Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jutteleva työkaveri häiritsee

Vierailija
04.05.2012 |

on vähän väliä kyselemässä jotain ihan diipadaapaa, josta pitäisi selvitä itsekin. Aina kun se tupsahtaa viereen, oma ajatus katkeaa. Tosi raivostuttavaa. Nyt tiedän mitä tarkoitetaan, kun sanotaan, että työpaikalla joku on aikavaras. Hän on juuri sellainen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomailla kansainvälisessä firmassa myyntitöissä ja itäeurooppalainen kolleegani (nainen myös) keskeyttää minut jatkuvasti koputtamalla olkapäähän. Olen siis jopa testannut ylhäällä ehdotettua kuulokkeiden hankkimista mutta tämä ei auta, hän koputtaa suoraan olkapäähän että saa huomion. Olen jatkanut kirjoittamista katsomatta häneen, ihan kaikkea, mutta mikään ei tehoa. Joskus kysyy "kaikki ok?" ja kun vastaan että on mutta töitä kesken, jutellaan myöhemmin, niin eipä mene läpi. Menee 10min ja sama koputus taas. Asioita jotka eivät aina koske minua mitenkään enkä edes tiedä vastausta. Yleensä vastaankin vain "enpas tiedä" mutta mikään ei auta. Kaksi kertaa olen myös sanonut suoraan että tuo koputtaminen on todella häiritsevää. On naurahtanut hämmentyneenä - menee 30min ja taas koputtaa. Seuraava vaihtoehto on että pyydän pomolta uutta istumapaikkaa.

Vierailija
2/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ on tehtäväpohjaista ja ne pitää ratkaista asia oman harkinnan ja osaamisen mukaan. Kyselijä ei uskalla päätää itse, koska pelkää virheitä. Hakee vastaukset toisilta eikä opi itse ratkaisumalleja. Mielestäni olen sanonut monta kertaa, että jos ei osaa itse ratkaista, työn voi kierrättää tiimiesimiehen kautta. Mutta kun ei, sehän antaisi epäpätevän kuvan. ap

Kelan virkailija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ainut kenelle työkaverisi voi puhua, vai onko hän muiden joukosta juuri valinnut sinut?

Vierailija
4/15 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulumme nimellisesti samaan tiimiin. On vaan mahdotonta sanoa, että tee kuule ihan itse, ei ole vaikeaa. Luulisi häiritsevän muitakin kun se avokonttorissa hyppelee edestakaisin. Ehkä yrittää antaa itsestään esimiehille ulopäin tehokkaan ja aktiivisen kuvan, mutta sen tehot on kolmasosan pienemmät kuin muilla, eikä parka tajua niiden tallentuvan tilastoihin joka päivä.

ap

Vierailija
5/15 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tule kyselemään tyhmiä.

t-reppana

Vierailija
6/15 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamispyyntö. Kerro, että haluat vastata kaikkiin kysymyksiin, varataan aika ihan kunnon tapaamiselle.

Pyydä myös yksityiskohtainen lista asioille jotka käytte läpi, ihan ranskalaisilla viivoilla.

Vierailija
7/15 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne pitää ratkaista asia oman harkinnan ja osaamisen mukaan. Kyselijä ei uskalla päätää itse, koska pelkää virheitä. Hakee vastaukset toisilta eikä opi itse ratkaisumalleja. Mielestäni olen sanonut monta kertaa, että jos ei osaa itse ratkaista, työn voi kierrättää tiimiesimiehen kautta. Mutta kun ei, sehän antaisi epäpätevän kuvan.

ap

Vierailija
8/15 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtehoja seurataan

Vierailija
9/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tommosia. Yksi konsti "karkottaa" ylimääräinen niskastaan on jatkaa tiukasti ja kiireesti oman työn tekemistä koneella, et katso tähän aikavarkaaseen vaan tuijotat omaa tietokoneruutuasi, hakkaat näppistä (sama vaikka sieltä tulis siansaksaa tyhjään e-mailiin) ja vastailet silleen hajamielisesti ja ylimalkaisesti (mutta kohteliaasti )(koska olet keskittynyt omaan ruutuusi ) tai ihan " enpäs nyt tiedä, kysypäs joltain muulta" tms.

Jos ei anna huomiota tunkeutujalle, se karkottaa suurimman osan; jotkut on tietenkin paatuneita/ sitkeitä / niistä ei pääse eroon kirveelläkään, ei millään tuollaisella hienovaraisella vihjailulla.

Meillä myös mitataan joka ikinen paperi, tehtävä, joka ikisestä tekemästä paperista jää sen henkilön käyttäjätunnus tunnisteeksi, ja sieltä on näppärä kenen tahansa ajaa raportit, kuinka monta tehtävää Mirkku ja Tiina ovat tehneet esim kuukaudessa. Hassu nähdä, että toinen saa aikaiseksi 1000 kpl tehtäviä kuukaudessa, toinen 150 kpl.....Minä vien raportit mukanani kehityskeskusteluun, hyvää todistusaineistoa palkkaneuvotteluihin. Jotkut ei käsitä, että sieltä voi ajaa niitä raportteja (ei ne hokaa paljoo muutakaan...)

Vierailija
10/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko hankkia kuulokkeet ja kuunnella sinua miellyttävää musiikkia samalla, kun teet töitä?

Meillä esimeerkiksi firma tarjoaa jokaiselle halukkaalle (siis kaikille) kuulokkeet. Kyseessä avokonttori, ja suurin osa pystyy keskittymään parhaiten, kun ei tarvitse kuunnella toisten puhelinkeskusteluja yms. työtä tehdessä.

Kuulokkeet ehkä voisivat myös vähentää työkaverisi kyselyjä, koska et kuule pientä (tai isoakaan) ääntä ilman, että otat kuulokkeet pois. Ja jotta osaat ottaa ne pois, tarvitset työkaveristasi myös näköyhteyden, ei että edes tiedät hänen olevan siinä.

Toimii :)

Vierailija
11/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa jutella työkaverisi kanssa, niin hankkiudu jonnekin varastotyöhön. Tällainen kommentti voi olla vain suomalaisella palstalla..

Vierailija
12/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mitataan joka ikinen paperi, tehtävä, joka ikisestä tekemästä paperista jää sen henkilön käyttäjätunnus tunnisteeksi, ja sieltä on näppärä kenen tahansa ajaa raportit, kuinka monta tehtävää Mirkku ja Tiina ovat tehneet esim kuukaudessa. Hassu nähdä, että toinen saa aikaiseksi 1000 kpl tehtäviä kuukaudessa, toinen 150 kpl.....Minä vien raportit mukanani kehityskeskusteluun, hyvää todistusaineistoa palkkaneuvotteluihin. Jotkut ei käsitä, että sieltä voi ajaa niitä raportteja (ei ne hokaa paljoo muutakaan...)

Voisitko vinkata miten saan sellaisen raportin? Olen miettinytkin että miten saan sellaisen, kaikesta jää kuitenkin jälki kuka on käynyt tekemässä ja mitä..

Meillä siis minäkin olen se joka tekee "kaiken" ja sivussa neuvon muita kun tulevat kyselemään, välillä tuntuu että yrittävät saada minut tekemään heidänkin työt -.- En juokse röökillä tai notku kahvikuppi kädessä vesiautomaatilla kaakattamassa, uskon että työtehoni on vähintään kaksinkertainen kuin noilla notkujilla, mustaa valkoisella tästä olisi kiva saada ;)

Vierailija
13/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa jutella työkaverisi kanssa, niin hankkiudu jonnekin varastotyöhön. Tällainen kommentti voi olla vain suomalaisella palstalla..

Jutelkoon muut vapaa-ajalla sit.

Vierailija
14/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkoon muut vapaa-ajalla sit.

..mutta ehdin työpäivän aikana myös jutella kollegoiden kanssa. Tietty kaikesta voi tehdä itselleen ongelman.

Vierailija
15/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka firmassa on varmaankin erilaisia atk-ohjelmia, käyttöjärjestelmiä, toiminnanohjausjärjestelmiä, kirjanpoito-ohjelmia, reskontra-ohjelmia yms; riippuu ihan firmasta ja alasta, ohjelmista, työstä, minkä tyyppistä työtä missäkin tehdään. En voi tietää teidän tai kaikkien firmojen kaikkia ohjelmia. Mutta joka tapauksessa yleensä toimistohommissa kaikille annetaan oma käyttäjätunnus, jolla kirjaudutaan sisään töihin, ja yleensä se on tiedossa (esim etunimen ja sukunimen 3 ekaa kirjainta), joten kaikkien tunnuksen tietää. Kysypä vinkkiä atk-osastolta, mikrotukihenkilöltä, sano vaan, että sun pitäis ajaa raportti OMISTA hommistas (vaikkapa kehityskeskustelua varten) ja tarvitsisit sitä ja sitä tietoa siihen raporttiin, ja ne saattaa näyttää, miten se ajetaan juuri siitä atk-ohjelmasta, miten suodatetaan (esim aikarajauksella, käyttäjätunnuksella jne ).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi