Naapurin täti piiskasi lapseni ja hänen parhaan kaverinsa.
Miten tässä tilanteessa pitäisi toimia? Olivat tyttöni mukaan menneet koputtamaan monta kertaa ovelle ja juosseet karkuun. Lopulta jäivät kiinni. Täti oli piiskannut heitä. Ei kuitenkaan paljaalle takamukselle, mutta vyöllä suoritti piiskauksen. Olen järkyttynyt. Nykyäänhän ei enää käytetä väkivaltaa ja se on laissa kiellettyä. Olen yrittänyt mennä puhumaan tälle tädille. Ei avaa ovea, vaikka koputan kuinka kauan. Itse jouduin pienenä kokemaan fyysistä kuritusta vanhemmiltani ja tiedän, kuinka pahan haavan se sisälle jättää.
Kommentit (42)
tai muuta vittumaista naapuria ojentaa samalla keinolla?
se on kait sit ok?
tuskinpa tosta muuta traumaa jää kuin että antavat ihmisten olla rauhassa tästedes. onhan se hyvä, että edes joku sun kakaraa kasvattaa.
Jos on niin idiottii ja huonosti kasvatettu, että menee monta kertaa pimpottamaan jonkiun ovikelloa ja juoksee karkuun. Mua ainakin sais.
Lapset keksivät juuri tuollaisia juttuja, jotteivat joutuisi pulaan kun ovat jääneet kiinni. Siis jos tämä aloitus olisi ylipäätään edes totta.
Pienempiään saa pahoinpidellä, mutta ovikellon rämpyttäminen on hirveä rikos?
En voi ymmärtää.
Minun lapseen kukaan, EI KUKAAN, koskisi fyysisesti, vaikka olisi tehnyt mitä.
provo kun ei ap:ta kuulu kommentoimaan... Tai joku toimituksen laittama hassunhauska aloitus taas :)
Aihe on kuitenkin ihan fiksu, kellään kersalla ei ole asiaa toisen pihalle, ei kellään ole siihen oikeutta. Jos ei sen vertaa saa opetettua lapsilleen niin saa syyttää ihan itseään vanhempi lastensa saamasta ojennuksesta, ihan oikein.
Joko ap valehtelee tai tytöt valehtelevat. En tiedä, minkä ikäisistä tytöistä on kyse, mutta oma 6-vuotiaani kaverinsa kanssa eivät takuulla jäisi yhden mummelin piiskattavaksi. Toinen juoksisi karkuun ja hälyttäisi apua, mutta luultavaa on, että molemmat rimpuilisivat vapaaksi, koska 6-vuotiaat ovat jo aika voimakkaita fyysisesti. Monet lapsettomat yllättyvät, miten voimakkaita melko pienetkin lapset ovat.
Todennäköistä on, että täti on tarttunut tyttöjä käsistä ja uhannut seuraavalla kerralla piiskata vyöllä. Kun tytöt ovat juosseet karkuun, on täti heilutellut vyötä uhkaavasti. Pisteet tädille. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin nämä maailman omistavat pikkutytöt, joille ei edes omat vanhemmat pysty tekemään mitään. Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. Näkee heti, mistä aineksista on pikkuprinsessat tehty, ja huomaa, kuka on kasvattanut, kun äidin suurin huolenaihe on piiskaus eikä se, että tytöt pyytäisivät anteeksi.
Jos piiskauksesta on jälkiä eikä tämä ole provo, sitten ottaisi poliisiin yhteyttä, ja tämä saisi sanella tädille, mikä on nykyään sallittua ja mikä ei. Lapsi menisi silti pyytämään anteeksi. Mutta en siis jaksa uskoa, että normaalikokoinen täti pystyisi piiskaamaan kaksi koululaista niin, että tulee jälkiä. Kunhan uhkasi ja sai pikkuprinsessat tutisemaan.
Lapsia eikä aikuisia saa lyödä.
Selvitä asia, juttele kaverin vanhempien kanssa.
Jos lapsessa on jälkiä, niin kannattaa viedä lääkäriin.
Joko ap valehtelee tai tytöt valehtelevat. En tiedä, minkä ikäisistä tytöistä on kyse, mutta oma 6-vuotiaani kaverinsa kanssa eivät takuulla jäisi yhden mummelin piiskattavaksi. Toinen juoksisi karkuun ja hälyttäisi apua, mutta luultavaa on, että molemmat rimpuilisivat vapaaksi, koska 6-vuotiaat ovat jo aika voimakkaita fyysisesti. Monet lapsettomat yllättyvät, miten voimakkaita melko pienetkin lapset ovat.
Todennäköistä on, että täti on tarttunut tyttöjä käsistä ja uhannut seuraavalla kerralla piiskata vyöllä. Kun tytöt ovat juosseet karkuun, on täti heilutellut vyötä uhkaavasti. Pisteet tädille. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin nämä maailman omistavat pikkutytöt, joille ei edes omat vanhemmat pysty tekemään mitään. Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. Näkee heti, mistä aineksista on pikkuprinsessat tehty, ja huomaa, kuka on kasvattanut, kun äidin suurin huolenaihe on piiskaus eikä se, että tytöt pyytäisivät anteeksi.
Jos piiskauksesta on jälkiä eikä tämä ole provo, sitten ottaisi poliisiin yhteyttä, ja tämä saisi sanella tädille, mikä on nykyään sallittua ja mikä ei. Lapsi menisi silti pyytämään anteeksi. Mutta en siis jaksa uskoa, että normaalikokoinen täti pystyisi piiskaamaan kaksi koululaista niin, että tulee jälkiä. Kunhan uhkasi ja sai pikkuprinsessat tutisemaan.
Lapset keksivät juuri tuollaisia juttuja, jotteivat joutuisi pulaan kun ovat jääneet kiinni. Siis jos tämä aloitus olisi ylipäätään edes totta.
Jos siis ovat tehneet tyhmyyksiä ja joku vieras suuttunut, sanotaan vaikka että uhannut että pitäisi selkäsauna antaa, ei kai siitä hiiskuta kotona mitään niin kauan kuin vanhemmat ei tiedä. Jos se vieras olisi tullut kotiovelle valittamaan äidille, silloin olisi voinut joltain sopivan kieroutuneelta mukulalta (eli joltain joka tietää että on kätevää syyttää aikuista pahoinpitelystä) tulla vastasyytös jostakin nipistämisestä tai läimäyttämisestä tai vaikka tukkapöllystä. Mutta tuskin silloinkaan vyöllä hakkaamisesta, jos nyt ei ihan ole sadunkertojan vikaa ja täysin överiksi mene kertomus (ja silloinkin voisi odottaa ennemmin jotain tyyliin täti lukitsi pimeään kellariin missä oli hämähäkkejä ja ruumiita). Harva lapsi enää tietää edes, että vyötä on joskus ollut tapana käyttää tuossa tarkoituksessa.
Minä ottaisin yhteyttä poliisiin, toki katsoisin ensin onko jälkiä ja varmistaisin vielä mitä ne lapset oikein kertoivatkaan, eli kuulostaako uskottavalta. Ovikellon rimputtaminen on väärin, mutta kyllä lasten pahoinpitely siitä rangaistukseksi on sama kuin kävisi hakkaamassa jokaisen punaisia päin kävelijän. Yhtä lailla siinäkin on syy-seuraus-suhde ja suorastaan rikos tapahtunut, ei se mitään hakkaamista oikeuta silti. Eikä hakkaaminen ole suuttumuksen osoittamista, haloota taas.
En voi ymmärtää.
Minä suuntaan sun kakaraan sähkötainnuttimen aina, kun tulee meidän privaattialueelle.
Kotirauhan rikkominen on kanssa rikos, kannattaisi opettaa jo tuossa iässä lapselle mikä on oikein ja mikä väärin ettei siitä kasva uutta jatketta nuorten kriminaalien koneistoon..
Lapset ovat voineet keksiä tarinan koko piiskaamisosuuden. Selvitä tarkkaan, onko tämä todella tapahtunut, ennenkuin viet asiaa eteenpäin. Vaikuttaa melko uskomattomalta... Miten naapuri olisi saanut lapset kiinni heitä piiskatakseen?
http://adf.ly/7zkmk
http://adf.ly/7zkTO
http://adf.ly/7z7wk
http://adf.ly/7z8fg
http://adf.ly/8D0PZ
http://adf.ly/7zkYU
http://adf.ly/7z8FP
kattokaa aiheeseen liittyen
Kotirauhan rikkominen on kanssa rikos, kannattaisi opettaa jo tuossa iässä lapselle mikä on oikein ja mikä väärin ettei siitä kasva uutta jatketta nuorten kriminaalien koneistoon..
väkivalta, se on se mikä opettaa! Ans mä vedän sua turpaan kun nähdään, opitko jotain? Aivan, pelkäämään.
Tee itsellesi palvelus äläkä siirrä omia traumojasi enää eteenpäin, anna itsellesi vihdoinkin anteeksi.
En voi ymmärtää.
välitä, nää on täällä väsyneitä ja mielenterveysongelmaisia sitä kautta...ja moni ihan muutenkin.
väkivalta, se on se mikä opettaa! Ans mä vedän sua turpaan kun nähdään, opitko jotain? Aivan, pelkäämään.
Tee itsellesi palvelus äläkä siirrä omia traumojasi enää eteenpäin, anna itsellesi vihdoinkin anteeksi.
väkivalta on ihan hyvä ratkaisu vaikka pukamat pinkeinä muuta yrittäisitkin väittää.
Oikein teki. Nykyään todellakin tarvitaan lisää näitä naapurintätejä jotka tarttuu toimeen. Kasvata kakarasi niin muiden ei tarvitse sitä tehdä. Saat kohta itsekkin piiskaa jos et tule sieltä oven takaa koputtelemasta. Äläkä ruikuta jostain tukkapöllystä jonka sait sata vuotta sitten ja täysin aiheesta, oletan.
Asia kiireesti käräjille, jossa sinä häviät näytön puutteessa ja saat tuhansien eurojen laskun. Huonolle kasvatukselle tulee hintansa.
Tietenkin olisi onnellisin ratkaisu, jos tämä kärkäs äiti saisi itsekin remmistä ja samoin tämän ketjun aloittaja.
PS. Tietääkä sinun kasvattamaton lapsesi edes mikä selkäsauna on?
Komppi tälle!
Lainaus:
Pienempiään saa pahoinpidellä, mutta ovikellon rämpyttäminen on hirveä rikos?En voi ymmärtää.
Mutta muistathan siellä äitiyden huumassa myös sen tosiasian, ettei SINUN lapsesi saa myöskään lyödä ketään!!!!
Pikkupilttisi on ilmeisesti vielä niin pieni, ettet ole joutunut tilanteeseen jossa hän olisi lyönyt esim. jotakin toista lasta. Noh, joka tapauksessa se tilanne tulee eteesi joskus.'Niin miten toimit silloin. Kun SINUN lapseesihan ei kukaan saa kajota fyysisesti, niin miten toimit jos rikkoo tämän rajan? Ja miten toimit KUN SINUN pikkupilttisi kajoaa toiseen ihmiseen fyysisesti?
Menkää nyt itseenne, ihmiset!
Ei meidänkään naapuri hakannut mun lastani, vaikka viskeli kaikki tomaatit ja paprikat pihan koristealtaaseen. Paha mieli oli, tottakai, mutta ihan puhumalla ja anteeksipyynnöllä tuosta selvittiin.