Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto lapsen näkökulmasta

Vierailija
05.05.2012 |

Ollaan asuttu tällä nykyisellä paikkakunnalla koko lapsen 9 elinvuotta. Muutettu kaupungissa monta kertaa paikasta toiseen. Lapsi nyt 2.luokkalainen. Eskarin kävi 2 paikassa. Lapsella kaikki kaverit tässä pihapiirissä. Nyt kuitenkin minulla veri vetäisi vaihtamaan paikkakuntaa, ja ajattelin ajankohtaa vuoden päähän. Onko lapselle huono ajankohta vaihtaa maisemaa kun menisi 4.luokalle tuolloin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujolle lapselle voi olla vaikea kokemus.

Vierailija
2/3 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on reipas, avoin, iloinen ja helposti tutustuu uusiin ihmisiin. Siitä huolimatta muutto ja koulun vaihto oli vaikeampi mitä olin etukäteen kuvitellut.

Toisaalta toivon kokemuksen tuoneen lisää itseluottamusta lapselle. Nyt hän tietää selviävänsä myös tämän kaltaisista vaikeista tilanteista.

Tämän kokemksen pohjalta en ihan heppoisin perustein lähtisi enää muuttamaan ja koulua vaihtamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin mm. ekaluokalla kolmessa eri koulussa. Minusta oli aina ihanaa ja jännää päästä uuteen paikkaan, en yhtään harmitellut että entinen jäi taakse. Joittenkin kaverien kanssa kirjoiteltiin kirjeitä vähän aikaa, mutta sitten sekin jäi. Tämä siis 1970-luvulla, kun ei ollut nettiä, kännyköitä yms. Koulunkäynnissä tuli jotain pikkuhankaluuksia, esim. yhdessä koulussa ei opetettu ollenkaan musiikin teoriaa joten en koskaan oppinut sitä.