varaatteko yleensä paikatkin lentokoneesta, jos matkustatte lasten kanssa
Jos lapset eivät nyt ihan pieniä...Mitenkähän hyvin vierekkäisille paikoille muuten yleensä pääsee?
Kommentit (26)
ja aina on saatu vierekkäiset. Joko siinä vaiheessa, kun on tehty check-in netissä, tai viimeistään koneessa (halpalennoilla ei oo nimettyjä paikkoja, vaan paikat valitaan kuten vaikka bussissa).
missä istuu niin ei tartte varata paikkoja.
Me taas varaamme aina tietyt paikat ja tietysti maksamme extraa tästä ilosta ;)
maksamme extraa tästä ilosta ;)
tätä tehdä ;) ja parin ensimmäisen vastauksesta päätellen ei tarvitse ;)
ap
paitsi silloin kun vielä vauvakoppaa tarvittiin.
Jos lentoemännät ja stuertit haluavat vahtia muualla istuvaa 3,5-vuotiasta, niin ihan vapaasti.
joutuivat istumaan riville 20 kun itse istuin vauvan kanssa eturivissä. Lapset silloin 10 ja 13 v. Henkilökunta oli tästä pahoillaan mutta itse olimme jo varautuneet moiseen, koska emme olleet varanneet (=maksaneet ekstraa) paikkoja.
kukahan haluaisi istua mun 5-vuotiaan pojan vieressä.
tai joku muu että olisivat olleet edes vähän lähempänä
joutuivat istumaan riville 20 kun itse istuin vauvan kanssa eturivissä. Lapset silloin 10 ja 13 v. Henkilökunta oli tästä pahoillaan mutta itse olimme jo varautuneet moiseen, koska emme olleet varanneet (=maksaneet ekstraa) paikkoja.
Haluan vaikuttaa millä rivillä istun, sen vuoksi. En halua koneen takaosaan tai siiven kohdalle.
Meitä matkustaa minä ja kaksi lasta eli täytämme hyvin kolme vierekkäistä paikkaa (Finnairin) koneessa. Toistaiseksi olemme saaneet aina ilman lisämaksua vierekkäiset paikat.
Olen miettinyt samaa kuin 7 kukahan haluaisi istua mun 5-vuotiaan pojan vieressä.
Oli matkustava kokoonpano mikä tahansa.
Mielelläni maksan siitä, että saan istua juuri siinä missä halutaan.
Hyvin sujui kuitenkin, vaikka lapsi oli 6-vuotias. Oli kuitenkin jo kokenut matkustaja.
Norwegianille olen ostanut etukäteen paikat, koska ko. lentoyhtiö markkinoi niiden varausta niin voimakkaasti lippujen oston yhteydessä. Omien kokemusteni perusteella niitä myös ko. yhtiössä varataan etukäteen paljon, ja voi olla, että muussa tapauksessa joutuisimme hajapaikoille.
Finnairilla ainakin viime kerralla, kun matkustimme, paikat sai varata ilmaiseksi, en sitten tiedä onko tilanne sama yhä.
tai joku muu että olisivat olleet edes vähän lähempänä
ja eniten harmitti se että eturivissä istui 2 invalidiä ja itse jouduin ikkunapaikalle. Oli noloa joutua vaivaamaan heitä aina kun piti päästä jonnekin.
varannut aina enkä ole siitä koskaan joutunut maksamaan. :o Tosin olen lentänyt viimeksi muutama vuosi sitten.
Sen jälkeen en ole varannut.
Kun lennän yksin kolme alakouluikäisen kanssa ollaan aina saatu paikat lähekkäin, esim. 2 + 2 peräkkäisillä riveillä tai 4 paikkaa rinnakkain. Mulle ei ole mitään väliä missäpäin konetta istuu, paitsi etten tykkää varausloskäyntipaikoista, mutta niitähän porukka isomman jalkatilan vuoksi just varailee.
Kun taas matkustetaan koko perheenä, takaa miehen kortti vähintään vierekkäiset paikat yms. palvelut.
aina erikseen paikat minulle ja miehelle varauloskäynnin kohdalta, koska olemme niin pitkäjalkaisia :) Lapsia ei ole.
ikinä ei vielä ole niin hyvä tuuri käynyt, että kaikki kolme lasta olisi sijoitettu muiden matkaa piristämään
ikinä ei vielä ole niin hyvä tuuri käynyt, että kaikki kolme lasta olisi sijoitettu muiden matkaa piristämään
Luulen kyllä että ne muut alkaisivat aika pian vaatimaan että lapset sijoitetaan vanhemman viereen.
ollaan matkustettu jo 15 vuotta lasten kanssa.