mistä tietää että eropäätös on oikea ? kokeneemmat auttakaa.
eroan ensimmäisestä liitostani oman henkisen pahan oloni vuoksi. miehen vuosia jatkunut epävakaa käytös on aiheuttanut minulle erinäisiä psyykkisiä oireita, enkä enää voi jatkaa, vaikka tunteita miestä kohtaan onkin jäljellä.
miehelle työ on aina ollut ykkönen ja olen nauttinut eduista, joita hänen työnsä kautta saan ( RAHA, YM. ) Itse olen opiskelija. meillä on ollut liitossa myös paljon hyvää, ja nyt tietenkin menetän myös kaikki hyvät asiat. Pahimmillaan mieheni käytös on kuitenkin ollut häiriintynyttä ja hän valehtelee paljon. Hän on ollut työreissuissa enemmän kuin kotona, joten sinänsä yksinhuoltajuus ei pelota.
Mistä tiedän, että en ala katua eroa kun on liian myöhäistä ?Mies itse ei eroa halua mutta olen tehnyt päätöksen. Kertokaa miten elämänlaatu eron myötä voi parantua ?Tällä hetkellä olen henkisesti lopussa ja voimia on tuskin mihinkään.
Jos päädyt eroon, pistät prosessin liikkeelle oikeasti, allekirjoitat avioerohakemuksen käräjäoikeuteen, sitä aletaan käsitellä, muutat oikeasti omillesi (tai kumpi teistä muuttaakaan), elätte kuin tosissaan eronnut pari. Avioeron kakkospaperi pitää allekirjoittaa ja viedä oikeuteen 12 kk sisällä ekasta paperista. Eli sulla on vuosi aikaa harkita, miettiä, samoin miehelläsi, asiaa. Jos tuumaatte vuoden erillään asumisen jälkeen, että allekirjoitatte lopullisen kakkospaperin, niin sitten eroatte. Jos haluatte muuttaa takasin yhteen, niin sitten muutatte, ja ero raukeaa. Tai voittehan te erilleen muuttaa ja tälleen erillään asua ilman sitä avioeroprosessia ja paperihässäkkää oikeudessa ja tuumata eroa ja päättää vasta sitten, teettekö sen paperin vai ei. Ja jos kumpaakin alkaa vaikka kaduttaa 5 vuoden päästä, niin ainahan sitä pääsee uudelleen naimisiin saman hepun kaa..;)