Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velvollisuuteni ei ole haravoida pihatalkoissa, maksan vuokrani.

Vierailija
04.05.2012 |

Ja jos naapuria häiritsee takapihani roskainen pensaanalus, naapuri on hyvä ja vetää haravalla roskat vittuun pensaani alta.

Parilla kaljalla en haravaa heiluta ja makkaraa saa kaupasta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte kaikki maksaa siitä sitten tasapuolisesti vuokrissanne kaljakorin ja makkapaketin verran.

Vierailija
2/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: naapuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen pihahuollon toki tilata ulkopuoliselta firmaltakin, mutta se näkyy sitten yhtiövastikkeessa ja sun vuokrassasikin sitä kautta. Onko sitten mieli hyvä?

Vierailija
4/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen pihahuollon toki tilata ulkopuoliselta firmaltakin, mutta se näkyy sitten yhtiövastikkeessa ja sun vuokrassasikin sitä kautta. Onko sitten mieli hyvä?

Sitä eivät ap:n kaltaiset ihmiset tunnu ymmärtävän.

Vierailija
5/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos naapuria häiritsee takapihani roskainen pensaanalus, naapuri on hyvä ja vetää haravalla roskat vittuun pensaani alta. Parilla kaljalla en haravaa heiluta ja makkaraa saa kaupasta.

rivariin ängetä asumaan ö.ö

Vierailija
6/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yläkerrankaan naapuri siivoa. Ja kiinteistöhuolto nuohoaa joka tapauksessa ilmapuhaltimella jo nurmikot, niin pari roskaista pensaanalusta ei paljo kesällä haittaa.

Ja piha on täynnä naapurin koiran paskoja, sinne sekaan en mene kenkiäni sotkemaan.

Vierailija
7/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden eteen en pensaanalusia nuohoa kun siitä työstä kiinteistöhuollolle maksetaan, tehkööt innokkaimmat jos tahtovat.

Vierailija
8/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et maksa huoltoyhtiölle pihan siivouksesta, joten tee se itse. Jos on vain oma pihaplänttisi kyseessä, niin jätä siivoamatta ihan vapaasti, ei sitä kukaan muukaan tule siivoamaan.

Vierailija
9/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi talkoot. Maksatte huoltoyhtiölle, joka taasen nostaa vuokraa ja siten vältytte pihatalkoilta.

Vierailija
10/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on terassini ulkopuolella. Ei siis kuulu mulle. Naapuri voi haravoida jos sitä sotkuinen pensaanalus haittaa.

Vierailija
11/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vuokralaisella ei todellakaan ole mitään velvollisuutta osallistua. Omistajan homma on tulla haravoimaan, hän niistä talkoista on yhtiökokouksessa ollut päättämässä, vuokralaisellahan ei ole minkäänlaista mahdollisuutta osallistua päätöksentekoon tuossa asiassa.

Jos vuokranantaja ei älyä vuokrasopimukseen kirjata tuota haravoimisasiaa, niin naapurit voivat sanoa asunnon omistajalle, että kannattaa seuraavaan vuokrasopimukseen laittaa. Ja kun vuokralaista ei ole velvoitettu hommaan, niin sehän on silloin omistajan itse osallistuttava tai lahjottava vuokralainen osallistumaan.

Vierailija
12/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihatalkoisiin enkä yhtiökokouksiin. Haluaisin kyllä, ja inhottaa ajatella mitä ne muut minusta miettii, mutta paniikkihäiriöni ja sosiaalisten tilanteiden pelkoni on sen verran voimakas etten pysty menemään noihin juttuihin.

Vierailija
13/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihatalkoisiin enkä yhtiökokouksiin. Haluaisin kyllä, ja inhottaa ajatella mitä ne muut minusta miettii, mutta paniikkihäiriöni ja sosiaalisten tilanteiden pelkoni on sen verran voimakas etten pysty menemään noihin juttuihin.

Tässäkin taloyhtiössä vain murto-osa jaksaa edes osallistua kokouksiin. Talkoita ei ole kuin ehkä kerran vuodessa, jolloin siivotaan esim. pyörävarasto. Pihahommat on ulkoistettu toisaalle (onneksi, maksan mielelläni sen olemattoman summan yhtiövastikkeessa tuosta kuin itse tarttuisin haravan varteen. Sitä paitsi, sama firma huolehtii mm. lumien kolaamisista ja korjaushommista jos asukkaalta leviää jokin).

Vierailija
14/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tunnistan Psykiksen avaukset jo otsikosta...?

Vierailija
15/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen itse vuokralaisena ajatellut, että voin osallistua pihatalkoisiin (tähän mennessä aika ei ole sopinut). Jos taas olisi päädytty käyttämään jonkun huoltoyhtiön palveluita, se näkyisi vuokrassa. Mieluummin vähävaraisena suon, että pihan kunnostus hoidetaan talkoilla. Talkoot ovat vapaaehtoiset ja koskevat talon asukkaita. Mieluummin osallistun yhtenä päivänä vuodessa kuin maksan enemmän vuokraa.

Tämä ketju saa taas kaiken näyttämään siltä, että puolet av:lla ovat jotain sossuelättejä. :D

Vierailija
16/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on itsekästä ajattelua, ennen oli talkoohenkeä suomalaisilla mutta ilmeisesti (nuoremmilla sukupolvilla) sitä ei kaikilla löydy.

Elämässä tehdään myös epäitsekkäitä tekoja ja jos naapuri ei siivoa ei se tarkoita sitä ettei sinun olisi hyvä tehdä sitä.

"Ole itse se muutos, jonka haluat nähdä maailmassa tapahtuvan"

Mahatma Gandhi

Kannattaa muuten katsoa roska päivässä liikkeen sivuja. http://www.roskapaivassa.net/

Vierailija
17/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellinen muinaisjäänne. Eläkeläismummot istuttavat siellä kukkia ja kilpailevat naapuritaloyhtiöitä vastaan, että kellä on komeimmat istutukset. Jotkut ruoppaavat pensaan juuria niin kovaa, että rapse vaan kaikuu. Jotkut juoruavat ja arvostelevat naapureitaan haravoihinsa nojaillen. Jotkut aloittavat kuoputtamisen jo aamutuimaan siten, että tekevät sen mahdollisimman äänekkäästi ja huomiota herättäen. Sitten nää kyseiset työn sankarit istuvat talkoiden alkaessa suoraan kaljakorien ääreen kertoen suureen ääneen, kuinka kovan työn ovat tehneet. Ja lopuksi joukolla kitataan sitä kaljaa ja ahmitaan makkaraa. Ai jai, kuinka mukavaa meillä taas olikaan ;)

Itse maksaisin taatusti mieluummin hieman enemmän vuokraa kuin osallistuisin niihin talkoisiin. Meillä ne olis ma 7.5. En aio mennä. Mutta eipä se vuokra taitais paljoa siitä nousta, kun huoltoyhtiö tekis ammatillisesti ja koneilla kerran vuodessa sen saman homman kuin sinä talkoopäivänä. Maksaahan ne makkarat, limut ja olutkopatkin jotain :D

Vierailija
18/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette itse kehtaa olla osallistumatta ;). Sama se on että onko 5 vai 15 talkoolaista, hommat pitää kuitenkin tehdä. Minä en osallistu, maksan vuokrassani pihan ylläpitorahoja enkä tahdo käyttää vapaa-aikaani siivoten muiden roskaamia alueita.

Vierailija
19/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatalkoot ovat keinotekoista yhteisöllisyyttä, todellinen muinaisjäänne.

epämiellyttävät tai hullut naapurit.

Ne talot, joissa olen itse asunut, on naapurit olleet ihan ok. Ehkä myös asennekysymys?

Vierailija
20/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette itse kehtaa olla osallistumatta ;). Sama se on että onko 5 vai 15 talkoolaista, hommat pitää kuitenkin tehdä. Minä en osallistu, maksan vuokrassani pihan ylläpitorahoja enkä tahdo käyttää vapaa-aikaani siivoten muiden roskaamia alueita.

itse olen se vastaaja, joka pitää talkoita keinotekoisena yrityksenä luoda yhteisöjä. Ja kiltit kärsii, ei kehtaa kieltäytyä. En ole nuori, mutta en myöskään vielä eläkeläisiässä. Olen työstä uupunut, ja todellakaan en illalla töiden jälkeen ala siivoamaan muiden roskaamia alueita. En edes koskaan oleskele piha-alueella, joten en myöskään roskaa sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi