hampaan poisto vai epätoivoinen hoito?
Haluaisin taka seiskani pois, koska en jaksa enää jatkuvaa kipua ja jatkuvaa hoitoa. Olen aivan masentunut kun aina särkee ja särkylääkettä menee.. tätä on kestänyt jo puolivuotta, siis hoitoa kestänyt, mutta ongelma ollut jo pari vuotta. Aiemmin vain satunnaisesti vähän voivoteltiin, hiottiin ja sen sellaista.
Hammaslääkäri ei halua poistaa hampaita vaan hoitaa ja hoitaa ja hoitaa! Mulla menee rahaa (pohjattomaan kaivoon) ja kärsin kovista kivuista jok'ikinen päivä. Onko taka seiskat oikeesti tämän arvoiset?
On älytöntä, että olen oikeasti masentunut tämän asian takia. Sosiaalinen elämä on pudonnut nollaan ja ajatuksiin ei mahdu muuta kuin nämä hampaat.
Kommentit (5)
niin sit otetaan pois. On nyt 6kk ollut ok, välillä särkee, mut ei niin pahasti kun ennen. Ja seiska siis kyseessä..
Mulla on alhaalta kolme viimestä hammasta vihotelleet pari vuotta. Ongelmat alkoi kun olin raskaana, yhteen piti tehdä juurihoito ja toista paikattiin. Kolmannessa oli alkava reikä.
Nyt tuota juurihoidettua ja paikattua reikää olen käynyt näyttämässä useita kertoja lääkärillä. Se hammas jossa oli alkava reikä raskauden aikana paikattiin tosi isolla paikalla viime vuonna. Paikkauksen jälkeen sekin alkoi vihoittelemaan, ennen sitä hampaassa ei ollut kipuja.
On hiottu, paikattu uudestaan, laitettu jotain vihlontaa estävää geeliä, käytän Corsodyle- hammastahnaa kuureina yms. SILTI niitä kaikkia vihloo, jomottaa ja särkee. Kaksi kertaa olen ehdottanut että se pahiten särkevä hammas poistettaisiin, mutta se ei ole lääkärin mielestä järkevää.
Rahaa menee ja tosiaan mullakin on hampaat vaan mielessä joka ilta kun menen nukkumaan...
Ylhäällä oleva on vähän parempi, mutta kipeä jatkuvasti kuitenkin. Alhaalla tilanne on paljon pahempi ja kivulla ei välillä ole mitään järkeä. Ala seiskan jos poistaa niin ylä seiskalle ei jää vastapurijaa lainkaan, kun ei osu ala kutoseen.. joten sillä "yksinäisellä" hampaalla en tekisi mitään vaikka jos se saataisiinkin hoidettua. Ja ilman vastapurijaa ylähampaa ilmeisesti rupevat "valumaan" alas.
Täytyy varmaan sanoa kunnolla, että hampaat saa luvan lähteä. .. kai nämä on jo terveysriski tulehduksineen?
ap
Minä kävin yksityisellä, jolle valitin kipeää hammasta pari vuotta. Aina otettiin röntgenit, eikä ollu kuulemma reikää. Rahat tänne, kiitos.
Sitten käytin lasta hammaslääkärissä ja kysyin itsellenikin aikaa. Sanoin että hammasta särkee niin että on jo hankala syödäkin. Samantein passitettiin päivystävälle, joka otti röntgenin, poisti viisaudenhampaan joka oli jo puolimätä ikenen alta.
Kivut loppuivat siihen, oli kuin taivaaseen olis päässy.
Vaihda hammaslääkäriä jos tämä ei ymmärrä että haluat sen pois. Pois vaan tuollainen, parempi se on kuin kärsiä siitä koko ajan.