Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkähän tässä olisi voinut tehdä, ettei kukaan suutu?

Vierailija
04.05.2012 |

Siskoni pyysi minua hoitamaan tänä iltana vauvaansa, koska hänellä oli työkeikka. Lupauduin hoitamaan. Mies alkoi huutaa, että hoidan mieluummin siskoni vauvaa, kuin omiani - siis mitä, tämä olisi ollut ensimmäinen kerta??

Eilen sitten lapset alkoivat oksennella. Soitin aamulla siskolleni ja kerroin, että joudun perumaan mutta järjestin kuitenkin niin että äitimme voi tulla hoitamaan vauvaa. Sisko alkoi huutaa, että järjestelen asioita hänen selän takanaan.

Nyt oon sitten lasten kanssa kotona ja joudun töihinkin pyytelemään anteeksi, kun en pääse sinne. Taidanpa olla tosi paska ihminen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saisi auttaa toista lapsenhoidossa? Entä miksi sisko valittaa, kun olit järjestänyt varahoitajan peruutuksesi takia? Kiittämätön eukko.

Vierailija
2/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun halusit auttaa siskoasi ja kun olit estyyt järjestit jotakin tilalle.

Mutta jos olisit ollut sosiaalisesti oikein fiksu, olisit myös muodollisesti neuvotellut vauvan hoitamisesta miehesi kanssa. Kysynyt sopiiko sinun mennä auttamaan ja että hän katsoo teidän lapsianne sen aikaa. (Vähän retorine kysymys, kyllä sen oikeastaan pitää sopia).

Lisäksi olisit voinut ilmoitta ensin siskollesi, että lapsesi ovat sairaana mutta että aiot kysyä äitiänne, älä huolestu. (Hänellä olisi ollut tilaisuus kieltäytyä, voihan olla että heillä on kahdestaan jotakin hankaluuksia, joista et tiedä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaansa tuijottavia molemmat.

Vierailija
4/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus tosiaan niin tyhmä, etten vaan tajua. Itse itken täällä ja lapset oksentaa - hyvin menee meilläkin :'D ap

Mutta jos olisit ollut sosiaalisesti oikein fiksu, olisit myös muodollisesti neuvotellut vauvan hoitamisesta miehesi kanssa. Kysynyt sopiiko sinun mennä auttamaan ja että hän katsoo teidän lapsianne sen aikaa. (Vähän retorine kysymys, kyllä sen oikeastaan pitää sopia).

Lisäksi olisit voinut ilmoitta ensin siskollesi, että lapsesi ovat sairaana mutta että aiot kysyä äitiänne, älä huolestu. (Hänellä olisi ollut tilaisuus kieltäytyä, voihan olla että heillä on kahdestaan jotakin hankaluuksia, joista et tiedä).

Vierailija
5/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpa aluksi tämä pyyntö vauvanhoidosta. Jos olisit kieltäytynyt, sisko olisi suuttunut. Kun suostuit mies suuttui. Ehkä olisi kannattanut neuvotella miehen kanssa ensin? Tosin ei olisi lopputulosta välttämättä muuttanut.

Lapset sairastuu - ei voi mitään. Kuuluu lapsiperheen elämään. Ei tartte pyydellä anteeksi työpaikalta, ilmoittaa vaan että valitettavasti joudut olemaan kotona sairaiden lasten kanssa.

No sitten joudut perumaan tuon vauvanhoitokeikan. Ehkä olisi kannattanut soittaa ensin siskolle ja kertoa että lapset alkoivat oksennella - tuskin olisi halunnutkaan sinua tartuttamaan tautia vauvaansa. Olisit voinut tarjoutua pyytämään äitiäsi tilallesi jolloin siskolla olisi ollut mahdollisuus kieltäytyä tai ottaa tarjous vastaan. Ehkä hänellä oli mielessä joku muu vaihtoehto jota olisi mieluummin pyytänyt kuin äitiänne, tai ehkä hän olisi ihan yhtä hyvin voinut äitiään kysyä itse. Järjesteletkö yleensäkin ihmisten asioita? Se on ärsyttävää, ja selittäisi siskon reaktion.

Vierailija
6/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoani ymmärrän nyt vähän paremmin kun tuli viesti, ettei luota äitiin. En vaan tajunnut enkä tiennyt. ap

et saisi auttaa toista lapsenhoidossa? Entä miksi sisko valittaa, kun olit järjestänyt varahoitajan peruutuksesi takia? Kiittämätön eukko.

Vierailija
7/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään kiinnostusta järjestellä ihmisten asioita, omassakin elämässä tarpeeksi tekemistä. Yritin vain löytää nopean ratkaisun. ap

Otetaanpa aluksi tämä pyyntö vauvanhoidosta. Jos olisit kieltäytynyt, sisko olisi suuttunut. Kun suostuit mies suuttui. Ehkä olisi kannattanut neuvotella miehen kanssa ensin? Tosin ei olisi lopputulosta välttämättä muuttanut.

Lapset sairastuu - ei voi mitään. Kuuluu lapsiperheen elämään. Ei tartte pyydellä anteeksi työpaikalta, ilmoittaa vaan että valitettavasti joudut olemaan kotona sairaiden lasten kanssa.

No sitten joudut perumaan tuon vauvanhoitokeikan. Ehkä olisi kannattanut soittaa ensin siskolle ja kertoa että lapset alkoivat oksennella - tuskin olisi halunnutkaan sinua tartuttamaan tautia vauvaansa. Olisit voinut tarjoutua pyytämään äitiäsi tilallesi jolloin siskolla olisi ollut mahdollisuus kieltäytyä tai ottaa tarjous vastaan. Ehkä hänellä oli mielessä joku muu vaihtoehto jota olisi mieluummin pyytänyt kuin äitiänne, tai ehkä hän olisi ihan yhtä hyvin voinut äitiään kysyä itse. Järjesteletkö yleensäkin ihmisten asioita? Se on ärsyttävää, ja selittäisi siskon reaktion.

Vierailija
8/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus tosiaan niin tyhmä, etten vaan tajua. Itse itken täällä ja lapset oksentaa - hyvin menee meilläkin :'D ap

niin hyvin meneekin:) Kohta lapset lakkaa oksentamasta ja sä voisit armahtaa itsesi toisten syytöksistä ja toimia seuraavalla kerralla toisin. Loputon- ja täysin turha-ahdinko on se että yrittää kauheasti miellyttää kaikkia ja kun ei miellytä niin vastaanottaa vielä toisten p****t niskaansa. Ole hiukan itsekkäämpä ja nuku kun voit- niin kaikki kunnossa. On olemassa ihan oikeestikin kurjia ongelmia.

Vierailija
9/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaan yrjötaudin, oppisipa siskokin pitämään päänsä kiinni.

Vierailija
10/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tosi kiva ja symppis tyyppi. Joskus järjestelen miehen "selän takanakin" perheen menoja ja tekemisiä mutta yleensä pyrin kysymään mieheltäkin mielipiteen koska ikinä ei tiedä jos toinen onkin suunnitellut jotain muuta jo siihen kohtaan. Eli meillä neuvotellaan/keskustellaan menemiset yleensä yhdessä jos mahdollista.

Kerran mieheni kans ärähti hoitolapsesta ja loukkannuin. Myöhemmin tajusin että mieheni oli vain tosi väsynyt ja olisi halunnut juuri silloin olla minun kanssani kahden. Vaikka kaikkina muina sen kuukauden päivinä olisi hoitolapset olleet ok miehelle.

Minusta kuulostaa että teillä kaikilla on muuten raskasta ja silloin vain mikä tahansa voi olla se mikä "katkaisee kaemlin selän" ja saa aikaan kiukuttelua.

Jaksamista. Muutaman päivän päästä kaikki on taas kunnossa. Ja paranemisia oksutautiin.

Vierailija
11/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on todella kova järjestelemään toisten asioita, ja voisi hyvin hankkia ominpäin lastenhoitajan meille jos itse ei pääsekään sovittuna päivänä.

Jos se lastenhoitajan järjestäminen olisi ainoa järjestämänsä asia ei se haittaisi mitään, mutta kun niitä asioita on aivan hirveästi. Hän säätää lastemme lääkärikäyntejä omin päin tai saattaa sisutaa kotiamme kysymättä meiltä mitään. Silloin kaikki pienetkin asiat saavat aikaa puolustusreakion "älä tuu mun reviirille, hoida vaan omat asiasi".

Miehesi reaktiota en ymmärrä.

Et ole paska ihminen. Anna kuitenkin siskosi itse hoitaa lapsenvahtiasiansa jos joudut perumaan. Tai kysy edes siskolta voitko kysellä uutta lapsenvahtia ennen kuin alat järjestämään asiaa.

Vierailija
12/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi harvinaista täällä kuulla, että jonkun katsantokanta olisi muuttunut tai saanut lisävalaistusta vastaajan mielipiteen takia. Kiva :)

Vierailija
13/13 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks je?

Ei siihen mitään oikeaa asiaa tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä