Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö ahkera auringonotto OIKEASTI myöhemmin kasvoissa?

Vierailija
07.05.2012 |

Onko teillä kokemusta? Paljon kärtsänneitä nykyään ryppyisiä tuttuja? Mietin vain, että mahtaako se oikeasti vaikuttaa niiiiiin paljon siihen ihon säilymiseen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena piti olla aina kesäisin ruskea. nyt viiskymppisenä on kyllä silmien ympärillä ryppyjä, mutta oiskohan niitä muutenkin?

Vierailija
2/23 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan vielä. Ikää tulee täyteen kesällä 38, olen aina ollut kova auringonpalvoja. Kesäisin olen ruskea kuin papu. Aurinkovoidetta en ole eläissäni käyttänyt koska en pala sitten millään. Mun ihoni on vielä ihan täysin sileä, tosin silmien alla on kaksi vaakasuoraa ryppyä mutta ne samat rypyt oli jo ylioppilaskuvassakin eli en osaa laskea ikääntymismerkeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luku ja 90-luvun alku oli kulta-aikaa silloisille parikymppisille kun blondattiin hiuksia ja otettiin paljon aurinkoa. Yhdellä se näkyi jo 90-luvun puolivälissä, siis aika nopeasti. Oli todella kurjan näköistä, kun muuten itsestään huolta pitävällä naisella oli kasvot kuin hiekkapaperia ja selkeitä ryppyjä.

Nykyään tästä porukasta tunnistan ne ketkä olivat kovia auringonottajia ja ketkä läträsivät aurinkorasvan kanssa. Yksilöllisiä eroja on toki, mutta auringonotto näkyy aina myöhemmässä iässä.

Vierailija
4/23 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eräällä tuntemalleni auringonpalvojalle tuli ihosyöpä ja kyllä se rusketus näkyy myös jossain vaiheessa hirveinä ihomuutoksina, toki kaikki ovat yksilöitä ja osa ollut myös varovaisempia kuin toiset.

Vierailija
5/23 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni nuorennusohjelmissa on mainittu ryppyjen yhtenä syynä aurinkoa.

Vierailija
6/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli jossain naistenlehdessä otettu kuvia erikoiskameralla ihon pinnasta ja siinä verrattiin sellaisen ihoa joka käytti paljon solariumia ja otti aurinkoa, sellaiseen joka ei tuota tehnyt ja ne erot olivat aika uskomattomia. Läheltä tarkasteltuna se auringonottajan iho oli uskomattoman juovikas, epätasainen ja ryppyinen. Harmin kun ei löydy sellaisia kuvia googlella. Mutta tosiaan aurinko ja solarium vaikuttaa varmaan tupakan jälkeen eniten siihen ihon ulkonäköön.

Vierailija
7/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan äidin sisko asuu Australiassa. Hänen ihonsa on kyllä kuivemman ja ryppyisemmän näköinen kuin täällä Suomessa asuvan siskonsa. Ikäeroa pari vuotta. Ei se tavallaan pahalta näytä se ryppyinen päivetyskään, siellä se jotenkin kuuluu asiaan. Sehän on vain elettyä elämää, mutta on siinä tosiaan ihan selkeä ero.

Vierailija
8/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirini ihmisissä näkyy 50-60-vuotiaana selvästi, kuka on palvonut ikänsä aurinkoa ja kuka ei. Helposti iho näyttää noilla main kymmenen vuotta vanhemmalle niillä, jotka sitä aurinkoa ovat ottaneet. Mielestäni ne "aurinkorypyt" on erilaisia kuin normaalisti ikääntyvä iho, rypyt on jotenkin pienempiä ja niitä on paljon.

Vierailija
9/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina ollut kesäisin niin ruskea kuin suomalainen vain voi olla. Ja siis ei minkään työn tai muun takia, lojunut vain niin paljon auringossa. Nykyään näyttää huomattavasti ikäistään vanhemmalta. Ja kasvoissa on ihosyöpää. Itse olen aina kuin kalkkilaivan kapteeni, palan helposti niin en halua turhaan itseäni kiduttaa tieten tahtoen.

Vierailija
10/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasin juuri vanhaa tätiäni, joka on ollut kova auringonottaja koko ikänsä, ei toki enään. valitteli kutiavia luomiaan, joita on koko ylävartalo kaulaa ja kasvoja myöden täynnä, siis aivan oikeasti noin sentin välein, ja mietti että johtuu varmaan ahkerasta auringonpalvonnasta... rypyistä on vaikea sanoa mitään kun muutenkin tuo vanheneminen siltä saralta on niin yksilöllistä ja täti jo sen ikäinen että muutenkin olisi varmasti ryppyinen.

Vierailija
11/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta itse herkkä-ja hyvin vaaleaihoisena en ole oikein koskaan auringossa viihtynyt. Ikää minulla on hieman yli 30-vuotta ja useasti minua luullaan 10 -vuotta nuoremmaksi.

Vierailija
12/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan simona aurinkoa ottaneen iho on norsunnahkaa!

Vierailija
13/23 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näkyy riippuen miten sitä aurinkoa on vuosien varrella otettu :( Maksaläiskiltä ja rypyiltä ei voi välttyä jos on juossut auringonperässä ilman kunnon kertoimia (solariumista ja tupakoinnista puhumattakaan)

Vierailija
14/23 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kokemusta? Paljon kärtsänneitä nykyään ryppyisiä tuttuja? Mietin vain, että mahtaako se oikeasti vaikuttaa niiiiiin paljon siihen ihon säilymiseen?

Todellakin vaikuttaa. Tapasin viisikymppisen eräoppaan joka on varsinkin kesä-syksy aikaan jatkuvasti ulkona. Todella kovassa kunnossa, mutta kasvoista ryppyinen kuin rusina.

Vierailija
15/23 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli aina kun olin lapsi ja nuori kesäisin ruskea kuin mikä. Makasi oikein auringossa eikä auringonsuojavoiteita käyttänyt. Korkeintaan jotain "ruskettumista edistävää" öljyä. On ollut aina iholtaan ikäisekseen todella nuoren näköinen. Vasta jossain 60 ikävuoden paikkeilla alkoi selvästi havaita ikääntymisen merkkejä, sitä ennen oli todella rypytön ja sileä.

Itse olen nyt 44, enkä myöskään ole koskaan auringonsuoja-aineita käyttänyt. Toisaalta minä nyt en kylllä erityisesti makaakaan auringossa, joskaan en aurinkoa välttelekään. Samanlainen babyface olen vielä kuin äitinikin oli iässäni, joten taitaa olla geeneistä kiinni. En ole muutenkaan elänyt terveellisesti.

Vierailija
16/23 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy ja paljon. Tiedän yhden vanhemman Kanarialla asuneen naisen, joka on siitä hyvä esimerkki. Jos on ohut iho, on syöpäriskikin iso.

Vierailija
17/23 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkittäkää joku tähän se rekkakuskin naama iltalehdissä .... Vaikka ketju vanha : )

Vas oikea puoli naamasta eri kuin yö ja pvä.

Aurinko tosin myös paksuntaa ihoa. Atooppinen itellä, ja nautin arskaa siksi just, ja varovasti.

Vierailija
18/23 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mytanista kokemuksia?

http://hyvinvointishop.com/

Vierailija
19/23 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin jo 19-vuotiaana huomaan selkeän eron keski-ikäisissä naisissa, että kuka on ottanut aurinkoa tai polttanut ja kuka ei. Siinä on kuulkaa valtava ero.

N19

Vierailija
20/23 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti aurinko vanhentaa ja lisää merkittävästi ihosyövän riskiä. Tämä on aivan tutkittu asia eikä sitä käy kiistäminen millään mutu-tiedolla. Poikkeuksia voi tietenkin olla, mutta eivät ne kumoa faktaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi