Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä en laihdu?

Vierailija
05.05.2012 |

Alotin laihiksen kaksi viikkoo sitten. Syön 1400-1600 kcal päivässä plus liikuntaa 30-60 minuuttia päivä. Lähtöpainoa paljon, bmi 31. Hiilareita 50-100 grammaa päivä. Mikä hyöty mun on dietata, kun kerran mitään ei tapahdu???

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla bmi:llä pitäis tuloksia tulla nopeasti. ehkä se romahtaa ens viikolla kaikki kerralla?

Vierailija
2/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aineenvaihdunta on ihan jumissa :-( Montako viikkoa on normaalia, ettei paino laske? Mitä mä teen väärin? Eiliset ruuat: (olin koko päivän töissä eli ruuat kaupasta, ei ruuanlaittomahdollisuuksi) Aamupala: Purkki rahkaa, jossa 12 viinirypälettä, kahvia maidolla. Välipala: Yksi pieni banaani Lounas: Kanasalaatti Päivällinen: Raejuustopurkki, ananaspurkki. Lisäksi kaksi Skyrin vaniljarahaa, kummassakin 100 kcal. Ja kaksi omenaa. Laskeskelin, että kaloreita tuli 1500-1600. Lisäksi vettä ja kevyt colaa. Teen liikkuvaa työtä, siksi joudun syödä useamman pienen välipalan, että jaksan. Lisäksi salilla 40 minuuttia treeniä matalalla sykkeellä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihduntaa parannettua. Juo paljon vettä, syö runsaasti kuituja (esim. pellavansiemeniä). Liiku enemmän ja kovemmalla sykkeellä.

Miten lasket kalorit? Huomioithan varmasti kaiken, ihan kaiken? Oletko kokeillut keittiövaakaa ja kalorilaskuria? Jos et laihdu, johtuu se siitä, että syöt enemmän kuin kulutat. Sun pitää saada nyt kulutus lisääntymään tai syödä vähemmän.

Vierailija
4/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty liikkumaan kovalla sykkeellä, koska olen niin lihava. Tulee järkyttävä pomppimisefekti läskeihin. Tein 40 minsan treeninkin niin, että hengästyin. Kuntopyörää ja lihaskuntoa vastuslaitteilla. Töissä tulee kävelyä ainakin kaksi tuntia yhteensä. 800 kaloriako tässä vaan saa syödä? Ja kun olen normaalipainossa, niin joku linnunruokako?! Läheisetkin huomauttelee, että sinulla on jotain vikaa kropassa, kun et laihdu. Veriarvot on tutkittu eikä niissä ole mitään vikaa. Nesteenpoistajan sorruin ottamaan viime viikolla kerran, kun oli niin turvonnut olo, jalat kuin elefantilla pyöräilyn jälkeen. Tästäkö tää johtuu? Mä ajattelin, että tällä painolla ois helppoa tiputtaa 5-10 kiloa. Tää on yhtä tuskaa ja motivaatio on surkea, koska tuloksia ei tuu. Olen aina ollut liikunnallinen eli lihasta tämä ei ole, se painonjumituksen syy siis. ap

Vierailija
5/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihdunta on kaiken a ja o. Sulla se selkeästi on nyt tosi hidas. Kulutusta saat siis lisättyä saamalla sen aineenvaihdunnan vilkkaaksi. Sitten voit syödäkin noin miten olet nyt syönyt ja laihdut.

Vierailija
6/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet monta vuotta syönyt huonosti ja tukkinut aineenvaihduntasi, ei se kahdessa viikossa muutu. Jatka samaa rataa ja lisäksi juo vähintään se kolme litraa vettä päivässä. Myös esim. vihreä tee auttaa aineenvaihduntaan, mutta tärkeitä on nyt vain olla sinnikäs.

Vierailija
7/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suunnilleen samat mitat kuin sinulla ja laihdutuskin takkuaa. Täällä taannoin joku bmi 20 omistava kirjoittaja sanoi, että syö päivittäin:

-yksi leipä

-salaatti ja leipä

-lämmin ruoka ja pieni jälkkäri

Eli siis tosi vähän. Sinun kaloreillasi laihtuminen taitaa olla vain todella hidasta.

Vierailija
8/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2163kcal päivässä ja bmi on reilut 34. Syön päivässä 1200.

Tai kokeile Nutrilett-pussikuuria vaikka 3-4 viikkoa. Pääset alkuun.

Vierailija
9/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suunnilleen samat mitat kuin sinulla ja laihdutuskin takkuaa. Täällä taannoin joku bmi 20 omistava kirjoittaja sanoi, että syö päivittäin:

-yksi leipä

-salaatti ja leipä

-lämmin ruoka ja pieni jälkkäri

Eli siis tosi vähän. Sinun kaloreillasi laihtuminen taitaa olla vain todella hidasta.

En silti neuvo syömään tuolla tavalla, koska se lisää riskiä repsahtaa. Olen laihtunut 3 kg / 3 kk! Minulla taitaa olla myös aineenvaihdunta vähän jumissa, mutta kyllä se toimii. Minulla meni jopa 4 vk, että paino alkoi edes laskea. En tiedä, mistä se johtuu, mutta yksi syy voisi olla ihan lihavuus ja sen aiheuttama "sairas" tila kehossa, jonka seurauksena kaikki vähän jumii eikä toimi normaalisti. Mä zumbaan vaikka bmi on 31. :)

Vierailija
10/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo aineenvaihdunta täytyy saada kuntoon. Juo aamulla lasi kylmää vettä johon olet puristanut puolikkaan sitruunan mehun. Juo myös vihreää teetä.

Ehditkö urheilemaan aamulla? Se auttaisi myös. Joogaa, neyttele tai lenkkeile ennen aamupalaa.

Tsemppiä!

Vierailija
11/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit sillä hyvän alun.

Vierailija
12/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2163kcal päivässä ja bmi on reilut 34. Syön päivässä 1200.

Tai kokeile Nutrilett-pussikuuria vaikka 3-4 viikkoa. Pääset alkuun.

Tällainen ei toimi reilusti ylipainoisella! Kannattaa ennemmin syödä joka päivä 1400-1600 kaloria kuin 1200 kal. kunnes repsahtaa vetämään sen pizzan, sipsejä jne.. Niistä repsahduksista se lihavuus usein johtuu. Ei siis kannata päästää itseään niin nälkään, että tulisi himo ahmia kaikkea rasvaista.

Vierailija
13/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 viikkoa nutrauskuurilla ja jatkan nyt 1200kcal:n dieetillä. Itse sain valita kalorimäärän 1200-1800:n väliltä, mutta ei sen alle. Tämä ei ole omaa keksintöäni, sorge nyt.

Vierailija
14/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi hidasta. Itse olen normaalipainoinen, mutta lihoin viime syksynä 10 kiloa tosi nopeasti, parissa kuukaudessa. Nyt olen laihduttanut joulukuun puolesta välistä ja laihtunut 4 kiloa. Ottaa päähän, että miten se paino voi nousta yli kilon viikossa mutta laskea vain pari sataa grammaa?? Syön tosi vähän, noin 1000 kaloria päivässä ja liikun vähintään 5 tuntia viikossa. Kalorit lasken oikein ja liikunta on rankkaa.

Harmittaa niin, että "päästin" itseni lihomaan, mutta en oikein tiedä mitä siinä tapahtui. Liikuin VÄHÄN vähemmän ja söin VÄHÄN enemmän. Lisäksi oli stressiä yms., mutta silti ihmettyttää tuo vauhti. Kyllä mä epäilen, että aineenvaihdunnassani on jotain häikkää.

Vierailija
15/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 viikkoa nutrauskuurilla ja jatkan nyt 1200kcal:n dieetillä. Itse sain valita kalorimäärän 1200-1800:n väliltä, mutta ei sen alle. Tämä ei ole omaa keksintöäni, sorge nyt.

Totta kai nutraus toimii, jos sitä jaksaa noudattaa. Sehän on sama kuin söisi (ylihintaisia) Pirkka-kuppikeittoja joka aterialla.

Usein vain on niin, että ylipainoisilla on vähän huono itsekuri, joten pikadieetin noudattamiseen ei ole riittävästi itsehillintää.

Vierailija
16/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ei saa riittävästi proteiinia ja ravintoaineita. Et varmaan tunne kovin hyvin tuota ENE-dieettiä.

Dieettiä jaksaa noudattaa, kun motivaatio on kohdallaan. Näin se on jokaisen dieetin kanssa. Laihtuminen on hidasta ja pinnaa vaativaa hommaa.

Vierailija
17/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ei saa riittävästi proteiinia ja ravintoaineita. Et varmaan tunne kovin hyvin tuota ENE-dieettiä.

Dieettiä jaksaa noudattaa, kun motivaatio on kohdallaan. Näin se on jokaisen dieetin kanssa. Laihtuminen on hidasta ja pinnaa vaativaa hommaa.

Jos liikalihavalla henkilöllä on laihduttamiseen vaadittava motivaatio ja itsekuri, niin sellainen henkilö ei alunperinkään ole todennäköisesti lihava. Tajuatko?

Minulla on lukemattomia lihavia tuttavia, jotka ovat vuosikaupalla erilaisilla dieeteillä, jotka lähes poikkeuksetta epäonnistuvat tai paino tulee 1 v sisään takaisin. Olen itsekin lihava, bmi 27, joten omaakin kokemusta on asiasta.

Eiköhän meille kaikille lihaville, tukeville ja löllöille ole järkevintä alkaa tänään syödä kuten normaalipainoinen ihminen, jonka kokoiseksi haluaisimme tulla. Ap:n kalorit on mielestäni juuri hyvät.

Ihminen ei voi edes laihtua rasvaa kuin 1-0,5 kg / vk, joten kitudieetillä lähtee lähinnä nesteet. Se on kai sitä alkuunpääsemistä.. Proteiinit ja vitskut saa paljon edullisemmin ja terveellisemmin ihan tavallisesta ruuasta, nuo nutrausjutut on vain osa epätoivoisten rahastamista. Mutta käytä sinä sitä, jos sinulla toimii, eikä rahanmeno haittaa. Monella ei toimi. :)

Vierailija
18/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kokemus kuin edellisellä kirjoittajalla, laihdutusta takana koko aikuisikä. :) Kaikki dieetit on kokeiltu, mutta paino jojoilee ja lopulta nousee entistä korkeammaksi. Nutrauksella tietenkin laihtuu vaikka ihan riisitautiseksi, jos ei muuta syö, mutta mutta... miksen sitten olisi sitä kovaa motivaatiota käyttänyt silloin karkkihyllyllä, silloin pizzeriassa, jos sitä olisi niin helppo jostain saada..? :D Eikä se motivaati yksistään vaan homma vaikeuttaa myös alhainen verensokeri, joka lihavalle väkisinkin 1200 kalorin dieetillä tulee.

Vierailija
19/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liputan sen nimeen vaikka suomessa ovatkin lopettaneet.

Vierailija
20/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENE-ryhmässämme 10 viikon tulokset ovat 12-30kg ja sen jälken lähdettiin jatkamaan ruokavaliolla 1200-1800kcal/ vrk. Tilastoja löytyy googlaamalla miten näissä ryhmissä ja laihtumisen tuloksissa on pysytty.

Syöminen on ilman muuta psyykkinen ongelma meille, joilla BMI oli aloittaessa pitkästi yli 35-40. Katsotaan mihin pötkimme rahoinemme ja lääkärien, psykologin ym. ammattilasten ohjauksessa. itselläni on oikein luottavainen mieli, tajataskussa on liikuntaohjeet fysioterapeutilta ja kaikki. Labratulostensa kehittymistä on myös ilo seurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme