Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten järjestätte lastenhoidon, jos miehenne on reissutöissä?

Vierailija
02.05.2012 |

Vai oletteko jääneet kotiäideiksi?

Meillä mies on 4 päivää vapaalla, ja 6 töissä vieraalla paikkakunnalla (180 km päässä).

Käy kerran tuon 6 päivän työputken aikana kotona.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti hoitaa muuten?

Vierailija
2/7 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti hoitaa muuten?

Oma lapsi ei ole vielä hoidossa, mutta noin itse olen ajatellut asian. Mies ei varsinaisesti ole reissutyössä, mutta päivien pituudet vaihtelee 4-12h:n välillä.

Silloin kun mies tekee pitkää päivää, on koulutuksessa tai myyntipäivillä niin minä palkkaan mll:n hoitajan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti hoitaa muuten?

Oma lapsi ei ole vielä hoidossa, mutta noin itse olen ajatellut asian. Mies ei varsinaisesti ole reissutyössä, mutta päivien pituudet vaihtelee 4-12h:n välillä.

Silloin kun mies tekee pitkää päivää, on koulutuksessa tai myyntipäivillä niin minä palkkaan mll:n hoitajan kotiin.

Vierailija
4/7 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä, mikä on ongelma. Kun mies on matkoilla, äiti vie, hakee ja hoitaa.

Kun mies on kotona, hän sitten vastaavasti tekee enemmän.

Noin meillä on menty 9 vuotta, eikä tässä mitään ylimääräisiä hoitajia ole tarvittu! Ainoastaan jos joku sairaus on pitkittynyt tai minä olen ollut kipeänä.

2

Vierailija
5/7 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työni vaatii matkustamista jonkin verran, joten mietin miten tultaisiin selviämään työn ja perheen yhdistämisessä.

En voi jäädä täysin kotiinkaan, sillä menetän työpaikkani sillä tavoin. Osa-aikainen työ, esim. 50-70 % voisi olla meille järkevä vaihtoehto.

Olin ajatellut, että mies voisi hoitaa vapaapäivinään lapsia, jotta heidän tarvitsisi olla mahdollisimman vähän hoidossa.

Ap

Vierailija
6/7 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka paikkaa kun olet matkoilla. Mutta ainahan voit vastaavasti yrittää saada ne matkasi niille päiville, jolloin miehesi on kotona.

Lapsella kannattaisi kuitenkin olla säännöllinen rytmi.

Vierailija
7/7 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä, mikä on ongelma. Kun mies on matkoilla, äiti vie, hakee ja hoitaa.

Kun mies on kotona, hän sitten vastaavasti tekee enemmän.

Noin meillä on menty 9 vuotta, eikä tässä mitään ylimääräisiä hoitajia ole tarvittu! Ainoastaan jos joku sairaus on pitkittynyt tai minä olen ollut kipeänä.

2

Vai miksi palkkaan hoitajan kun olen hoitovapaalla ja jos minulla on jotain menoa? No tähän voin vastata että palkkaan hoitajan siksi että anopista ei ole tuon taivaallista apua (hän on myös työssäkäyvä, ja vapaa-aikansa hän vetää viinaa), omat vanhempani asuvat 500km päässä joten heistä ei ole apua, eikä minulla ole täällä sellaisia kavereita joille voisin oman lapseni hoitoon laittaa.

AKA jos haluan lapselle hoitajan silloin kun miehellä on pitkä päivä tai hän on reissussa ja minulla on menoa, niin minun on palkattava sellainen.

Niin, usein omat menoni ovat sellaisia että lasta en niihin ota mukaan. Esim. yhdistyksen kokous, oma harrastukseni tai työhaastattelu.

Oliko tarpeeksi tyhjentävä vastaus siihen kysymykseen miksi?