Tunnetko usein helpotusta, kun saat laittaa lapset viimein nukkumaan?
Mä tunnen silloin tällöin ja myös huonoa omatuntoa tästä johtuen...
Kommentit (6)
Olen niin väsynyt itse että odotan aikaa illalla hieman huohahtaa yksin ennen nukkumaan menoa.
Rakastan lapsiani ylikaiken mutta jaksan olla parempi äiti kun saan illalla olla 2 tuntia rauhassa!!
Itse asiassa epäilen liekö yhtään vanhempaa, joka illalla olisi harmissaan, kun lapsi nukahti. :) Eiköhän se ole lähes kaikille yksi päivän kohokohdista? Pahinkin riiviö on nukkuessaan suloisin enkeli.
Enkä koe siitä minkäänlaisia syyllisyyden tunteita. Miksi pitäisi? Minun ainoa " oma aikani" on silloin kun lapset nukkuvat.
Kyseessä siis iltatähti.
Isompien ollessa pieniä varmaan tunsinkin helpotusta, mutta nyt haluan kokea joka hetken sataprosenttisesti! Vielä ei oel tullut hetkeä, etten nauttisi..mutta myönnän olevani outo ja ripustautunut nuorimpaani:)
Ja syystä, että 2v kuopus on aivan totaalimahdoton kolhimaan itseään! Tänään esim. reikä päähän (kaatui raksalla ja seinässä ollut ruuvi kolhaisi) ja palovamma toiseen käteen (kaatui mummolassa takan luukkuun). Olen siis tod. helpottunut kun saan vietyä pojan hengissä taas yhdestä päivästä läpi ja rauha laskeutuu!
En tunne tippaakaan huonoa omaatuntoa, että saan hetkisen esim. istua tässä koneella miettimättä mihinkähän se poika nyt kiipeää, mistä tippuu tai mihin kaatuu...
Lapset tarvitsevat unta jaksaakseen tarhassa ja koulussa, ja kyllä minä äitinä tarvitsen hieman omaa aikaa iltaisin.