Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munasolujen luovutus.

Vierailija
05.05.2012 |

Haluan lahjoittaa munasolujani. En kuitenkaan pidä ajatuksesta, että menisin johonkin klinikalle solujani luovuttamaan, enkä saa tietää kenelle ne ne menevät. Olen ymmärtänyt, että munasolujen kohdalla tarjonta ei kohtaa kysyntää. Siltikään en ole törmännyt kehenkään joka luovuttajaa etsisi.. Vai tahtovatko kaikki tarvitsijat saada lahjasolun tietämättä keneltä se on? Tahtoisin olla jollekin pariskunnalle avuksi, mutta sellaista pariskuntaa ei tunnu löytyvän, joka apuani tarvitsisi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luovuttanut nyt kerran, ja olen menossa vielä 4 kertaa. Voi laittaa mailia, jos on tarvetta (ristiinluovutus tms)

plussalaine@gmail.com

Vierailija
2/15 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luovuttaa ystävälle myös Väestöliiton kautta. Se ei ole kovin yleistä mutta ihan mahdollista. Voi myös luovuttaa tuntemattomalle. Silloin ystävä pääsee luovutusjonon kärkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin myös luovuttanut ystävälleni munasoluja, lupaa ei herunut. Kuulema ei ole sallittua suoraan lahjoitus, vaan luovutetut menevät pakastimeen ja vastaanottaja saa mitä saa.

Vierailija
4/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo käytäntö on ihan typerä. Varmasti on monia, jotka mielummin haluavat lahjasolun joltain perheenjäseneltä, sukulaiselta tai hyvältä ystävältä. Miksei se onnistu?

Vierailija
5/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuo on minun biologinen äiti mutta oikeasti ei ole äiti vaan tämä kotona oleva on äiti"

tuo käytäntö on ihan typerä. Varmasti on monia, jotka mielummin haluavat lahjasolun joltain perheenjäseneltä, sukulaiselta tai hyvältä ystävältä. Miksei se onnistu?

Vierailija
6/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin itse n. 4 vuotta sitten siskolleni munasolun eikä asiassa ollut mitään ongelmaa.

Kävimme yhdessä ja erikseeen psykologin kanssa keskustelut että tiedämme mihin ryhdymme ja sieltä ihan kehottivat kertomaan lapselle aikanaan hänen alkuperästään.

eiköhän jostain "lapsettomuuspalstalta" löydy henkilöitä jotka ilomielin ottaisivat sinut luovuttajaksi! Antaisit todella ison avun.

Vierailija
7/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin itse n. 4 vuotta sitten siskolleni munasolun eikä asiassa ollut mitään ongelmaa.

Kävimme yhdessä ja erikseeen psykologin kanssa keskustelut että tiedämme mihin ryhdymme ja sieltä ihan kehottivat kertomaan lapselle aikanaan hänen alkuperästään.

eiköhän jostain "lapsettomuuspalstalta" löydy henkilöitä jotka ilomielin ottaisivat sinut luovuttajaksi! Antaisit todella ison avun.

T; 2

Vierailija
8/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärtääkseni ei voida tehdä näitä tuntemattomien välisiä ohi jonon menoja. Jonot ovat pitkät ja yleensä tällaisissa "löysin itselleni luovuttajan" -tapauksissa liikkuu isot rahat, joten siksi ei voi luovuttaa kenellekään ohi jonon. Näin siis olen ymmärtänyt mutta varma en ole.

Vierailija
9/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö lapsi jo vai aiotaanko hänelle kertoa vanhempana miten hän on saanut alkunsa?

Ja olen yrittänyt etsiä halukkaita munasolun vastaanottajia huonolla menestyksellä..

Minulla ei ole tarvetta olla mahdollisen syntyvän lapsen kanssa missään tekemisissä, enkä koe mitenkään, että olisin tämän äiti. Tahtoisin vain tietää kenelle soluni menevät, jatkossa en edellytä mitään yhteydenpitoa.

Vierailija
10/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JULKISEN (=Väestöliitto) ja yksityisten klinikoiden käytännöt ovat ihan erilaiset.

http://www.felicitas.fi/sites/database/suomi/Kysymyksi%C3%A4%20lapsetto…

Luovuttaa voi kenelle haluaa, tai vaikka tehdä ristiinluovutuksen jonkun ystävän vuoksi, mutta sitä varten käytetään yksityistä klinikkaa ja hoidot maksetaan itse (siis tämä hoitoja tarvitseva).

Vierailija
11/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni lapsi ei vielä tiedä, mutta kunhan alkaa noista asioista kyselemään, niin kerrotaan.

Asioilla on tapana tulla yleensä ilmi jossain vaiheessa.

Vierailija
12/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5vastauksesta ja 9 selvennöksestä! Näemmä on eroja julkisella ja yksityisellä tässäkin asiassa..

Vierailija
13/15 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pari, joka kaipaa luovutettuja munasoluja, muuten raskaus ei ala. Jos haluat auttaa meitä. ota yhteyttä tpv@hotmail.fi. Luovutuksesta maksetaan hyvä korvaus.

Vierailija
14/15 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pari, joka kaipaa luovutettuja munasoluja, muuten raskaus ei ala. Jos haluat auttaa meitä. ota yhteyttä tpv@hotmail.fi. Luovutuksesta maksetaan hyvä korvaus.

Vierailija
15/15 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yliopistosairaaloiden hedelmällisyyshoitoklinikoita.

JULKISEN (=Väestöliitto) ja yksityisten klinikoiden käytännöt ovat ihan erilaiset.

Luovuttaa voi kenelle haluaa, tai vaikka tehdä ristiinluovutuksen jonkun ystävän vuoksi, mutta sitä varten käytetään yksityistä klinikkaa ja hoidot maksetaan itse (siis tämä hoitoja tarvitseva).