Antakaapa tuomionne HAPANKORPUSTA?
Onko hyvää ja sallittua, suositeltavaa vai jopa terveellistä syötävää?
Vaiko suoraan sieltä, belsebuubista?
Suomi ja ruoski elintarvike lyttyyn tai kohota se korkeuksiin!
Kommentit (33)
on hurjan hyvää.
Valitettavasti isokaan pakkaus ei kestä meillä kahta vuorokautta pitempään kaapissa ja on aika kallista, joten tulee ostettua liian harvoin.
saatanasta, kun kääntää sitä pakkausta, läpinäkyvää muovikalvoa vahingossa vähän väärinpäin, niin silloin pöydälle valahtaa miljoona siementä, rämmentä tai muuta akanaa :(
Tero
Hapankorpussa on vähän enemmän proteiinia ja pikkasen vähemmän rasvaa kuin näkkärissä, joten siihen verrattuna hiukkasen parempi. Ruispaloissa on 30% vähemmän hiilareita (ja kaloreita) kuin happarissa tai näkkärissä (ja myös vähemmän rasvaa). Ei happari siis pahasta ole, mutta tavallinen ruisleipä on terveellisempää. Riippuu ihan mihin vertaa ja mitä laittaa päälle.
on enemmän vettä, joten on laimeampaa kamaa.
Hapankorpussa on vähän enemmän proteiinia ja pikkasen vähemmän rasvaa kuin näkkärissä, joten siihen verrattuna hiukkasen parempi. Ruispaloissa on 30% vähemmän hiilareita (ja kaloreita) kuin happarissa tai näkkärissä (ja myös vähemmän rasvaa). Ei happari siis pahasta ole, mutta tavallinen ruisleipä on terveellisempää. Riippuu ihan mihin vertaa ja mitä laittaa päälle.
Onko hyvää ja sallittua, suositeltavaa vai jopa terveellistä syötävää?
Vaiko suoraan sieltä, belsebuubista?
Suomi ja ruoski elintarvike lyttyyn tai kohota se korkeuksiin!
Tuomiolleko hapankorppu, ei ikinä! Maailmalla hapankorppu on trendikästä ja terveellistä tarjottavaa, kelpaa vaikka cocktail-kutsuille. Toki pitää katsoa tuoteselosteet ja mitä paketti sisältää. Minä olen nyt testaillut Hopottajien kampanjassa Vaasan uutuutta Hapankorppu Lajitelmaa ja siinä sivussa hakenut tietoa myös rukiin ihmeaineista. Lajitelman maut ovat 100%Ruis ja Valkosipuli, siis makua voi vaihdella mielenlaadun mukaan eikä perheessäkään kaikille käy aina sama. Valkosipuli on uutuutena herkkuani, toisaalta 100%Ruis on täyttä tavaraa ja siinä on peräti 20g kuitua/100 grammaa. Vertailepa rinnalla vaikkapa ranskanleivän tietoja, höttöä on! Ja olen kyllä sitä mieltä, että lapsia ei edes kannata totuttaa vaaleaan, ravintoarvoltaan heikkoon leipään. Ruista ranteeseen, ja sillä jaksaa!
mutta koukkuun niihin jää. Yhtä tai kahta on mahdotonta syödä, pitää vetää ainakin 4 tai 6..ne siis pitää syödä aina kaksi päällekkäin, reilusti voita välissä. Ilmavaivojakin ne kyllä teettävät, mutta se on pieni paha makunautintoon verrattuna!
Ei voi ostaa kovin usein, kun niihin tulee himo. Pitää syödä aina monta kerralla. Minä laitan viivan tomaattipyreetä tuubista ja viereen mätitahnaa, juuston siivu päälle. TAIVAS. Ja seuraavana päivänä närästää.
Terveisiä vaan tutuille.
Nuo viljavihaajat kuolevat varmaankin aika nuorina. Rukiin avulla suomalaisten elinikä on noussut ja nyt nuo rasvakarppaajat hehkuttavat traanin puolesta ja ihannoivat inuiittiaikaa, jolloin elinikä oli todella alhainen. Mutta, sitä saa, mitä tilaa.
En voi ostaa hapankorppua, ihan siitä syystä että ne menisivät heti! Oivariinin kanssa aivan mahtavaa, tekee mieli mussuttaa niitä jatkuvasti jos kaapissa niitä on. En syö leipää varsinaisesti melkeinpä lainkaan, poikkeuksena joskus kaupasta ruisleipä tai itse leivottu leipä. Mutta hapankorppu (vaikkei sitä nyt ehkä leiväksi luokitellakaan) on taivaallista.
tuo suorastaan sadistinen ravinnon lähde,aivan kuin lasin siruja pureskelisi toivoen että selviää pelkillä haavoilla tukehtumatta :D
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ostaa kovin usein, kun niihin tulee himo. Pitää syödä aina monta kerralla. Minä laitan viivan tomaattipyreetä tuubista ja viereen mätitahnaa, juuston siivu päälle. TAIVAS. Ja seuraavana päivänä närästää.
Terveisiä vaan tutuille.
No hyi sentään mitkä ruokailutottumukset sulla.
Vierailija kirjoitti:
Otahan huomioon paino. Ruispala painaa huomattavasti enemmän kuin korppu.
Mä vedin äsken 10 hapankorppua. Ai saakeli kun näihin jää koukkuun.
Syön korppuni Oltermanni juustolla ja paprikalla, myös suolakurkullakin joskus. Niin namia.
Tumma hapankorppu tummaa koskenlaskijaa päällä, oijoi että on hyvää.
Siis mulle. Aiheuttaa turvotusta, ilmavaivoja ja närästystä. Kuten kaikki viljatuotteet, lisäksi jos syön niitä joka päivä kärsin migreenistä, sappikivuista, verenpaineesta ja ihottumasta. Aika monet kärsii samoista oireista, mutta ei edes kokeile viljattomuutta tai vhh:ta.