Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lentänyt taaperon ja vauvan kanssa?

Vierailija
07.05.2012 |

Mietin pientä matkaa taaperon ja vauvan kanssa mutta en oikein tiedä tuleeko tuosta yhtään mitään, jos vaikka pitää vaihtaa jommalle kummalle vaippa. Olen lentänyt esikoisen kanssa sekä vauva- ja taaperoaikana ongelmitta. Nyt tuntuu ettei kädet taida riittää. Taapero on vajaa kaksi ja ei oikein tottele käskyjä. Jos mies tulisi mukaan niin onnistuisi, mutta yksikseen en oikein tiedä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukomailla asuva ystäväni on useamman kerran lentänyt kolmen lapsen kanssa. Siis ei mitään pientä matkaa, vaan pitkälti yli toistakymmentä tuntia ja joka kerta on hengissä selvinnyt. Lapsilla on pienet ikäerot ja nuorin on ollut ihan vauvaikäinen. Se on omasta asenteesta kiinni.

Vierailija
2/6 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lentänyt 2v ja vauvan kanssa ollenkaan yksin, koska 2v ei totellut yhtään mitään käskyjä, vaan viipotti sinne tänne vaarallisesti. Nyt kun esikoinen on 3,5v, hän tottelee ja voin matkustaa yksin lasten kanssa.

Jos ostaisit esikoiselle turvavaljaat, jotta ei pääse karkaamaan minnekään esim. turvatarkastuksessa? Mun omalle pitkälle pojalle ei mitkään valjaat enää mahtuneet, mutta jos sun lapsi olisi normaalikokoisempi. Koneessa varmaan joku mukava mummeli tai lentoemäntä voi vahtia toista lasta toisen vaipanvaihdon ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipanvaihdon ajaksi toinen lapsi mukaan tai pienempi kantoliinaan tms, tai jos vieruskaveriksi sattuu joku sopiva, tyrkkäät hänelle siksi aikaa. Jos taapero meneväistä sorttia, valjaat voi olla kentällä pop, vaikka muuten ette käyttäisikään. Ja matkatavarat tietty minimiin, koska kädet on vähissä.

Vierailija
4/6 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pikkasen yli 2v ja pari kuukautta. Menomatkalla oli isä mukana (loma loppui aikaisemmin), tulomatkalla äiti tuli yksin lasten kanssa (Singapore Suomi).

Hyvin oli mennyt, vaikka esikoinen on kuulemma aika menevää sorttia, joka ei pysy paikallaan.

Vierailija
5/6 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan ulkomailla (Euroopassa), lapset nyt 3 v. ja 1 v. Oon pari kertaa käynyt Suomessa keskenäni lasten kanssa kuopuksen ollessa vauva, ja kyllä siitä todellakin selviää! :) Siis asenne on oltava se, että itse tuskin ehtii juurikaan esim. syömään ja toisekseen kaikkeen on varattava runsaasti aikaa koska kiirehtiä ei tuolla köörillä saa! Ihan hyvin oon päässyt paikasta A paikkaan B ja ilman kenenkään raivareita, vaikka viimekskin kolmen tunnin lennon aikana käytiin kolme kertaa vessassa koko jengi! Eihän se mikään nautinto ole siellä vessassa vaihtaa vaippaa tai pissattaa esikoista/itseä kolmen ihmisen voimin, mutta ei siihen kauaa mene. Paljon vaan evästä sekä itselle että lapselle (jos joko äiti, taapero tai vauva on nälkänen missään vaiheessa, räjähdys on lähellä) ja kantoväline vauvalle on ehdoton!

Vierailija
6/6 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kanssa pelottaa, jos rattaat ja turvaistuimet ei tule samalla lennolla. Kaksi kertaa on jäänyt rattaat ja turvaistuin tulematta samalla lennolla. Todella inhottava tilanne kiskoa matkalaukkua perässä, reppua selässsä, muovikassia toisessa kädessä ja taaperoa (huutavaa) kainalossa. Näillä lentokentillä ei ollut mitään kärryjä johonka olisi saanut lapsen pistettyä niinkuin Helsinki-Vantaalla on.

Jos saisin varmuuden että tavarat tulee mukana niin voisin lentääkin. Nyt taidan jättää väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi