Huomio Kuopiolaiset
Hei,
täällä kolmihenkinen perhe muuttamassa Kuopioon. Meillä on poika 12v ja etsiskelen tai tiedustelen missä päin olisi kiva asua? Onko Kuopiossa joitakin alueita jonne ei kannata muuttaa tai minne kanattaa? Keskusta ehkä ei niin ideaali sillä urheilemme paljon ja muutenkin luonto kiinnostaa. Minä olen hoiva-alalla ja etsin työtä jostain vanhusten parista. Onko tieto missä olisi kiva työpaikka mahd? Lapselle tietty koulu olisi tärkeä tällähetkellä kielt ja matikka kiinnostaa = hyvä koulu. Kiitos tuhannesti teille vastauksista.
Espanjan äiti tulee.
Kommentit (3)
Itse olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Julkulassa, tykkään alueesta edelleen! Liikuntamahdollisuudet tosi hyvät, koska pururadat (ja talvella ladut) Puijolle lähtee ihan vierestä. Rypysuo ja Päiväranta taas ainakin ennen olivat hieman levottomampia. Kouluista osaan sanoa sen verran, että ainakin Hatsalassa (yläluokkien koulu) on ollut paljon valinnaisuutta ja kieliluokka.
KOuluun Hatsalaan, se on luonnontieteellisesti ja kielellisesti painottunut (mm enkkuluokat). Sijaitsee aivan keskustan alueella.
Asumaan kannattaa siis suunnata Niiralaan (ihanaa vanhaa omakotitalo aluetta), Puijonlaaksoon (lähellä KYSaa ja Hatsalaa) tai miksei sataman alueelle? Väinölänniemi olisi lähellä ja talvella pääsee suoraan kotiovelta Kallavedelle hiihtelemään tai luistelemaan.
Itse en lähtisi Saaristokaupunkiin tai Petoselle.
Jos kivan työpaikan haluat, ni tuskin kannattaa mennä Kysiin.
Paremmin en osaa vastata, kun olen itse muuttamassa pois heti kun vain mahdollista..