Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista vaadit lapseltasi, mihin itse et kyennyt?

Vierailija
08.05.2012 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kaikki vanhemmat tekevät tätä jossain määrin, vaikka siitä ei puhutakaan.

Vierailija
2/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita olisin halunnut mutta joihin en olisi kyennyt, enkä myöskään vaadi lapsiltani mitään ihmeellistä. Mahdollisimman vapaasti saavat olla lapsia, lukuunottamatta nyt tietysti ihan arkirutiineihin liittyviä vaatimuksia tyyliin hampaat täytyy pestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta annan harrastaa ja paljon. Itse en saanut harrastaa mitään maksullista harrastusta, joten omalle lapselleni tarjoan vähän liikaakin. Lapsi kun on luonteeltaan helposti innostuva. Vaadin myös, että harrastukset on vietävä loppuun asti eli kauden kerrallaan.

Vierailija
4/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma vastuu tekemisistä, ei saa juoda alkoholia alaikäisenä yms.

Vierailija
5/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten joskus vaatisin osallistumaan kotitöihin. Opettaisin pesemään vaatteet, vessat, lattiat, tiskit, vaihtamaan lakanat, imuroimaan, kastelemaan kukat, laittamaan ruokaa ym. Meidän huusholli oli minun lapsuuskodissa ihan kamala, siivous oli yhtää tuskaa ja aina tehtiin kiireessä ennen kuin vieraat tuli ja se oli semmoista suurten tavaramäärien piilottelua ja hyvin likaisten pintojen pikapesua. Emme mielellään siivonneet vaikka äiti käski, mutta toisaalta se ei ollut mitään perusnormaalia kotisiivousta semmoisessa kämpässä. Oli hauska muuttaa pois kotoa ja huomata, ettei ollut harmainta aavistusta perustaloudenpidosta ja rutiineista, ja toisaalta huomata ettei suinkaan ollut meidän lasten laiskuudesta johtuvaa se lapsuudenkodin siivottomuus, vaan aikuisten olemattomasta organisointikyvystä ja siitä, etteivät he ikinä kunnolla järjestäneet taloaan ja tavaroitaan tai luoneet arkirutiineja.

Toinen asia olisi se, että antaisin lasten harrastaa ja kannustaisin opettelemaan instrumenttien soittamista, laulua ja piirtämistä, mutta en haluaisi siitä mitään ylimääräistä stressiä ja suorittamista kuten se itselläni oli. Opettaisin lapset myös liikkumaan säännöllisesti ja ottaisin kävelylenkeille mukaan, jos eivät muuten itse liiku. Ja kolmas asia, jota en sallisi, olisi karkin syöminen, ainakaan samoissa määrin kuten me lapsena sitä söimme.

Läksyt onneksi vanhemmat opettivat meidät tekemään huolella, ja toivon sen voivani opettaa lapsilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä