Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pinoon harrastuksia joissa vain 1 (max 2) harrastuskertaa viikossa

Vierailija
07.05.2012 |

meillä on 4 lasta, ja harrastukset alkavat olla ajankohtaisia. Kaikkia kohtaan pitää olla tasaväkinen/oikeudenmukainen, joten se ei käy että esim. yksi harrastaa jääkiekkoa kuutena iltana viikossa, ja muut kolme sisarusta istuvat arki-illat auton takapenkillä viemässä/tuomassa/odottamassa treenien ajan yhtä sisarusta.

Eli jotta jokainen voisi harrastaa, tarvitsen sellaisia harrastuksia joissa on vain 1 harjoituskerta viikossa, maksimissaan 2. Meidän perheessä siis aikuiset tarvitsevat myös yhden harrastuskerran per hlö, eli jokaiselle jäsenelle siis yksi ilta viikossa.

Muita en keksinyt kuin taidekoulun ja partion. Lisää ehdotuksia??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenniskoulussa ja sählyssä, molemmissa 1 harjoituskerta per viikko. Itse yritän myös vältellä harrastuksia, jotka työllistävät vanhempia liikaa.

Vierailija
2/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki kotona harjoittelee, mut ei tartte kuskata ;)

eli ehdotan jokin soittotunti kaikille, voisitte musisoida kimpassa, eri soitin kaikiile saatta bändin

tyttäremme käy myös TANSSITUNNILLA KERRAN vikossa

eli tanssi on hyvä, ja jos intoa riittää, voi tanssia kotonakin , ja tunteja sa ottaa edistyessään useammankin.

kuoro KERRAN viikossa

eli kaikissa yleensä käydään kerran

taitaa vaaan olla noi fudis-jääkiekko yms sellasia monta kertaaa viikossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa.

Tosin se miekkailija kulkee jo ihan itse.

Vierailija
4/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin soittimen soittaminen (meillä 1x viikko orkesteriharkat, 1x viikossa yksityistunti koulun jälkeen)

partio

kansanopiston jutut, esim taidekoulu

järjestääkö seurakunta mitään? meillä tarjontaa on mm puuhakerho, tyttöklubi, sählykerho ja kokkikerho

4H

VPK

Vierailija
5/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

orkesteri. Rytmiikka. keilailu. Senäkiipeily. näytelmäkerhot. Tyttö/ poikakerho. Harratesähly. metsavaeltajat ( suomen Ladun järjetämät)Kokkikerho. Shakkikerho.Jousiammunta. Uppopallo.vesiralli. harraste uinti.kokkkikerho.suunnistus.

4h , pioeeri, nuoretkotkay ... yms järjestää krran viikossa toimtaa.

Mistä päin olette olisi helpompi neuvoa :)

Vierailija
6/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, 2 tai 3 kertaa viikossa.

Vierailija
7/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettavainen harrastus. Lapset saavat hyvät taidot esim. alkusammutukseen ja ensiapuun. Lisäksi harrastaminen ei maksa mitään.

Vierailija
8/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä siis,

ja judosta tykkäsin valtavasti, mutta itse nuorena aloin kilpailemaan ja hyvin nopeasti tuli 3-4krt vko treenit ja talkootyötä vielä seuran varainhankinnan myötä, vedin myös alkeiskursseja, pidin itsepuolustuskursseja jne.

Mutta nappulajudo voisi vielä menetellä, ja siinä vaiheessa kun enemmän tulee treenikertoja niin lapsi osaisi jo itse kulkea.

Olen saanut ulkopuolisilta aika tylyä kommenttia, kun on tullut puhetta harrastuksista ja olen sanonut että omiani en halua jääkiekon tai futiksen pariin. Monet haukkuvat tylyksi tai itsekkääksi... ja ovat sitten itse yhden lapsen vanhempia. On vähän eri asia yhden lapsen harrastukset hanskata kuin neljän. En siis kertakaikkiaan voi "päästää" yhtä jääkiekkoon vaikka halua olisi, koska kaikkien muidenkin olosuhteet on otettava huomioon. Olen sitten varmaan "tyly mutsi joka ei kannusta lastaan".

Eli siis rahasta ei ole kiinni, saa maksaa vaikka miten paljon, mutta kriteeri on se 1krt/vko tahti.

Paljon hyviä ideoita tulikin jo, ja tanssitunti ja miekkailu ja tenniskerho kuulostavat erityisen hyviltä. Sukupuolijakauma on 2+2 eli hyvä että tuli molemmille sopivia vastauksia!

Vierailija
9/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on itsestä sitten kiinni, haluaako ottaa vakavammin ja harrastaa kilparyhmässä tms. vaiko vain 1-2 kertaa viikossa rennosti harrasteryhmässä.

Vierailija
10/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmat sitä päätä, tai jos päättävät, niin ovat aika huonoja vanhempia.

Vierailija
11/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamaan 1-2 kertaa viikossa harrasteryhmissä.

Joukkuepeleistä jalkapallo ja jääkiekko varmaan tyypillisesti sellaisia sitovia, koska on harjoitukset ja pelit erikseen. Mutta onhan noissakin pienille kortteliliigaa ja kiekkokoulua jotka ovat kerran viikossa.

Vierailija
12/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luitko viestiä ollenkaan! on vähän eri asia jos on vain yksi lapsi, niin silloin lapsi voikin päättää. Mutta kun niitä on NELJÄ niin en vaan voi sallia sitä että yksi pelaa lätkää 6 kertaa viikossa, ja kolme muuta lasta eivät saa harrastaa mitään. Sekö se on sitten sitä "reilua ja hyvää vanhemmuutta"?

Eli lätkä ja fudis on KIELLETTY tässä tapauksessa.

Vierailija
13/13 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastentanssi, tennis, sulkapallo, kamppailu.

Vältä nyt ainakin taitoluistelua ja joukkuelajeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi