduilla.
Älä piiloudu koyhien taakse. Lukemattomia kertoja on nähty se, kuinka reaalisosialismissa riistäjän viitan ottavat itse itsensä valinneet puoluepamput. He jakavat yhteisen hyvän sukulaisilleen ja kavereilleen eikä tätä järjestelmää saa edes arvostella ilman vaaraa salaisen poliisin käsiin joutumisesta. Tämä on nähty niin Pohjois-Koreassa kuin Kuubassa ja entisen itäblokin maissa. Kyllä kai järkevä ottaa historiasta oppia eikä toista samoja virheitä?
Köyhiä on ollut ja tulee olemaan aina. Miellä sentään on yhteiskunnan turvaverkko eivätkä suomalaiset kerjää kaduilla. Älä piiloudu koyhien taakse. Lukemattomia kertoja on nähty se, kuinka reaalisosialismissa riistäjän viitan ottavat itse itsensä valinneet puoluepamput. He jakavat yhteisen hyvän sukulaisilleen ja kavereilleen eikä tätä järjestelmää saa edes arvostella ilman vaaraa salaisen poliisin käsiin joutumisesta. Tämä on nähty niin Pohjois-Koreassa kuin Kuubassa ja entisen itäblokin maissa. Kyllä kai järkevä ottaa historiasta oppia eikä toista samoja virheitä?
Tai Ranskassa?
Ystäväiseni, perehdypä asioihin.
Heiluriliike on tyypillistä politiikassa. Muutama vuosi sitten likipitäen kaikki eurooppalaiset hallitukset olivat sosialistijohtoisia. Sitten kävi kuten demokraattisissa vaaleissa yleensä käy, eli oppositio nousee valtaan = oikeisto.
Nyt tulee käymään taas päinvastoin, odotahan vaan.
Joten missä se vasemmiston romahdus näkyikään? Emme tietääkseni edes puhuneet äärivasemmistosta eli kommunismista, vaan sosialismista.
Suomalainen turvaverkko ja hyvinvointivaltio on kyllä sosialistien tärkeimpiä aikaansaannoksia.
Diktatuurikommunismi ei tähän kuulu sitten niin millään lailla. En minäkään Kokoomusta syytä natsien teoista.
-25/28-
Köyhiä on ollut ja tulee olemaan aina. Miellä sentään on yhteiskunnan turvaverkko eivätkä suomalaiset kerjää kaduilla. Älä piiloudu koyhien taakse. Lukemattomia kertoja on nähty se, kuinka reaalisosialismissa riistäjän viitan ottavat itse itsensä valinneet puoluepamput. He jakavat yhteisen hyvän sukulaisilleen ja kavereilleen eikä tätä järjestelmää saa edes arvostella ilman vaaraa salaisen poliisin käsiin joutumisesta. Tämä on nähty niin Pohjois-Koreassa kuin Kuubassa ja entisen itäblokin maissa. Kyllä kai järkevä ottaa historiasta oppia eikä toista samoja virheitä?
Tai Ranskassa?Ystäväiseni, perehdypä asioihin.
Heiluriliike on tyypillistä politiikassa. Muutama vuosi sitten likipitäen kaikki eurooppalaiset hallitukset olivat sosialistijohtoisia. Sitten kävi kuten demokraattisissa vaaleissa yleensä käy, eli oppositio nousee valtaan = oikeisto.
Nyt tulee käymään taas päinvastoin, odotahan vaan.
Joten missä se vasemmiston romahdus näkyikään? Emme tietääkseni edes puhuneet äärivasemmistosta eli kommunismista, vaan sosialismista.
Suomalainen turvaverkko ja hyvinvointivaltio on kyllä sosialistien tärkeimpiä aikaansaannoksia.
Diktatuurikommunismi ei tähän kuulu sitten niin millään lailla. En minäkään Kokoomusta syytä natsien teoista.
-25/28-
Hyvä että jätit nuo jälkijättöiset äärivasemmistolaiset perusteluistasi. Demarit ovatkin ok ja edustavat yleensä järjen ja kohtuuden ääntä. Reaalisosialismia tai kommunismia ei kukaan halua. Se on nähty lukemattomissa vaaleissa. Suomen kokoomus on lähes kolme kertaa suurempi kuin vasemmistoliitto. Yleisesti vasemmistolla on vaaleissa vaikeuksia saada edes kolmasosaa äänestäjistä taakseen. Mistä muusta tämä kertoo?
Muuten, itse asiassa natsismi on monesta tunnusmerkistä arvioiden paljon lähempänä kommunismia kuin kapitalismia... Karmeita systeemejä molemmat. Puoluepamppujen diktatuureja. Usko nyt etteivät puoluepamput pelasta kuin itsensä. He eivät poista köyhyyttä eikä epätasa-arvoa.
kuuluu tohon ryhmään, on se niin helppoa olla vassari,odotas kun joku tumma raiskaa sen tyttären niin ääni muuttuu ja silmät avautuu
kuuluu tohon ryhmään, on se niin helppoa olla vassari,odotas kun joku tumma raiskaa sen tyttären niin ääni muuttuu ja silmät avautuu
oletko ihan idiootti?
Tykkään länsimaisesta vapaudesta, rokista, kaikista mahdollisuuksista matkustaa ja tehdä töitä. Alituinen negatiivisuus ja loanheitto tympivät. Olen tavis ja hyvällä mielellä kun on töitä ja perhe. Maailmantuska jääköön yksisilmäisille hörhöille. Täytyy nähdä myös omat rajansa.
Toki ihmisen pitää nauttia elämästään, mutta älykäs ja vastuunsa kantava ihminen näkee myös pikkuisen laajemman kokonaisuuden kuin oman napansa ja perheensä. Sattu nimittäin olemaan niin, että näillä poliittisilla ja yhteiskunnallisilla ratkaisuilla voi olla hyvinkin paljon merkitystä sille sinun pienelle kuplallesi. Perhe ja työ ovat nykymuodossaan aika lailla vahvasti yhteiskunnan tulosta, niiden muokkaamia ja muokattavia. Ja jos satut jostakin syytä siitä kuplastasi tipahtamaan eli vaikka sairastutu vakavasti, otat varmaan ihan kiitollisena vastaan sen turvaverkon, jonka nämä yksisilmät ovat negatiivisuuspäissään tähän maahan taistelleet.
Nykyajan duunarit vetävät neljän viiden tonnin palkkoja. Useimmilla on omakotitalot, kesämökit ja uudet autot jne. Loma-matkoja tehdään pari vuodessa. On ihan kornia paasata riistosta ja köyhyydestä tälle porukalle ja useimmat näistä tietävät tämän. Ja hei, kyllä yhteiskunnan turvaverkkoja ovat olleet rakentamassa monet muutkin kuin äärivasemmistolaiset, joiden päähän ei näytä mahtuvan se että sosialismi on kuollut ja kuopattu eikä sitä yksisilmäistä pikkuporukkaa lukuunottamatta kukaan enää kaipaa. Karmeat tulokset puhuvat puolestaan.
Kommunismi ja sosialismi ovat kaksi eri asiaa. Vasemmistolaisuus ei ole kommunismia. Ja nimenomaan tänä onkin syy, miksi duunarit eivät äänestä vasemmistoa. Isopalkkaiset, vähän koulutetut ja ahtaan maailmankuvan omaavat duunarit pitävät rahaa ja omaa aineellista hyvää kaikista tärkeimpänä arvonaan. Perussuomalaisten vastaavat tähän huutoon.
Vasemmiston hyvin keskeinen arvo on tasa-arvo ja yhtäläisten mahdollisuuksien luominen. Ilman vasemmiston nousua vuosisadan alussa porvaristo tuskin olisi oma-alotteisesti lähtenyt ajamaan työväestön etuja ja purkamaan luokkayhteiskuntaa. Tai olisi saattanut jäädä meiltä monelta yliopistokoulutus saamatta, jos ei olisi vuonna 1968 tullut valtiontakaaman opintolainan mahdollisuutta, peruskoulusta puhumattakaan. Jos ap:tä ärsyttää eliittivasemmisto, minua ärsyttää uskomaton omanapaisuus ja kyvyttömyys nähdä asioita kahta vuotta laajemmassa perspektiivissä.
oletko ihan idiootti?
Suurin ongelma näissä nykyvasemmistolaisissa on se, että he ovat unohtaneet sen ihmisluokan, jonka etuja vasemmisto alunperin ajoi eli työssäkäyvät massat. Nyt he ajavat tulonsiirtojen varassa olevien asiaa ja ovat itse todellisesta työstä mitään tietämättömiä elitistipellejä. Laskun maksaa edelleen duunari. Vasemmisto ei alunperin todellakaan ajanut työtätekemättömien vaan työtätekevien oikeuksia. Tämä on jälleen päässyt elitistipelleltä unohtumaan.
Kauhea vouhkaus siitä, kuinka ei pitäisi keneltäkään syrjäytyneeltä vaatia yhtään mitään, vaan pitäisi vissiin vaan ymmärtää loputtomiin ja maksaa toimeentulotukea. Niin ja korottaakin sitä vielä.
Joo, syrjäytyminen EHKÄ periytyy, mutta ei se pelkillä pääntaputuksilla ainakaan lopu. Jos tarjotaan koulutuspaikkaa sun muuta yhteiskunnan tukea ja apua, mutta mussunmussun-wt-Dannylle se ei sit tunnukaan hyvältä,kun pitäs aamulla herätä, niin on se nyt ihme hommaa, että pitäis kaikki tämä vaan "ymmärtää".
Mutta ei, wt-Dannyn lusmuiluoikeuksien puolesta eliittivasuri jaksaa taistella facebookissa koko pitkän työpäivän.
ap
Suurin ongelma näissä nykyvasemmistolaisissa on se, että he ovat unohtaneet sen ihmisluokan, jonka etuja vasemmisto alunperin ajoi eli työssäkäyvät massat. Nyt he ajavat tulonsiirtojen varassa olevien asiaa ja ovat itse todellisesta työstä mitään tietämättömiä elitistipellejä. Laskun maksaa edelleen duunari. Vasemmisto ei alunperin todellakaan ajanut työtätekemättömien vaan työtätekevien oikeuksia. Tämä on jälleen päässyt elitistipelleltä unohtumaan.
Kauhea vouhkaus siitä, kuinka ei pitäisi keneltäkään syrjäytyneeltä vaatia yhtään mitään, vaan pitäisi vissiin vaan ymmärtää loputtomiin ja maksaa toimeentulotukea. Niin ja korottaakin sitä vielä. Joo, syrjäytyminen EHKÄ periytyy, mutta ei se pelkillä pääntaputuksilla ainakaan lopu. Jos tarjotaan koulutuspaikkaa sun muuta yhteiskunnan tukea ja apua, mutta mussunmussun-wt-Dannylle se ei sit tunnukaan hyvältä,kun pitäs aamulla herätä, niin on se nyt ihme hommaa, että pitäis kaikki tämä vaan "ymmärtää". Mutta ei, wt-Dannyn lusmuiluoikeuksien puolesta eliittivasuri jaksaa taistella facebookissa koko pitkän työpäivän. ap
Tasa-arvoisen yhteiskunnan luominen ei ole hyysäystä tai vapaamatkustajien tukemista. Se on sitä, että asioihin puututaan yhteiskunnan taholta niissä kohtaa kun se on järkevää, eli erityisesti lasten asemaan pitäisi panostaa. Ja peruspalveluihin, kouluun, lastensuojeluun, monipuolisiin tukimuotoihin ei ole oikeistolla halua satsata, koska ne eivät suoranaisesti lisää talouskasvua. Toisaalta talouskasvua ja sitä autuaaksi tekevää kilpailukykyä ei myöskään todennäköisesti pitkässä juoksussa paranna se, että yhä suurempi osa nuorista syrjäytyy heti kalkkiviivoilla, eli kotonaan. Ja juuri valmistui väitöskirja siitä, että resurssien karsiminen kouluterveydenhuollosta on suorassa yhteydessä nuorten erikoissairaanhoidossa hoidettavien psyykkisten ongelmien kasvuun. Kalliita säästöjä. Tasa-arvoisen yhteiskunnan luominen on sitä, että ihmisten lähtöasetelmilla ei ole niin paljon merkitystä siinä, millaisia mahdollisuuksia elämässä on. Itepähän nämä yhteiskunnan elätit on tällä markkinataloushuumalla tuotettu, toivottavaa olisi, että ymmärrettäisiin jatkossa oppia virheistämme. Lyhyt vaan näyttää olevan ihmisen muisti.
Kauhea vouhkaus siitä, kuinka ei pitäisi keneltäkään syrjäytyneeltä vaatia yhtään mitään, vaan pitäisi vissiin vaan ymmärtää loputtomiin ja maksaa toimeentulotukea. Niin ja korottaakin sitä vielä. Joo, syrjäytyminen EHKÄ periytyy, mutta ei se pelkillä pääntaputuksilla ainakaan lopu. Jos tarjotaan koulutuspaikkaa sun muuta yhteiskunnan tukea ja apua, mutta mussunmussun-wt-Dannylle se ei sit tunnukaan hyvältä,kun pitäs aamulla herätä, niin on se nyt ihme hommaa, että pitäis kaikki tämä vaan "ymmärtää". Mutta ei, wt-Dannyn lusmuiluoikeuksien puolesta eliittivasuri jaksaa taistella facebookissa koko pitkän työpäivän. ap
kun opiskeluaikana huomasian varakkaiden perheiden lasten ihannoivan köyhyyttä ja kurjuutta. Näkivät siinä rappioromantiikkaa ja väittivät sitä 'oikeaksi elämäksi' josta minä ja muut kermaperseet ei ymmärretä mitään.
Itse en nähnyt siinä mitään ihailtavaa (en näe vieläkään). Lapsuuteni olen siinä helvetissä viettänyt ja siitä pois pääseminen tuntui lottovoitolta. Jopa 'köyhä' opiskelijaelämä oli luksusta lapsuuteni rinnalla.
Ne opiskelijakavereiden kommentit olivat todella hämmentäviä. Enkä todellakaan mennyt tautastani heille avautumaan.
Ja jos satut jostakin syytä siitä kuplastasi tipahtamaan eli vaikka sairastutu vakavasti, otat varmaan ihan kiitollisena vastaan sen turvaverkon, jonka nämä yksisilmät ovat negatiivisuuspäissään tähän maahan taistelleet.
Mun vaimoni on tipahtanut pois omasta kuplastaan, on lisäksi sairas ja elää kokonaan mun tuloilla, koska yhteiskunta ei häntä auta koska kk-tuloni ylittävät maagisen reilun parin tonnnin rajan. Sen tiedän että demarit ja vasemmistoliitto ei aja meidän perheen asiaa, ei oieastaan mitkään muutkaan puolueet. Ollaan täysin väliinputoajia. mulle olisi sama vaikka Nalle Wahlroos omistaisi koko Suomen ja pistäisi keskiluokkaiset pikkuelvistelijät kyykkyyb, samassa kusessa ollaan joka tapauksessa.
Nyt kaikki ilmaisen koultuksen, terveydenhuollon, päivähoidonpalvelut ja vuosilomaoikeutensa saaneena voivat itkeä miten hirveää negailua vasemmiston toiminta on. Suomalainen yhteiskunta on vointu todella hyvin juuri sen takia, että vasemmiston ansioista tänne on luotu tas-arvoinen järjestelmä. Se ei vaan pysy pystyssä itsestään.