Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krisrityt !! Tarvitsen vastauksia ..

Vierailija
02.05.2012 |

Ensinnäkin,

1) Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme puolesta, eikö niin ? Kuitenkin kaikki synnymme perisynnin kanssa, ja kaikki olemme syntisiä?

2)Todisteita siitä, että Jeesus on Jumala ? Hänen omia sanojansa jotka siihen viittaavat?

EN halua mtn saarnoja muista aiheista, vain LYHYET vastaukset näihin kiitos :)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille muutama syy miksi Jeesus EI ole Jumala

* Ensinnäkin Jumala ei voi syntyä, Jumala on aina ollut(ennekuin aikaa edes oli) ja tulee aina olemaan.Jeesus sen sijaan syntyi (oltuaan Marian kohdussa 9kuukautta).

*Missään raamatun kohdassa ei Jeesus väitä omaavansa Jumalallisia piirteitä, hän itse asiassa tekee selvän eron itsensä ja Jumalan välillä, kuten joku jo aikaisemmin kirjoitti. Jos todella olisi niin, että Jeesus olisi Jumala ja hän todella kuoli syntimme takia, olisi Jumala raamatussa tehnyt tämän Hyvin hyvin selväksi, silloinhan se olisi tie paratiisiin, ja Jumala haluaisi tehdä sen meille selväksi. Mutta näin ei ole missään raamatun kohdassa mainittu (paitsi muutama uuden testamentin kohta jotka voi tulkita niin, mutta ne ovatkin tulleet n 200 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja ovat ihmisen kirjoittamia).

*Jeesus ei KOSKAAN sanonut "Olen Jumala" tai "palvokaa minua".

*Jopa raamattu itse sanoo, että KUKAAN ei ole koskaan nähnyt Jumalaa. (John 5:37, John 1:18)

Joten, haluatteko todella palvoa Jeesusta, vai Häntä, jota Jeesus itsekin palvoi ?

Onko Jumala teille todella sellainen, joka tarvitsee apua? (Jeesus syntyi avuttomana pienenä vauvana, hän söi, hän nukkui, hän rukoili) Jumalan ei tarvitse tehdä näitä asioita selviytyäkseen. Ajatelkaapa.

näihin kiitos muutama fakta todistamaan toisin ..jos löytyy:)

Vierailija
22/40 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sovitti synnit ristillä kuollessaan, niin jos pedofiili kääntyy uskoon ja tunnustaa syntinsä ja se saan lapsenraiskaukset anteeksi tätä kauttta ja pääsee taivaaseen. Sama pätee kaikkiin rikollisiin.

Siis jos tunnustavat tämän asian ja uskovat.

Siksi en ole kristitty, koska en halua samaan taivaaseen lapsen/naistenraiskaajien kanssa.

enkä tuota tärkeää uskokappaletta hyväksy.

Ei mee läpi mulla tuo. Voidaan siis tehdä mitä tahansa pahaa ja kun annetaan synnit anteeksi-mitä väliä??

Ihmisen on itse otettava vastuu teoistaan,

en usko syntiin ja anteeksiantoon vaikka olen uskis.

Asia kysytty papilta, helluntailaiselta ja muilta asiaan perehtyneiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen siitä, että kirkko ei opeta niinkuin raamatussa sanotaan.

1. aadam ja eeva (olivat vielä täydellisiä) teki syntiä ja periytti sen muille ihmisille. jeesuksen (täydellinen) piti kuolla jotta me saisimme mahdollisuuden puhdistua synnistä.

2. eihän jeesus ole jumala, vaan jumalan poika.

Vierailija
24/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. aadam ja eeva (olivat vielä täydellisiä) teki syntiä ja periytti sen muille ihmisille. jeesuksen (täydellinen) piti kuolla jotta me saisimme mahdollisuuden puhdistua synnistä.

Vierailija
25/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kyllä, Jeesus kuoli syntiemme puolesta ja kyllä, olemme kaikki syntisiä. Syntisethän Hän tuli pelastamaan! Jos siis sydämestäsi uskot ja suullasi tunnustat Jeesuksen, niin voit olla varma pelastuksestasi.

2) Suorimmat vastaukset Jeesus antoi ristiinnaulitsemistaan edeltävänä yönä. Joh. 18:4-6 on kohta, jossa Juudas on juuri tullut Jeesuksen luo sotilaiden ja papiston palvelijoiden kanssa. Jakeessa 6 kerrotaan, kuinka kaikki peräytyivät ja kaatuivat maahan, kun Jeesus sanoi olevansa se, jota he etsivät. Tässä käännös ei kerro puoliakaan Jeesuksen sanojen merkityksestä. Alkuperäistekstissä Jeesuksen sanat ovat "Minä olen". Juutalaiset eivät koskaan käyttäneet tätä ilmausta tässä muodossa, koska se oli Jumalan nimi. Jeesus siis kirjaimellisesti sanoi olevansa Jumala.

Auttoiko?

Vierailija
26/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mukaan meidän kuuluisi olla synnittömiä?

Vierailija
27/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon opetusten mukaan Jeesus on Jumala. Kristinuskon Jumala on kolmiyhteinen: yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa (Isä, Poika ja Pyhä Henki). En oikein koskaan ole ymmärtänyt trinitaarisuusajatuksen logiikkaa, mutta näin silti opetetaan kaikissa kristillisissä suuntauksissa.

Vierailija
28/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mukaan meidän kuuluisi olla synnittömiä?

Ei Jeesuksen sovitustyö kristinuskon mukaan ketään synnistä puhdista, vaan se sovittaa ihmisten synnit. Eli ei tarvitse tehdä sovitustöitä, kuten esim. uhrata Jumalalle, kuten juutalaiset tekivät.

Vierailija
29/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)

Kyllä, syntien puolesta. Sitä on helppo ajatella uhritematiikan kautta, ennen Jeesusta ihmiset uhrasivat eläimiä, jotta Jumala antaisi synnit anteeksi. Jumala uhrasi itsensä ristillä, jotta ihmisten ei enää tarvitsisi uhrata Jumalalle. Ihmisen kuuluisi syntiensä vuoksi kärsiä, mutta Jeesus kärsi kuoleman uhrilahjana, siksi ei enää tarvitse kärsiä. Synnit eivät siis katoa mihinkään, mutta Raamatun tekstit lupaavat, että viimeisellä tuomiolla niitä ei muisteta, koska Jeesus uhrautui. Vaikea homma selittää, toivottavasti selvensi yhtään.

2) Johanneksen evankeliumi on hyvä todistus, suosittelen lukemaan. Joh. 1:1 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. "

Joh. 1:14 "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

Jälkimmäisessä pätkässä kerrotaan siis siitä, että Jeesus oli Sana, ensimmäisessä kerrotaan että "alussa oli Sana", eli se on ollut jo luomisessa ja perään vielä "Ja Sana oli Jumala" eli siis yhtä ja samaa Jumalan kanssa.

Joh. 10:30" Minä ja Isä olemme yhtä."

Samaa tulkintaa löytyy myös tästä: Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt." (joh. 12:43-44)

Jeesus siis kertoo, että joka on tekemisissä hänen kanssaan, on tekemisissä itsensä Jumalan kanssa.

Toivottavasti selkeni vähän...

Vierailija
30/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäisessä pätkässä kerrotaan siis siitä, että Jeesus oli Sana, ensimmäisessä kerrotaan että "alussa oli Sana", eli se on ollut jo luomisessa ja perään vielä "Ja Sana oli Jumala" eli siis yhtä ja samaa Jumalan kanssa.

Joh. 10:30" Minä ja Isä olemme yhtä."

Samaa tulkintaa löytyy myös tästä: Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt." (joh. 12:43-44)

Jeesus siis kertoo, että joka on tekemisissä hänen kanssaan, on tekemisissä itsensä Jumalan kanssa.

Toivottavasti selkeni vähän...

Pitää kuitenkin muistaa, että Jeesus käytti puheessaan paljon vertauksia. Jeesus ei evankeliumien mukaan sanoo suoraan olevansa Jumala. Evankeliumit eivät myöskään ole suoraa Jeesuksen puhetta. Käsitys Jeesukn jumalallisuudesta on siis tulkinnan tulkintaa.

Vierailija
31/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä vähän odotinkin, eli ei ainuttakaan pätevää vastausta :) Mutta kuinka voisikaan, Jeesus EI kuollut syntiemme puolesta, eikä Jeesus OLE Jumala.

Ensinnäkin, Kuinka ihmeessä voitte uskoa, että Jeesus (muka Jumalana) KUOLI ristillä? Minkälainen "kaikkivoipa ja kaikkivalpias" se on?? Ja edes Jumalan "poikana" MIKSI JUmala antaisi "poikansa" tulla nöyryytetyksi ristillä?Eikö tämä vie aikalailla uskottavuutta JUmalasta.

toiseksi, Kukaan ei tod vastaa muiden synneistä, vaan kaikki ovat viimeisenä päivänä vastuussa omista sanoista ja teoistaan, vai luuletteko tosiaan, että saatte kaiken pahan anteeksi jonkun toisen "teon" vuoksi??

Viimeisenä: Tässä totuus siitä mitä Jeesus ITSE sanoi

“The most important one,” answered Jesus, “is this: ‘Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one." Mark. 12:29

Eli Jeesus tekee tässä hyvin selväksi, että MEIDÄN (hänen ja muiden ihmisten) Jumala on YKSI!

Why do you call me good?" Jesus answered. "No one is good--except God alone. Mark. 10:18

Tarvitseeko viimeistä edes selventää :)

Vierailija
32/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut uskontokunnat samaa mieltä, mutta kaikki ei

1) ei ole perisyntiä, mutta adamin ja eevan rikkomus toi maailmaan mahdollisuuden syntiin ja fyysisen kuoleman. Tosiasia on, että me ollaan kaikki epätäydellisiä ja siksi jokainen sortuu syntiin, vaikka kuinka yrittäisi sitä välttää. Paitsi Jeesus, joka on synnitön. Mutta siis ihan itse omat syntimme aikaan saamme.

2) samoin kuin edelliset - todisteita Jeesuksen omat sanat sekä muiden profeettojen sanat - sekä järki - jos on Jumalan poika fyysisesti, on itsekin Jumala - samoin kuin on ihmisäidin poika ja siten myös ihminen.

Vierailija
33/40 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä vähän odotinkin, eli ei ainuttakaan pätevää vastausta :) Mutta kuinka voisikaan, Jeesus EI kuollut syntiemme puolesta, eikä Jeesus OLE Jumala.

Ensinnäkin, Kuinka ihmeessä voitte uskoa, että Jeesus (muka Jumalana) KUOLI ristillä? Minkälainen "kaikkivoipa ja kaikkivalpias" se on?? Ja edes Jumalan "poikana" MIKSI JUmala antaisi "poikansa" tulla nöyryytetyksi ristillä?Eikö tämä vie aikalailla uskottavuutta JUmalasta.

toiseksi, Kukaan ei tod vastaa muiden synneistä, vaan kaikki ovat viimeisenä päivänä vastuussa omista sanoista ja teoistaan, vai luuletteko tosiaan, että saatte kaiken pahan anteeksi jonkun toisen "teon" vuoksi??

Viimeisenä: Tässä totuus siitä mitä Jeesus ITSE sanoi

“The most important one,” answered Jesus, “is this: ‘Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one." Mark. 12:29

Eli Jeesus tekee tässä hyvin selväksi, että MEIDÄN (hänen ja muiden ihmisten) Jumala on YKSI!

Why do you call me good?" Jesus answered. "No one is good--except God alone. Mark. 10:18

Tarvitseeko viimeistä edes selventää :)

kyllä se totuus pistää hiljaseks:)

Vierailija
34/40 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on joo noita kohtia, joita muut ovat tuossa aiemmin laittaneet.

Minulle kuitenkin tärkein todiste Jeesuksen Jumaluudesta on usko, jonka olen lahjaksi Jumalalta saanut. Usko on ihana varmuus. Se on lujempi kuin lujin kallio.

Vierailija
35/40 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on joo noita kohtia, joita muut ovat tuossa aiemmin laittaneet.

Minulle kuitenkin tärkein todiste Jeesuksen Jumaluudesta on usko, jonka olen lahjaksi Jumalalta saanut. Usko on ihana varmuus. Se on lujempi kuin lujin kallio.

Johonkin jonka Jeesus itse kieltää. Huh. Eli sun Jumala kuoli ristillä. Kukas sillä välin "run the show" kun Jumala teki kuolemaa?:)

Vierailija
36/40 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on joo noita kohtia, joita muut ovat tuossa aiemmin laittaneet. Minulle kuitenkin tärkein todiste Jeesuksen Jumaluudesta on usko, jonka olen lahjaksi Jumalalta saanut. Usko on ihana varmuus. Se on lujempi kuin lujin kallio.

Johonkin jonka Jeesus itse kieltää. Huh. Eli sun Jumala kuoli ristillä. Kukas sillä välin "run the show" kun Jumala teki kuolemaa?:)

Kannattaa lukea sitä 33/38 käännöstä.

Hyvää yötä, Jeesus myötä. Minä poistun nukkumaan.

Vierailija
37/40 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on joo noita kohtia, joita muut ovat tuossa aiemmin laittaneet. Minulle kuitenkin tärkein todiste Jeesuksen Jumaluudesta on usko, jonka olen lahjaksi Jumalalta saanut. Usko on ihana varmuus. Se on lujempi kuin lujin kallio.

Kannattaa lukea sitä 33/38 käännöstä.

Hyvää yötä, Jeesus myötä. Minä poistun nukkumaan.

Sehän tiedetään että raamatusta on väännetty tuhansia eri versioita. Jokaiselle sopivia. Mutta jos kuitenkin pysyttäis siinä alkuperäsessä. VT:ssä Jeesus tosiaankin kieltää olevansa millään tavalla jumalallinen moneen otteeseen.

Etkä kumma kyllä vastannut kysymyksiini. :)

Vierailija
38/40 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä vielä. Miksi vatikaani piilottelee kirjoja joissa Jeesuksen veljet kertovat kuka Jeesus oikeasti oli? He ovat pitäneet niitä salassa vuosisatoja. Kirjoja joissa Jeesuksen veljet kertovat että hän on profeetta mutta ihminen kuten me muutkin. Eikä hänestä kerrottavia valheita tule uskoa.

Vierailija
39/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan osaa vastata?

Vierailija
40/40 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen uskonnonopettaja.

1) Syntiinlankeemuskertomuksessa (1. Moos. 3) kerrotaan synnin alkuperästä. Näiden tapahtumien myötä kristinuskossa ajatellaan, että synti "periytyy" ensimmäisiltä ihmisiltä kaikille ihmisille. Kristinusko on tietyllä tavalla armollinen uskonto, joka antaa ihmiselle luvan olla epätäydellinen (uskonnollisessa puheessa toki yleensä käytetään 'syntinen' sanaa). Juutalaisuuteen tietyllä tapaa sisältyy ajatus synnin välttämisestä lukemattomin säännöin, kielloin ja ohjein, jotka monin paikoin ovat/olivat hyvin ankariakin. Kristinuskossa kuitenkin ajatellaan, ettei ihmisen tarvitse yrittää olla täydellinen ja tulla Jumalan kaltaiseksi, ja tämä mahdollistuu Jeesuksen sovitustyön kautta, jonka myötä ihminen tulee 'vanhurskaaksi' eli Jumalalle kelpaavaksi.

2) En tiedä, voidaanko sanoa olevan todisteita Jeesuksen jumalallisuudesta. 'Todisteena' voidaan pitää ylösnousemusta ja Raamatun sanaa, mutta mikäli niihin ei usko, eivät ne toimi kovinkaan pätevänä todisteena. Kristinuskossa kuitenkin opetetaan, että Jeesus on samaan aikaan tosi ihminen ja tosi Jumala, ihmiseksi (lihaksi) tullut Jumala. Ajatus hänen jumalallisuudestaan liittyy ennen kaikkea sovitustyöhön. Jeesus ei evankeliumien mukaan itse sanonut olevansa Jumala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan