Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lastensuojeluasiakkuus alkaa pienituloisuuden takia?

Vierailija
02.05.2012 |

Ja sossut haluavat pitää asiakkaina perusteluina pienituloisuus ja köyhän vanhemman jaksamisen tukemine?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsessään pienituloisuus tuskin on syy, tässä maassa on niin paljon pienituloisia että puolet kansakunnasta pitäisi kouluttaa lastensuojelutyöhön jotta resurssit riittäisivät. Mutta jos vanhemman jaksaminen on kortilla ja lapsi oirehtii, voi apua hakea joko itse tai sitten joku tekee esim. ls-ilmoituksen. Esim huono koulumenestys, näpistely, alkoholin käyttö ym ovat perusteita joilla lapsen/perheen asiat voidaan saattaa sos.toimen tietoon. Et maininnut lapsen ikää mutta jos alaikäinen on kännissä kaupungilla ja poliisi sattuu paikalle, tieto menee automaattisesti lastensuojeluun. Huono koulumenestyskin tosiaan voi olla syy, yleensä silloin on vikaa jossain ellei sitä älynlahjoissa ole.

Ellet jaksa, hae esim. tukiperhettä.

Vierailija
2/5 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttumiskynnys riippuu työtilanteesta. Jos on vähän töitä tai kunta uhkaa leikata virkoja, niin puuttumiskynnys alenee. Siksi parasta lastensojelua on runsaat virat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet esimerkiksi aloittanut oman yrityksen ja haluat avustusta sossusta kun rahat eivät riitä ruokaan niin sossu katsoo että paras ottaa lapset huostaan kuin tukea yritystoimintaasi.Näin sanoivat ainakin minulle 5 vuotta sitten kun olin perustamassa omaa kosmetologi vastaanottoa.

Vierailija
4/5 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet esimerkiksi aloittanut oman yrityksen ja haluat avustusta sossusta kun rahat eivät riitä ruokaan niin sossu katsoo että paras ottaa lapset huostaan kuin tukea yritystoimintaasi.Näin sanoivat ainakin minulle 5 vuotta sitten kun olin perustamassa omaa kosmetologi vastaanottoa.

että on kykenemätön hoitamaan lapsiaaan tai arvioimaan elinkustannuksia. Huostaanotto maksaa 80 000 euroa vuodessa, ei niitä turhaan tehdä.

Vierailija
5/5 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, yh-mies oli pulassa lasten kanssa. Etä-äiti pölli lapsilisät yhteiseltä tililtä, asui kalliissa vuokra-asunnossa ja ei saanut elareita tietenkään, ei edes toisen lapsen huoltajuutta vaikka lapset olivat äidin alkoholi-ongelman takia koko ajan isällä. Isä pyysi apua lastensuojelusta ja homma alkoi toimia. Nuorempi sai apua psykologilta ja ei pinnannut enää koulusta, molemmat ovat nyt kirjoilla isän luona, kela maksoi varastetut lapsilisät isälle ja perii ne äidiltä, sai isomman ja halvemman vuokra-asunnon ja elatustuki on nyt haussa. Elämä muuttui todellakin paljon paremmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi