Lapset saman verran molemmilla vanhemmilla ja kesäleiri? VAIKEETA!
Eli kesällä ovat 2 viikkoa mun luona ja 2 viikkoa isällään, MUTTA paha paha partioleiri tulee ja sekoittaa pakkaa. Lapsia 2 kpl, 11-v ja 9-v.
11-v:n leiri alkaa torstaina ja päättyy seuraavan viikon tiistaina.
9-v:n leiri alkaa perjantaina, päättyy sunnuntaina.
Lasten vaihto sunnuntaina.
Pitäisikö sen, jolla on tuo ylimääräinen vapaa viikonloppu "korvata" päiviä sille, jonka viikko alkaa sunnuntaista niin, että toinen lapsi on tullut leiriltä ja toinen jatkaa? Leirimaksu maksetaan puoliksi.
Mitä olette mieltä?
Ensimmäinen kesä eronneena
Kommentit (11)
ihan maalaisjärjellä tää tulisi ratkaistavaksi nyt.
Tilanne muuttuu syksyllä, eli sitten kyllä tehdään viralliset sopimukset
ap
ihan maalaisjärjellä tää tulisi ratkaistavaksi nyt.
Tilanne muuttuu syksyllä, eli sitten kyllä tehdään viralliset sopimukset
ap
äkkiseltään kuulostaa surulliselta, että tapellaan ajasta, jolloin lapset EI ole itsellä, jotenkin sitä toivois, että väittelyt menis juuri toisin. Jos kuitenkin olette ihan hyvissä väleissä, niin voisko sielä toisen (jälkimmäisen) lapsilomalaisen loman lopusta esim 2 päivää siirtää ensimmäiselle? Lapset siis palaisi ensimmäiselle hoitajalle 2 päivää normaalia aiemmin? Tämä siis vaan matemaattisesti ajatellen, tokihan se voi sotkea vaikka matkasuunnitelmia tms.
Tsemppiä suunnitteluun ja toivottavasti pääsette sopuun!
kun sen tekee vaikeaksi. Ei kai tuo mikään ongelma ole, onko teillä joku kisa siitä kumpi on enempi "vapaalla"? Ei kyllä hyvältä vaikuta.
kun katsoin tuota tarkemmin, niin ehkä se 2 päivää on vähän liikaa, kun kuitenkin tuota "totaalisen" lapsivapaatahan onkin vaan se 2 päivää. Toisaalta isälläkinhän (oletan, että on isällään jälkimmäiset 2 viikkoa?) on ensimmäiset 2 päivää vaan pienempi lapsi, eli onko sitä korvausta pakko sinänsä järjestää ollenkaan? Tai ehkä sitten vaan 1 päivä, jos haluatte olla tarkkoja.
Noita leirejä ja reissuja ja yökyläilyjä varmaan tulee myöhemmin lisääkin, joten lienee paikallaan miettiä jo valmiiksi suunnitelma tulevaisuutta varten. Voisko mitenkään olla mahdollista, ettei niitä korvattaisi mitenkään vaan ne vaan osuuvat sille ajankohdalle kun sattuuvat ja sillon se vapaalla oleva vanhempi myös jää paitsi lasten läsnäolosta, eli voittaako hän siis kuitenkaan mitään?
4
ei tulisi pieneen mieleenkään valittaa siitä, jos saisin pitää lapsia luonani... Ymmärrän siis tasauksen jos kyse on siitä kumpi SAA olla lasten kansaa! Jos taas kyse vapaapäivien kaipuusta, niin EN ymmärrä.
ja korvata kuulemma pitäis.
Mä olen sitä mieltä, että se nyt vaan sattui osumaan mun viikolle, joku toinen leiri saattaa osua hänen viikolleen.
Tuli semmoinen fiilis, että voi jumalauta että voidaan tehdä simppelistä asiasta vaikeeta! Itse vielä hoidattaa lapsia omilla viikoillaan lähes säännönmukaisesti viikonloppuisin äidillään niin kyllähän tuo korpeaa pikkuisen kun itselläni ei moista "ylellisyyttä" ole edes tosipaikan varalle.
ap
käänteistä siihen mieheen, tietenkin sinä korvaat ja haluat lapset luoksesi niin paljon kuin vaan mahdollista! Ehdota kerran kuukaudessa tapaamisia, eiköhän ala laulu kellossa muuttua.
Kohta halutaan tietty kompensaatiota jo ruuastakin, kumpi syöttää laadukkaampaa ruokaa tai pesee useammin pyykkiä! Tai käyttää enemmän huvituksissa
Argh!
ap
... että tässä tapeltais siitä, kuka saa olla lasten kanssa :/
Minusta voisitte vakavasti keskustella siitä, miksi ylipäätään puhutte "lapsivapaista" tai miksi toinen näkee, että sinun ylimääräinen "lapsivapaasi" on jotenkin häneltä pois tms.
Kyseessä ei ole toisen vanhemman oikeus jakaa lapsista aiheutuvaa vaivaa tai kuormitusta tasan, toisen vanhemman pakko osallistua tähän ja kantaa osuutensa, vaan lasten oikeus olla kummankin vanhemman kanssa ja yleensä vanhempien halu olla lastensa kanssa. Suututtaa!
Voisitko itse lakata leikkimästä tuota lapsivapaa-leikkiä, ilmoittaa että haluat olla lastesi kanssa, vaatia kompensaatiota ajasta jolloin et saa olla heidän kanssaan ja yrittää tällä tavalla kääntää systeemin päälaelleen. Lapset eivät saisi kokea olevansa taakka, jonka vanhemmat ottavat vuoroin harteilleen koska on pakko.
se sun exälle tuntuu olevan niin tärkeää, että saa mahdollisimman paljon lapsivapaata, niin eikö ole ihan ok, että pidät lapset sun luona vähän pidempään? Vai vastustatko sä jotenkin sitä, että lapset olis sun luona enemmän kuin sovittu?
Ja se että pitääkö korvata päiviä riippuu ihan siitä mitä teidän sopimuksessanne lukee.