Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun tilanteen pakosta hoitamaan lapsenlastani

Vierailija
04.05.2012 |

Lapseni on joutunut avioeroon ja jäi lapsen kanssa yksin.

Väsyttäähän tämä, mutta jaksettava on hoitaa. Omiakin menoja on - perun osan menoistani lastenhoidon vuoksi.

Lapsenlapseni ei tule toimeen edes MLL:n hoitajan kanssa. Vierastaa kovin 5-vuotiaaksi, saa nähdä miten koulun käy

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä hoida? Tai ole muita hoitajia. Älä nyt ainakaan omia sovittuja menojasi ala perumaan. Satunnainen hoitaminen varmaan ihan ok, mutta tee heti rajat selväksi ettei sinua pidetä automaattisena lastenhoitoautomaattina.

Vierailija
2/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä saan joskus tulevaisuudessa hoitaa lastenlapsia mahdollisimman paljon. Mistähän johtuu, että sinä koet lapsenlapsesi taakaksi, jota joudut hoitamaan...

Kuinka paljon sinä sitten häntä hoidat

Eikö ole mukavaa, että saat viettää aikaa hänen kanssaan.

Ehkä erosta johtuva suru saa lapsen lukkoon ja vierastamaan kovasti. Joka tapauksessa 5-vuotias on vielä pieni. Hän ehtii kehittyä ja kasvaa kovasti ennen koulun alkua, joten tuskin vielä kannattaa surra asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että mietit vain itseäsi.

Vierailija
4/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse valinnut hoitaa lapsenlastasi, ei sinua kukaan siihen voi pakottaa!

Vierailija
5/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIKKA vanhin lapsistani on vasta 10v ;) Eli kokemsta itse asiasta ei mulla ole, omia lapsia on 4. Mä uskon tietäväni jo nyt, että kun ja jos lapseni lapsia saavat, toki hoidan lastenlapsia jonkin verran mutta olen melko itsekäs tyyppi, ja näinollen uskon että mulla ei tuota vaikeuksia sanoa ei jos siltä tuntuu että haluan olla omassa rauhassa. Vähän niinkuin ajatuksella että kun olen omat lapseni saanut hoidettua en aio muitakaan sen jälkeen hoitaa, työni on tehty.

Vierailija
6/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kumpikaan mummo ei ole auttanut lastenhoidossa sekunnin vertaa ikinä. Ei edes silloin kun mies työmatkalla, yksi lapsi joutui sairaalaan, kaksi kotona - pieni lapsi piti laittaa sairaalaan yksin. Eikä silloin kun molemmat vanhemmat äkisti sairaalaan ja lapset piti melkein huostaanottaa kun ei ollut ketään kuka auttais. Ei silloin, kun einasin itse lähes kuolla ja olin lääkityksen takia vaaraksi lapsilleni.

MIKÄÄN syy ei ole sellainen, että terve eläkeläinen mummo jaksais edes tunnin katsoa lapsenlapsiaan äärimmäisessä hädässä.

Joten ap, voit reilusti tehdä samat kuin oma äitini ja anoppini: vaikka miten olisi hätä päällä ja toinen anoo itkien apua, voit vastata että "en aikonut alkaa auttelemaan ollenkaan".

Arvaapa autanko äitiäni ja anoppiani sitten kun ovat vanhoja.

Vierailija
7/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että mietit vain itseäsi.

jokatoinen ilta vähintään on liikaa.

Olen itsekäs, tarvitsen omaa aikaa, omia menoja,minäkin työn jälkeen.

Vierailija
8/8 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, jos 5-vuotiaaalla on oireita vanhempien avioeron takia. Ihan normaalia, että jotenkin oireilee. Ole avuksi, kun kerran voit. Mikään ei ole ikuista.