Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaisia?Osaisitteko auttaa?

Vierailija
07.05.2012 |

Minä en ole tullut uskoon,vaikka oon yrittänyt monta monta vuotta.

Viimeksi vkl kävin hengellisessä tilaisuudessa ja itkin pastorille,kun en tiedä,olenko uskossa ja sen takia ahistaa ja masentaa,no hänen perässään luin ns.uskoontulo-rukouksen ja sitten hän sanoi,että nyt olet uskossa ja ei tartte enää epäillä!Laittoi vielä heti todistamaan siitä,ja sanoi,nyt olet suullasi todistanut,nyt kaikki ok.

No,miksi sitten minä en koe olevani uskossa,odotin niin paljon sinne kokoukseen menoa,että siellä helpottaisi tää ahistus ym,koska nää liittyy selkeesti tähän uskon puutteeseen,mutta ei.

Nyt olen sit pettynyt ja vihainenkin Jumalalle,että miksi minä en kelpaa!Olen monta monta kertaa rukoillut,että tulisin uskoon,mutta ei.

Turha kai enää edes yrittää.Yritän Raamattuakin lukea,ei aukea sekään minulle.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ajatella itse ja silti saada lohtua ja voimaa värssystä/runosta joka sattuu olemaan Isä meidän -rukous.

nyt ne uskotohöpötyksenne romukoppaan: mitään jumalia ei ole olemassa.

Avatkaa silmänne ja alkakaa ajatella itse!

Vierailija
22/38 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea uskoa että minäkin voin kelvata. Olen niin epäileväinen ja tyhmä että usein pelkään etten ole riittävä pääsemään taivaaseen. Silti uskon täysin Jeesukseen. Haluan ainakin. Täytyy luottaa. Sillä Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

EI ole Jumala

menehän muslimi muihin ketjuihin.

"kyllä vain Jeesus on Jumala"

koittakaahan nyt päättää :D ette näköjään itsekään tiedä mitä uskontonne opettaa !

T.Muslimi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea uskoa että minäkin voin kelvata. Olen niin epäileväinen ja tyhmä että usein pelkään etten ole riittävä pääsemään taivaaseen. Silti uskon täysin Jeesukseen. Haluan ainakin. Täytyy luottaa. Sillä Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

EI ole Jumala

menehän muslimi muihin ketjuihin.

koittakaahan nyt päättää :D ette näköjään itsekään tiedä mitä uskontonne opettaa !

T.Muslimi

tiedetään vallan hyvin,mitä uskomme opettaa.

on olemassa Isä,Poika ja Pyhähenki= Jumala. kolme olonuotoa niin kuin vesi.

mutta rienatahan sinä tahdoitkin.

Vierailija
24/38 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän kaikkia vastauksistanne,ne saivat minut ajattelemaan asioita ja eilen tajusin,että ei olekaan enää ahistanut minua niinkuin tässä joku päivä sitten!Että kyllä minua sittenkin kuultiin!

Nyt luotan ja uskon siihen Raamatun Sanaan,josta joku kirjoittikin,että joka Minun tyköni tulee,sitä Minä en heitä ulos! Tuntui sit miltä tuntui.

Eihän se uskoontulo ole minun työtäni,vaan yksin Jeesuksen,joka pelastaa katuvan.

Vielä haluaisin saada rohkeuden todistaa Jeesuksesta,en uskalla esim. työkavereille kertoa tästä(ja tämäkös minua kiusaa).

Vierailija
25/38 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esirukousvastausten myötä. Kaipaan kyllä seurakuntayhteyttä ja luotettavia uskonsisaria tuekseni.

Mitään hihhulielämyksiä ei minulle ole koskaan onneksi tapahtunut ja olen tehnyt vääriä valintoja elämässäni. Rukoilen kuitenkin, että saisin synnit anteeksi ja elämäni ohjautuisi siten, kuin Jumala minua johdattaa.

Kiitos, jos joku rukoilisi puolestani, sillä olen isojen asioitten edessä ja pelottaa.

Vierailija
26/38 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole siunattu Herramme Jeesuksen nimessä! Muistan rukouksin! Terv 32 p.s. Voit kirjoittaa minulle xenical@luukku.com, jos haluat jutella uskonasioista

Vierailija
27/38 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun muuten tarvitse kenellekään julistaa sanomaa tai omaa uskoasi.

Vielä haluaisin saada rohkeuden todistaa Jeesuksesta,en uskalla esim. työkavereille kertoa tästä(ja tämäkös minua kiusaa).

Vierailija
28/38 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siihen kelpaatko

Kokeile joskus ap rukoilla ja kysyä suoraan "Taivaan Isä, hyväksytkö sinä minut?" tai "Taivaan Isä, kerro minulle kuinka paljon minua rakastat". Jos maltat hiljentyä ja odottaa, uskon, että saat hyvän kokemuksen.

Totuus kun on, että Jumala rakastaa ihan joka ikistä ihmistä paljon enemmän kuin me pystytään aivoillamme edes käsittämään. Me itse vain epäilemmme itseämme ja arvoamme. Jokaisen ihmisen arvo on mittaamaton Jumalalle.

Vierailija
29/38 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihet et pystyisi, ellei sinussa asuisi Pyhä Henki. Kiitos Jeesukselle, että olet uskossa!

Vierailija
30/38 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jumala on mies jos jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen niin eikö se silloin voisi olla myös nainen

Eli Isä, poika ja pyhähenki.

Seurakunta on äiti, joka siis ravitsee täällä ajassa. Yksin on vaikea säilyä uskomassa, joten hakeutukaa seurakuntayhteyteen.

Vierailija
31/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos kaikille vastanneille!

Minä odotin sellaista uskoontulokokemusta,että voisin sen jälkeen itsekin uskoa olevani uskossa,sisäistä varmuutta,iloa ja rauhaa.

Olen joskus saanut esirukouksessa helpotusta ahdistukseen,ja odotin nytkin samanlaista kokemusta.Ahdistus kun tulee aina takaisin,ennemmin tai myöhemmin.Viime syksynä ahdistus ja masennus lähti ihan kotona yks kaks,tuli sit muutaman kk kuluttua takas.

Ja olin niin pettynyt ja kuten kirjoitinkin,vihainenkin Jumalalle.Mutta teidän vastauksien lukeminen helpotti jo jkv.

Minä olen sellainen pitkän tien kulkija,olen elämäni varrella tehnyt vaikka kuinka monia uskoontuloyrityksiä,kun en voi olla varma,että joko olen uskossa,ja milloin olen tullut,jos olen tullut.Takerrun aina tähän samaan,entä jos en olekaan uskossa.

Ja uskon,että Jeesus on Jumalan Poika ja uskon Pyhään Henkeen,ja tykkään käydä ns.vapaissa suunnissa.

Lapsena minut pakotettiin ev.lut kirkkoon lähes joka sunnuntai ja mm. myös ehtoolliselle oli pakko osallistua riparin jälkeen aina...olen tästä pakottamisesta saanut jonkun uskon-vamman itseeni.

Olen käynyt terapioissa masennuksen takia,ei auttaneet tähän hengelliseen hätääni.Tiedän,että ainut apu tulee Herralta Jeesukselta,ja haluan kuulua Hänelle.Mutta pelkään,että Hän ei halua minua omakseen,siksi ahistaa ja masentaa.

Lukiessani muitten uskoontulokertomuksia,ajattelen aina,että en minä vaan ole tuollaista kokenut,ja helppohan niitten on todistaa Jeesuksesta,kun on sellinen kokemus;minä en suutani saa auki,jos joku vaikka kysyy,mitä kuuluu ja olenkin edellisenä iltana tehnyt ratkaisun Jeesuksen puoleen.

Vierailija
32/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hyvinkin samankaltaisia tuntemuksia. Olen monta kertaa antanut elämäni Jeesukselle, mutta ikinä en ole tuntenut juuri mitään syvällisempää asiaan liittyen vaikka haluaisinkin. Mutta ehkä meille kaikille ei sitten niitä tulekaan. Siunausta sinulle.

Vierailija
33/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on Jumalan lahja ja teko, saat sen ilman omaa ansiotasi.

Suosittelen etsiytymään uskovien seuraan ja hankkimaan hyvää kirjallisuutta. Esim. Suomen Raamattuopisto tarjoaa kursseja, tilaisuuksia että myös kirjallisuutta.

Vierailija
34/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi on niitä jotka tulevat uskoon yhdestä hetkestä alkaen. Olen oikeastaan vähän leikkimielisesti kade niille jotka oikein pamahtavat uskoon ja yhdestä hetkestä oivaltavat uskon merkityksen :D Ei se monellakaan näin mene ja olen itsekin joutunut miettimään, rukoilemaan ja murehtimaan uskoontulemisen takia. Kun ei kertakaikkiaan tunnu siltä että olisin uskossa vaikka kuinka haluaisin.

Mutta itselläni on auttanut se raamatun lukeminen. Älä aloita raamatun lukua vanhan testamentin alusta, vaan lue kirja kerrallaan.

On olemassa kirjallisuutta jotka tukee raamatun tutkimista. On aihe ja siinä liitteenä aina raamatun paikat mistä kyseisestä aiheesta voi lukea.

Mutta aloita vaikka uudesta testamentista, lue Matteuksen evankeliumi ja hyppää siitä Apostolien tekoihin tai kirjeisiin. Lue uusitestamentti ja sitten vanha. Mooseksen kirjastakaan en suosittele putkeen luettavaksi kuin aina kirjan kerralla ja välissä muuta ettei tuuperru Mooseksen kanssa sinne aavikolle :) Lue ajatuksella sen verran aina kun jaksat ja ymmärät. Sitten jos menee liian puuduttavaksi laita raamattu kiinni.

Rukoile, ota tavaksi rukoilla Jumalaa päivittäin.

Tärkeintä minusta on hankkia raamatun tuntemista ja sitä kautta oivaltaa uskon merkitys itselle. Usko tuo rauhaa ja ymmärrystä, Jumalan tuntemusta, ei se saa olla taakka.

Vierailija
35/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 5-7

Olen käynyt terapioissa masennuksen takia,ei auttaneet tähän hengelliseen hätääni.Tiedän,että ainut apu tulee Herralta Jeesukselta,ja haluan kuulua Hänelle.Mutta pelkään,että Hän ei halua minua omakseen,siksi ahistaa ja masentaa.

Vierailija
36/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.Muslimi

Lainaus Athanasiuksen uskontunnustuksesta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

"Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki:

Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön. Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt. Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus."

Vierailija
37/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että " Joka minun luokseni tulee, sitä minä en aja pois." Olet Jeesuksen luo tullut, eikä sinua pois Hän aja. Olet Jeesuksen oma, tuntui miltä tuntui. Jeesus on ristillä sovittanut sinunkin syntisi, Jeesus on kuollut juuri sinunkin syntiesi puolesta! Vaikka miltä tuntuisi, niin saat luottaa Jumalan sanaan, Jeesuksen omiin sanoihin. Jeesus sanoo myös, ettei kukaan voi tulla Hänen luokse, ellei Isä itse vedä häntä luokseen. Se on Jumalan työ sinussa, että olet halunnut tulla uskoon. Jumala tekee työtään sinussa. Jeesus sanoo myös, että Jumala itse saattaa teissä päätökseen sen hyvän työn Jeesuksen Kristuksen päivään mennessä. Jumala on sinut vetänyt yhteyteensä ja saat luottaa siihen, että hän ei työtään kesken jätä. Jeesuksen veren kautta sinäkin olet Jumalan lapsi. Joskus me ihmiset vaan olemme niin herkkiä, haavoittuvia sisältä, että tunteet tulevat jäljessä. Usko ei ole tunteista kiinni. Ala nyt kulkea sitä tietä, jolle olet jalkasi asettanut. Rukoilemalla olet yhteydessä Jeesukseen. Käy srk. Jumala antaa sinulle uskon. Usko ei ole ihmisen oma työ. Voit rukoilla: Jeesus, anna minulle pelastava usko. Ja Pyhä Henki kirkasta minulle Jeesusta, sitä mitä olet tehnyt puolestani. Aamen. Jeesus on kanssasi. Rukoilen puolestasi. Siunausta sinulle uskon tiellä.

Vierailija
38/38 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhanyhdistykselle. Siellä saarnataan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi