Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikea suhde jos ei asuta yhdessä eikä oikeasti jaeta kaikkea?

Vierailija
06.05.2012 |

Kummallakin omat elämät, eikä kiinnostusta jakaa oikeasti kaikkea toisen kanssa tai tehdä oikeasti mitään toisen puolesta.

Onko tämä suhde vai pelkkää tapailua? Yhteinen lapsi yhdistää, mutta yhdistääkö mikään muu?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt mieheni kanssa 22 vuotta jakamatta kaikkea. Silti tai ehkö juuri siksi olen tyytyväinen.

Vierailija
2/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntea, mutta ilmeisesti olen vapaa etsimään toisen miehen, koska tämä, jonka kanssa minulla on yhteinen lapsi, ei selvästikään halua oikeaa parisuhdetta kanssani?

Eli käytännössä olen sinkku ja vapaa, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meille se on toimiva tapa. Emme asu yhdessä, vaikka olemme seurustelleet 10 vuotta.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä niitä halutakaan. Emme myöskään halua muuttaa yhteen, mutta silti vietämme lähes kaiken vapaa-ajan yhdessä ja meillä on enimmäkseen yhteiset ystävät.

Vierailija
4/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua uusperhettä perustaa, mutta lapsen isään en ilmeisti ole sillä tasolla sidottu ettenkö voisi muitakin tapailla.

Varsinkaan kun seksiäkään ei ole ollut kohta kahteen vuoteen koska en miestä enää halua.

Vierailija
5/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sanoisi tuota parisuhteeksi, vaan suhteeksi jossa vaan pannaan. olen ollut mieheni kanssa 6 vuotta, ja hänenkin ystävänsä ovat minun ystäviäni. jaan hänen kanssaan KAIKEN, rahat, laskut, (ei siis omia laskuja,vaan kumpikin maksaa kummankin) ostan kaupasta mitä miehenikin haluaa, juttelen hänelle kaikki salaisuudet, ja kerron omat sekä perheeni asiat. olen miehelleni sanonut suhteen alussa etten halua mitään: mun menot ja sun menot, mun elämä ja sun elämä vaan haluan JAKAA elämäni jonkun kanssa. aluksi mies oli sellainen "minäminä" mutta nykyään kuuntelee ja kysyy minulta ensin :) olemme elämänkumppaneita. saan kuulla olevani rakastettu joka päivä

Vierailija
6/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sanoisi tuota parisuhteeksi, vaan suhteeksi jossa vaan pannaan.

Mutta toisaalta, ihan samahan se mitä sinä sanot:D

Vierailija
7/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asutte erillänne? Olet sinkku. Tai oikeastaan te olette kaksi sinkkua, joilla on yhteinen lapsi. Jättäisin sen panemisenkin välistä ja hommaisin itselleni oikean parisuhteen.

Vierailija
8/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sanoisi tuota parisuhteeksi, vaan suhteeksi jossa vaan pannaan. olen ollut mieheni kanssa 6 vuotta, ja hänenkin ystävänsä ovat minun ystäviäni. jaan hänen kanssaan KAIKEN, rahat, laskut, (ei siis omia laskuja,vaan kumpikin maksaa kummankin) ostan kaupasta mitä miehenikin haluaa, juttelen hänelle kaikki salaisuudet, ja kerron omat sekä perheeni asiat. olen miehelleni sanonut suhteen alussa etten halua mitään: mun menot ja sun menot, mun elämä ja sun elämä vaan haluan JAKAA elämäni jonkun kanssa. aluksi mies oli sellainen "minäminä" mutta nykyään kuuntelee ja kysyy minulta ensin :) olemme elämänkumppaneita. saan kuulla olevani rakastettu joka päivä

no HYVÄ että sait koulutettua miehesi haluamaksesi. :D apua... :)

Vierailija
9/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan kenen kanssa haluan. ap

Vierailija
10/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran annoin säälistä kun lapsen isä vonkasi. ap

Vierailija
11/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asutte erillänne? Olet sinkku. Tai oikeastaan te olette kaksi sinkkua, joilla on yhteinen lapsi. Jättäisin sen panemisenkin välistä ja hommaisin itselleni oikean parisuhteen.

panemisen? eihän ne pane, tuolla luki.

Vierailija
12/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostaisi yhtään ap:n haikailema kaiken jakaminen. Silti olen erittäin sitoutunut mieheeni ja hänelle lojaali ja rakastan häntä, ja tunne on molemminpuolinen. Olimme olleet jo pari vuotta naimisissa ennen kuin muutimme yhteen. Sanoisin kyllä, että meillä on ollut suhde jo yli 15 vuotta.

Kaiken jakaminen on haikailua symbioosiin, jota vauva sai viettää äitinsä kanssa ennen erillistymistään. Ensirakkaus oli minullakin sellainen, mutta ei aikuisen parin tarvitse kaikkea jakaa ollakseen onnellinen. Sanoisin melkein että päin vastoin. Kun on myös erillistä elämää, on jotakin tuotavaa suhteeseen. Vaikkei sitä kaikkea jaetakaan.

Ja siinä kohtaa, kun sanon tuntevani mieheni läpikotaisin, olen varmasti vainaa. En usko, että sellainen olisi mahdollista enkä tavoittele sitä.

Vierailija
13/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä voisi olla jonkunlainen parisuhde? Onhan aivan selvää, ettei teillä ole mitään muuta kuin yhteinen lapsi.

Vierailija
14/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään määrittelyllä parisuhdetta aikaiseksi. Ei seksiä, ei yhteistä taloutta, ei sitoutumista jne. Vain lapsi, ei muuta.

Minua ei kiinnostaisi yhtään ap:n haikailema kaiken jakaminen. Silti olen erittäin sitoutunut mieheeni ja hänelle lojaali ja rakastan häntä, ja tunne on molemminpuolinen. Olimme olleet jo pari vuotta naimisissa ennen kuin muutimme yhteen. Sanoisin kyllä, että meillä on ollut suhde jo yli 15 vuotta.

Kaiken jakaminen on haikailua symbioosiin, jota vauva sai viettää äitinsä kanssa ennen erillistymistään. Ensirakkaus oli minullakin sellainen, mutta ei aikuisen parin tarvitse kaikkea jakaa ollakseen onnellinen. Sanoisin melkein että päin vastoin. Kun on myös erillistä elämää, on jotakin tuotavaa suhteeseen. Vaikkei sitä kaikkea jaetakaan.

Ja siinä kohtaa, kun sanon tuntevani mieheni läpikotaisin, olen varmasti vainaa. En usko, että sellainen olisi mahdollista enkä tavoittele sitä.

Vierailija
15/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut mieheni kanssa 6 vuotta,

- minä olen seurustellut 14 vuotta

ja hänenkin ystävänsä ovat minun ystäviäni

- olemme toistemme parhaita ystäviä, lisäksi on omia ja yhteisiä ystäviä, kuten melkein kaikilla parisuhteellisilla

jaan hänen kanssaan KAIKEN, rahat, laskut, (ei siis omia laskuja,vaan kumpikin maksaa kummankin)

- kumpikin maksaa pääosin omat menonsa, emme laske mitään ruoka-, matka- ja harrastusmenoja kuitenkaan, maksaja vaihtelee

ostan kaupasta mitä miehenikin haluaa,

- niin minäkin ja mies ostaa mitä minä haluan. Toistemme inhokkiruokia kokkaamme kun olemme yksin

juttelen hänelle kaikki salaisuudet,

- minulla ei ole salaisuuksia kumppaniltani, hänkin on todella avoin

ja kerron omat sekä perheeni asiat.

- mehän vain panemme, joten emme tietenkään keskustele koskaan :D

aluksi mies oli sellainen "minäminä" mutta nykyään kuuntelee ja kysyy minulta ensin :)

- hassua, mies on ollut kouluttamattakin kuunteleva ja mielipiteeni huomioiva

olemme elämänkumppaneita. saan kuulla olevani rakastettu joka päivä

- niin minäkin, se on hienoa

Vierailija
16/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa tuo ei kuulosta parisuhteelta, mutta muutoin olen sitä mieltä, että suhde voi olla oikea suhde, vaikka asutaan eri osoitteissa.

Vrt: on olemassa myös pettämistä, johon ei kuulu seksiä. On olemassa henkistä pettämistä, kun rakastuu toiseen.

Samoin parisuhdekaan ei vaadi fyysistä riippuvuutta, vaan henkinen ja emotionaalinen taso tarkoittaa parisuhdetta.

Tästä voi taas vetää johtopäätöksen, että jos asuu miehen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään emotionaalista yhteyttä - onko se edes parisuhde?

Vierailija
17/17 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parisuhde perustuu siihen, että molemmat saavat elää omaa elämäänsä ilman, että toinen määräilee. Eli olemme vapaaehtoisesti yhdessä ja ihan vapaaehtoisesti annamme toisen pitää omat harrastuksensa ja kaverinsa, jopa omat laskunsa. En käytä mieheni hammasharjaa eikä hän minun kosteusvoidettani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän