Painoindeksi 17...
ja ikää 25v. Miten saisin vähän lisää painoa terveellisesti? En näytä yhtään ikäiseltäni, lukioikäisestä menisin...
Kommentit (7)
Mun vinkkinä vaan lisätä vähän rasvaa. Käytä ruoanlaitossa oikeaa kermaa ja voita, lisää myös pähkinöiden syömistä. Niisssäkin on rasvaa, mutta hyvälaatuista.
Mulla oli painoindeksi 16-17 29-vuotiaaksi asti. Oon koko ikäni yrittänyt epätoivoisesti lihottaa.
Sitten pääsin työpaikkaan, jossa lakisääteiset tauot on oikeasti mahdollista pitää. Enkä tyytynyt mihinkään kahvitteluun. Ahdan jogurttia ja voileipiä molemmilla kahvitauoilla, lounaalla käyn joko lounasruokalassa tai sitten syön kunnon annoksen kotiruokaa. Syön siis kuin tekisin raskasta fyysistä työtä (mitä tähän asti olen tehnyt ikäni), vaikka istun nykyään tietokoneella koko päivän. Koska vika tauko on puoli kahdelta, illalla on tietysti taas nälkä. Syön toisen lämpimän ruoan ja tuhdin iltapalan sekä ehkä jonkun välipalankin.
Koska syön niin usein, ei mun tarvitse ahtaa itseäni ihan epämiellyttävän täyteen ja saan silti ison määrän ruokaa uppoamaan joka päivä.
Painoa tullut vuodessa liki 10 kiloa lisää. Tosin varmaan tässä vaiheessa ikäkin alkaa vaikuttaa, että lihominen on helpompaa. Uskoisin, että sullekin alkaa kiloja kertyä kun 30 ikävuotta lähestyy.
olen aina ollut todella pieniruokainen, menetän ruokahalun helposti ja tulen täyteen pienestäkin määrästä.Painoin aiemmin vähän enemmän, bmi 17,5-18 mutta rankan elämäntilanteen takia painokin tipahti enkä ole mitenkään meinannut saada sitä nousuun.
Ajatus useamman voileivän tai kukkurallisen lautasellisen syömisestä on aika mahdoton, masu sanoo itsensä irti :P Kai sitä pitää vain totuttaa!
suunnilleen näin syön:
aamupala: 2 palaa paahtoleipää margariinilla, päällä 40% juustoa ja kasviksia, kahvia(välillä aamulla juon kyllä vain kahvin)
lounas: yleensä puolikas subi/ lounassalaatti
välipala: normaalirasvainen jugurtti
päivällinen: pienehkö annos tavallista kotiruokaa(esim makaronilaatikko, lasagne, kalakeittoa) ja salaattia, joskus pala leipää
iltapala: 50g pähkinöitä
viikonloppuisin menee myös suklaata ja karkkia...ehdottakaa tähän ruokailuun pieniä muutoksia?
...auttaisiko maitotuotteiden lisääminen? tai pähkinöitä vähän reilummin?
hyttyseltä, aloin käymään kuntosalilla ja jo pelkästään lihasmassaa on tullut 3 kiloa. Ruokahalukin parani, olen ollut samanlainen syöjä kuin sinä. Nyt näytän ihan ok:lle, painoindeksi 19,5 ja siihen olen ihan tyytyväinen.
raejuustoa, avokadoa, puuroja, tuoremehuja, hedelmiä, kanaa. Vähintään 5 kertaa päivässä. Huolehdit että kaloreita tulee ainakin 2200 päivässä ja muista harrastaa liikuntaa! Se parantaa lihaskuntoa, ruokahalua ja unta.