opamoxin syöjät: kuinka usein otatte lääkettä7kauan ootte syöneet.
Kommentit (37)
Opamox, Alprox, Xanor, mitä niitä bentsoja olikaan, mutta koukuttavia ovat:( Ensin ne auttoivat, sitten olisi tarvinnut enemmän ja useammin, jottei tule tärinää ja huimausta. Hyvä olla tietoinen, että kaikki oireet noita jatkuvasti käyttäessä eivät ole omia aitoja tuntemuksa vaan lääkeriippuvuudesta johtuvia. Ainakin Alprox on aika nopeasti puoliintuva, mikä se sana olikaan, joten saattaa korostaa noita tuntemuksia. Oli kova työ päästä noista eroon. Nyt olen sinnitellyt monta vuotta masennuslääkkeellä, mutta en sano, ettenkö koskaan enää koskisi bentsoihin.
Vanha keskustelu mutta naurattaa niin paljon että pakko kommentoida. Olen syönyt tarvittaessa opamox 15mg 3 vuotta. (Paniikki häiriö) toisinaan pahoina aikoina 15 mg 3 xpäivässä. Koskaan en ole jäänyt riippuvaiseksi . Viimeksi keväällä 2012 kuukauden ajan päivittäin opamox 15 mg 1-3 kpl ja sen jälkeen puolen vuoden tauko koska en enää kokenut tarvetta. Nyt taas vaikeampi vaihe ja tarvittaessa ja jännittävissä tilanteessa ottanut. Opamox on hyvä lääke tarvittaessa ja ei aiheuta riippuvuutta/toleranssin kasvua jos käyttää tarpeeseen. Eri asia jos päihtymis tarkoitukseen silloin varmasti riippuvuus syntyy.
Kokeilemalal selviää. Itsellä on sellainen depot-mallinen satunnaiseen käyttöön ja tarpeeseen. Ei ongelmaa. Voi myös selvittää siten että onko kyse mielen ongelmasta vai jostain fyysisestä.
Työnteosta sen verran, että ite oon ollu ensin koulussa ja sen perään töissä kassalla 80mg opamoxin vaikutuksen alaisena ilman muita sivuvaikutuksia, kun järkyttävä väsymys. En tietenkään kenellekään sellasta annosta suosittele, mutta tulipa sellastakin joskus kokeiltua..
Ite oon ollu eka koulussa ja perään töissä 80mg: annostuksella ilman haittavaikutuksia, mutta en tietenkään sellasta annostusta kenellekään suosittele.
Olen käyttänyt viisi vuotta 15mg Oxaminia tarvittaessa. Reseptissä lukee 1-3 päivässä. Koskaan en ole ottanut maxiannosta koska jo kaksi lääkettä saa minut uneliaaksi.
Päivittäin en ota lääkettä, joskus menee viikkokin ilman. Mitään riippuvuutta en koe lääkkeeseen ja sama annos (1 tabl tarvittaessa) riittää eli toleranssi ei ole kasvanut yhtään
Itselläni on ollut vain alle kuukauden ja olen ottanut tarvittaessa, pari kertaa viikossa. Naurattaa, kun meni yli 3vuotta, ennenkuin lääkärit uskalsivat määrätä, kun jatkuvasti puhuttiin "tämä on koukuttavaa lääkettä, ei mielellään määrätä. Ota tuosta ssri lääkkeitä!". Ne SSRI lääkkeet vasta riippuvaiseksi saa.. Ei tarvitse ottaa kuin lääkärin määräämää annosta muutaman vuoden ja kun olet ilman, tuska on kamala.
Pointti oli se, että en koe minkäänlaista henkistä tai fyysistä tarvetta vedellä opamoxia jatkuvasti tai suurempina määrinä, aikas jännä, vaikka tämän piti olla "niin" koukuttavaa ainetta.
Minusta on muutenkin karua, että toimivia lääkkeitä ei määrätä heille, jotka niitä oikeasti tarvitsisivat sen takia, kun muutama osa väestöstä vetää niitä päihdetarkoitukseen.
esim puhe isolle joukolle, työhaastattelu jne..rentouttaako sopivasti vai liikaa?
t. jännittäjä, sos.tilanteiden pelon vanki..
Mutta huomaan kyllä, että illalla otettu opamox voi vielä aamupäivällä pitää mielen "suruttomampana".
Ottaisin edellisenä iltana jotta saisin nukuttua, ja luottaisin että lievää helpotusta jää päiväänkin.
auttakaa kiltit, voinko ottaa työpäivän ajaksi ( työpv 6h) opamoxia, saan nimittäin kassalla melkein paniikinomaisia kohtauksia..masennuslääkitys jo käytössä..sos.tilanteiden jännittäjä olen ollut jo nuoresta, mutta nyt uusi työ laukaissut sen pahempana. mielipiteitä kanssaihmiset, kiitos..
jos kokoinen alkaa väsyttää, kokeile puolikasta. Sellainen määrä, että koet pystyväsi työskentelemään, mutta ei liian väsynyt.
Noihin jää helposti koukkuun ja toleranssi kehittyy jolloin ei enää auta. Hetkellisessä käytössä ihan ok.
mietin juuri sitä, ettei sit ala sekoilu esim. vaihtorahojen ym kanssa. Mutta jos en syö niin taatusti oon kohta sairaslomalla oireideni takia:( mulla 15mg opamox.
nr 7
Reissutyössä olen ja yli 12h päiviä tehdään. Opamoxia otan ja jaksan hyvin, kunhat nukut yösi hyvin. Ajattelin keskustella lääkärin kanssa pitkävaikuitteisemmistä lääkkeistä, tämä pitää paniikkihäiriöni vain 3-6h ja sen jälkeen palaa takaisin.
Ei muuta ku nappeja murheeseen, ni kyllä se mieli siitä turtuu ja millään ei oo mitään väliä.
olen optimoinut työni ja teen ohjelmointitöitä tietokoneen kanssa vaan. Ei tarvi panikoida sosiaalisia tilanteita ja saa olla välillä vaikka ahdistunut eikä se haittaa. Multa loppui lääkkeen tarve kun lopetin opetustyöt (yliopistolla) ja siirryin tähän luonteelleni sopivampaan hommaan.