Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyisikö työnantajalle ilmoittaa raskaudesta tässä tapauksessa aiemmin kuin laki sanoo?

04.05.2012 |

Olen aloittamassa työt vasta 1.9. ja jäämässä äitiyslomalle joko 15.10 tai 1.11. riippuen kuinka kauan jaksan töissä. Mutta Kela sanoo että äitiysloma alkaisi 15.10. Jos 2kk ennen täytyy viim ilmoittaa, niin onko minulla velvollisuutta ilmoittaa aiemmin sen perusteella, että työn jatkajaa on vaikea löytää/hakuun tarvitaan enemmän aikaa? Onko asia minun vastuullani muuta kuin kohteliaisuudesta työnantajaa kohtaan?

Työkaverini (jonka paikalle olisin siis tulossa) painostaa ilmoittamaan aiemmin..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kai aika älytöntä, jos hommaan täytyy erityisesti opettaa joku niin ensin opettaa sinut ja sitten heti perään joku toinen. Fiksua kai olisi ilmoittaa ajoissa, jotta voivat vaikkapa opastaa paria tyyppiä samaan aikaan tai hommata sinulle tuoksi hetkeksi jotain muuta tehtävää tms?

Vierailija
2/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, ettei tuo vajaa pari kuukautta vaikuta sun äitiysrahaan. Teet vain kiusaa työnantajalle jos et kerro, oikeastiko luulet että kakarasi ketään töissä kiinnostaa, et kerro nyt mutta luulet että äitiysloman jälkeen ottavat sut sinne joukkoonsa kuin ei mitään...

Toki toi yksi vastaaja on oikeassa, mikään pakko sun ei ole kertoa etukäteen. Mutta älä sitten tule tänne itkemään kun äitiysloman jälkeen työkaverit ja pomo ei ihan avosylin sua vastaan ota...

Vierailija
4/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittamassa työt vasta 1.9. ja jäämässä äitiyslomalle joko 15.10 tai 1.11. riippuen kuinka kauan jaksan töissä. Mutta Kela sanoo että äitiysloma alkaisi 15.10. Jos 2kk ennen täytyy viim ilmoittaa, niin onko minulla velvollisuutta ilmoittaa aiemmin sen perusteella, että työn jatkajaa on vaikea löytää/hakuun tarvitaan enemmän aikaa? Onko asia minun vastuullani muuta kuin kohteliaisuudesta työnantajaa kohtaan?

Työkaverini (jonka paikalle olisin siis tulossa) painostaa ilmoittamaan aiemmin..

Jos jäät äitiyslomalle 15.10.niin sun pitäs ilmottaa 15.8.eli ennen ku ees alotat työt. Miks meet töihin 6vkoksi?

Vierailija
5/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti. ja todellaki vaikuttaa äitiysrahaan, ainaki mulla. olen laskenut kelan laskureilla sen, ilman palkaa tulisi se minimiäitiysraha. Se on vakipaikka, joten periaatteessa eivät voi olla ottamatta takaisin vapaan jälkeen.

ap

Vierailija
6/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän hait: sun kaltaisten lehmien takia kukaan täysjärkinen työnantaja ei palkkaa lisääntymisikäistä naista ekana, kiitos siitä :)

Todella toivon että tähän sun "periaatteessa vakituiseen" työsuhteeseen tulee joku solmu ja olet taas täällä valittamassa kuinka kukaan ei lunssimistasi maksa, yhyy :)

Vierailija
7/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni nyt ilman muuta ilmoitat heti työnantajalle kuvion, että näin on käynyt, mutta olisit silti innokas opiskelemaan uuden työn koska aiot tietysti tulla sinne myös äitiysloman jälkeen.

Ainakin fiksua se olisi ilmoittaa, jotta työnantajalla olisi edes mahdollisuus suunnitella tilanteeseen mahdollisimman järkevä ratkaisu.

Vierailija
8/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia lisääntymisikäisten naisten pitää tyytyä pätkätöihin tai pysyä poissa työelämästä?

Tätähän hait: sun kaltaisten lehmien takia kukaan täysjärkinen työnantaja ei palkkaa lisääntymisikäistä naista ekana, kiitos siitä :)

Todella toivon että tähän sun "periaatteessa vakituiseen" työsuhteeseen tulee joku solmu ja olet taas täällä valittamassa kuinka kukaan ei lunssimistasi maksa, yhyy :)

Vierailija
9/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin av:lta saa todella kohteliasta ja asiallista palutetta, voin kehua muillekin! Paikka on vakituinen, sanoinko että periaatteessa, sorry vaan :) ja ap toivottaa hyvää perjantaita myös sinulle, viimeinen vastaaja!

Vierailija
10/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet sitä ennen?

tietysti. ja todellaki vaikuttaa äitiysrahaan, ainaki mulla. olen laskenut kelan laskureilla sen, ilman palkaa tulisi se minimiäitiysraha. Se on vakipaikka, joten periaatteessa eivät voi olla ottamatta takaisin vapaan jälkeen.

ap

Vierailija
11/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä siis menet töihin vain tyyliin kuukaudeksi vai? Ihan työnantajan kiusaksi et saisit hippasen enemmän tukirahaa? Millä sä nyt ittes elätät?

Törkeetä touhua tommonen!

Vierailija
13/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos äippäloma alkaa 15.10 sun pitää ilmoittaa siitä jo elokuussa eli ennen kuin aloitat työt.

Vierailija
14/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajattelua!

Sä siis menet töihin vain tyyliin kuukaudeksi vai? Ihan työnantajan kiusaksi et saisit hippasen enemmän tukirahaa? Millä sä nyt ittes elätät?

Törkeetä touhua tommonen!

Vierailija
15/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kysyä ammattiliitosta miten menetellä. Tietysti kannattaa mennä töihin ja saada kunnollinen äitiyspäiväraha. Oletko jo allekirjoittanut työsopimuksen?

Vierailija
16/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitelmissa on ilmoittaa viim silloin elokuussa kun viimeistään täytyy ilmoittaa, mutta mietin tässä tarvisiko olla jo aiiemmin liikkeellä. Ja mielestäni on nyt hiukkasen kohtuutonta huudella etten olisi saanut ottaa työtä vastaan sillä, ensinnäkin sopimus tehtiin ennen kuin tulin raskaaksi, toisekseen olivat ikionnellisia kun täönne vakkarisopimuksella jonkun saivat, jotta tulisi asiakkaat hoidetuksi. kai se nyt on parempi olla töissä se kaksi kolmekin kuukautta mitä ehtii kuin maata kotona? Vai meinaako joku vastaajista että heittäsisin tahalleen tuen varaan makaamaan kotiin vai mitä?

Ap

Vierailija
17/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki raskaana olevallakin on oikeus työnhakuun.

Vierailija
18/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan miten tilanne työpaikallakin edistyy, laittavatko paikkaa hakuun jo aiemmin muutenkin vaan, jos kaveri saa näin puhuttua. Jos eivät, ehkä ilmoitan jo kesälomien tienoilla tai hiukkasen ennen jotta ehtivät varautua.

Ap

Vierailija
19/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistanko väärin: äitiysraha maksetaan viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaan TAI viimeisten 6kk työtulojen mukaan jos ne ovat X % isommat mitä verotuksessa. Eli toisin sanoen, jos ap noin lyhyen aikaa töissä, niin ehtiikö edes vaikuttaa hänen äitiysrahaan tuo työpätkä?

Kysyn siksi, ettei ap laste saavansa X euroa koska on töissä pikku pätkän, sillä käsittääkseni tuo pätkä ei riitä saamaan parempaa äitiysrahaa...

Muutenhan kaikkien kannattaisi olla pari viikkoa superpitkiä päiviä töissä jotta saisivat ison äitiyrahan.

Vierailija
20/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että aina voi tapahtua jotain ja voit joutua sairaslomalle esim. heinäkuussa kun sinulla tai vauvalla todetaan jotain. Ja oletko ihan varma, että pystyt ollessasi viimeisilläsi työskentelemään?