Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiskäsitykseni on muuttunut, syynä pakollinen oikeusistuntojen seuraaminen

Vierailija
07.05.2012 |

Opiskeluun siis kuuluu yhteensä kymmenen jutun (5 rikosta, 5 riita-asiaa) seuraaminen käräjäoikeudessa.

Seurasin jutut viikossa, aina 2 per päivä, ja olen nyt aika ihmeissäni havainnoistani. Asiat, joita olin pitänyt typerysten ennakkoluuloina, osoittauisvat melko lailla todellisuutta vastaaviksi.

Vastaan muutamaan kysymykseen, jos asia kiinnostaa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mitkä käsitykset?

Vierailija
2/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluun siis kuuluu yhteensä kymmenen jutun (5 rikosta, 5 riita-asiaa) seuraaminen käräjäoikeudessa.

Seurasin jutut viikossa, aina 2 per päivä, ja olen nyt aika ihmeissäni havainnoistani. Asiat, joita olin pitänyt typerysten ennakkoluuloina, osoittauisvat melko lailla todellisuutta vastaaviksi.

Vastaan muutamaan kysymykseen, jos asia kiinnostaa.

mistään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mitkä käsitykset?

Että ulkkarit tekisivät suhteessa paljon rikoksia, että mustalaiset olisivat pääsääntöisesti epärehellisiä, että "tavalliset"=suomalaiset rikolliset olisivat keskimäärin tyhmiä ja veteliä, että huumeiden käyttö olisi oikea ongelma verrattuna vaikka alkoholiin, että rahasta riitelevät ihmiset ovat eri maata kuin rötöksistä käräjöivät.

Kaikki nämä väitteet osoittauivat noin yleisotannalla paikkansapitäviksi, ainakin Helsingin käräjäoikeuden tapauksessa.

Vierailija
4/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet kermaperseet pumpulissa kasvaneet eivät tiedäkään mistään mitään.

Mutta jos ihmisestä tekee kermaperseen se, ettei elä livenä Alibin tapahtumia päivästä toiseen, niin sitten olen varmaan olen sellainen.

Vierailija
5/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omassa lähipiirissään tai jopa perheessäänkin. Nuijat.

t. entisen varakkaan talousrikollisen tytär

Vierailija
6/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tarkoitin sillä, että rahasta riitelevät ovat jollain tavalla eri maata kuin esim väkivaltarikolliset.

Miksi nimittelet toisia noin aggressiivisesti?

Vierailija
7/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet ajatellut, että väkivaltarikolliset ja syvästi syrjäytyneet eivät olisi kovin erilaista sakkia kuin muut. Jostain se rikollisuus johtuu, ei se taivaasta tipahda.

Vierailija
8/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti ulkomaalistaustaisten suuri määrä yllätti, ja he taas ovat aivan toisenlaista porukkaa kuin suomalaiset rikolliset.

Kun tätä nyt vielä pohdin enemmän, niin ehkä havaintoni voisi tiivistää sanomalla että rikolliset eivät mitenkään väistämättä ole olosuhteiden uhreja vaan että tekoset tehdään tietoisesti ja joko hyötymis- tai loukkaamistarkoituksessa.

En olisi halunnut uskoa, että sellaista ahneutta ja pahuutta on niin puhtaaksijalostuneessa muodossa.

Vierailija
9/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikolliset eivät mitenkään väistämättä ole olosuhteiden uhreja vaan että tekoset tehdään tietoisesti ja joko hyötymis- tai loukkaamistarkoituksessa.

En olisi halunnut uskoa, että sellaista ahneutta ja pahuutta on niin puhtaaksijalostuneessa muodossa.

rikoksista halutaan hyötyä. Mutta eivätkö ne ole melkoisia surkimuksia kuitenkin, melkein lukutaidottomia jne? Että onko se nyt niin suurta ahneutta ja pahuutta jos vaikka varastaa auton? Mun mielestä se varsinainen ahneus ja pahuus löytyy siitä talousrikosporukasta. He pystyisivät elättämään itsensä muutenkin.

Vierailija
10/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet huomannut median syöttämän vasemmistopropagandan virheellisyyden.

Vierailija
11/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huoh*

Vierailija
12/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, aika rankkaa yleistystä heität sillä perusteella, että olet ollut seuraamassa vain kymmentä juttua. Että oikein ihmiskäsitys muuttunut...

Vierailija
13/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasit 10 juttua ja sen perusteella pystyt sanomaan faktaksi kaikki nuo asiat? Olis ehkä syytä opiskella vähän lisää että ymmärtäisit tekeväsi johtopäätöksiä aivan liian pienellä otannalla. Typerää juttua.

Vierailija
14/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää. Oliko teillä niin kuin Sopranos-sarjassa? Tiesittekö kaiken vai oliko aihe tabu?

Vierailija
15/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä nyt vielä pohdin enemmän, niin ehkä havaintoni voisi tiivistää sanomalla että rikolliset eivät mitenkään väistämättä ole olosuhteiden uhreja vaan että tekoset tehdään tietoisesti ja joko hyötymis- tai loukkaamistarkoituksessa.

on mahdollistanut sen, että rikollisuus on ihan ok hommaa. Mutta tietysti täysikäisiä ihmisiä ei pidä enää uhreina vaan aikuisena ihmisenä, joka tekee valintoja.

Ehkä tuota meinasit?

Vierailija
16/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikolliset eivät mitenkään väistämättä ole olosuhteiden uhreja vaan että tekoset tehdään tietoisesti ja joko hyötymis- tai loukkaamistarkoituksessa.

rikoksista halutaan hyötyä. Mutta eivätkö ne ole melkoisia surkimuksia kuitenkin, melkein lukutaidottomia jne? Että onko se nyt niin suurta ahneutta ja pahuutta jos vaikka varastaa auton? Mun mielestä se varsinainen ahneus ja pahuus löytyy siitä talousrikosporukasta. He pystyisivät elättämään itsensä muutenkin.

Suuri osa rikollisista ei ole mitenkään erityisen surkimuksia. Olen seurannut monen elämää läheltä, koska tein aiheesta dokumentin aikanaan.

Rikolliset piirit voivat imaista nuoren ihmisen mukanaan aika totaalisesti, ja silloin sitä vain omaksuu sen ryhmän moraalin ja tavat. Esim. oman veljeni ei olisi koskaan tarvinnut ryhtyä rikolliseksi, häntä olisi tuettu ja autettu elämässä kaikin tavoin ja autettiinkin. Mutta kun hän itse halusi valita sen tien. Oli kiva olla kova.

Vierailija
17/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se varsinainen ahneus ja pahuus löytyy siitä talousrikosporukasta. He pystyisivät elättämään itsensä muutenkin.

niin vasemmistolainen kommentti että alkoi oksettaa...

Vierailija
18/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mitkä käsitykset?

Että ulkkarit tekisivät suhteessa paljon rikoksia, että mustalaiset olisivat pääsääntöisesti epärehellisiä, että "tavalliset"=suomalaiset rikolliset olisivat keskimäärin tyhmiä ja veteliä, että huumeiden käyttö olisi oikea ongelma verrattuna vaikka alkoholiin, että rahasta riitelevät ihmiset ovat eri maata kuin rötöksistä käräjöivät.

Kaikki nämä väitteet osoittauivat noin yleisotannalla paikkansapitäviksi, ainakin Helsingin käräjäoikeuden tapauksessa.

että ihmisten silmät avautuvat!

Vierailija
19/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää että moniko noista kymmenestä oli nyt ulkomaalaisia ja moniko romaneja? Ja miten kykenit päättelemään että romanit ovat pääsääntöisesti epärehellisiä? Vaikka kaikki 10 olisi ollut romaneja, ei se olisi kuin yksi prosenttin Suomen romaneista.

Vierailija
20/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa rikollisista ei ole mitenkään erityisen surkimuksia. Olen seurannut monen elämää läheltä, koska tein aiheesta dokumentin aikanaan.

Rikolliset piirit voivat imaista nuoren ihmisen mukanaan aika totaalisesti, ja silloin sitä vain omaksuu sen ryhmän moraalin ja tavat. Esim. oman veljeni ei olisi koskaan tarvinnut ryhtyä rikolliseksi, häntä olisi tuettu ja autettu elämässä kaikin tavoin ja autettiinkin. Mutta kun hän itse halusi valita sen tien. Oli kiva olla kova.

Sano vaan naiviksi, mutta väitän silti (ja tämä on ihan tutkittu juttu), että rikollisilla on todella paljon keskittymis- ja lukihäiriöitä. Monella lisäksi onneton lapsuus, päihteitä käyttävät vanhemmat ja sen sellaista.

Onko se sitten oma valinta, jos ihminen syrjäytyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä