Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opamoxin syöjät: kuinka usein otatte lääkettä7kauan ootte syöneet.

Vierailija
02.05.2012 |

ettei haittavaikutuksia ? haittaako työntekoa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim puhe isolle joukolle, työhaastattelu jne..rentouttaako sopivasti vai liikaa?

t. jännittäjä, sos.tilanteiden pelon vanki..

Minä otan. Rentouttaa melko täydellisesti, tunnen edelleen että jännittää jossain taustalla, mutta pystyn tekemään asioita kuten soittamaan uudelle ihmiselle, menemään koulutustilaisuuteen, ilman että hikoilen kuin possu ja sydän hakkaa tuhatta.

Ei voi sanoa että rentouttaa liikaa, ei ollenkaan. Mutta jos otan lääkkeen kotona enkä lähdekään mihinkään niin se vetää aivan väsyneeksi.

Vierailija
2/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt 6 vuotta, mirtatsapiini-masennuslääkettä myös. Krooniseen unettomuuteen menee. Ei mitään haittavaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuuteen. Rentoutti kyllä, mutta ei tuonut unta. En tahtonut niitä alkaa käyttää, koska pelkäsin, että siitä tulee riippuvaiseksi. Lääkäri vaihtoi toiseen lääkkeeseen.

Vierailija
4/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkettä otan sellaisina hetkinä, kun ahdistaa tosi paljon, siis jos on joku itkukohtaus tai muuten vain tuntuu epävakaalta. Noin kerran viikossa siis. En tiedä haittaako työntekoa kun en ole töissä, mutta ei ole ollut haittavaikutuksia.

Vierailija
5/37 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsiessäni tietoa opamoxista..

olen jännittäjä, mielialaoireiden takia sairaslomalla viimeiset 6 kk. nyt kesällä aloitan uuden työn, mutta jo kova jännitys on, vaikka aikaa vielä 1 kk.

kysynkin mielipiteitä, oiskohan ok ottaa opamoxia vaikka joka pv esimerkiksi ekan työviikon ajan? onko kukaan joutunut käyttämään töissä esim. viikottain? toinen vaihtoehto on että menen ilman lääkettä, sitten yhtääkkiä jännitys saattaa laukaista esi. "lukkoon" menemisen, vaikeutta puhua muille jne..

mitä teen? toisaalta mietin riippuvuutta, jos en sitten ollenkaan uskalla töihin ilman..

Vierailija
6/37 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain on. rentouttaako tarpeeksi, jos otan 15 mg ekoina työpäivinä?

Vierailija
7/37 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata edes harkita opamoxin syömistä, olen seuraillut sivusta käyttäjiä. Ensiksi tuntuu auttavan ja on suorastaan ihmelääke, silloin kun toleranssi kasvaa, pitäisi viimeistään lääkkeestä päästä eroon, muutoin tulee vierotusoireita eikä siitä ENÄÄ PÄÄSE EROON. Pitää ottaa aina vain useammin ja useammin, kohta menee kome tablettia päivässä ja lääkärithän ei suurempaa annosta anna ja kun saa vain kuukauden reseptin kerrallaan, niin se loppuu jo puoklissa välissä kuuta.

Ja sitten lääkäri kirjoittaa jotain toista lääkettä lisäksi vähemmän koukuttavaa ja sitten syöt yhtä aikaa kolmea eri mielialalääkettä, joiden määrät alkaa kans nousemaan vähitellen ja sitten tuskaillaan koko ajan miten tästä päästään eroon en halua enää syödä näitä, yleensä tätä jatkuu noin 5 vuotta kun tajuaa että koukussa ollaan ja en kikinä enää pääse näistä eroon.

Vierailija
8/37 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko avata aineen vaikutusta teille. Itse olen käyttänyt noin 14vuotta kyseistä lääkettä. Aluksi annos oli varmaan 15 mg ahdistukseen, erittäin vaikea murrosikäinen adhd-lapsi ja samalla oma isä vakavasti sairas. Annosta nostettiin melko nopeasti 30mg tabuun. koin sen ehkä turhan vahvaksi, ja sain puhuttua lääkäriltä 50mg tabun, jonka puolitan (kun 25mg ei ole). Tietäähän sen miten siinä kävi. Tolet kasvo, toisaalta elämä välillää helpotti,  mutta sosiaalinen jännitys on nykyään syy miksi noita oikesti syön ja ahdistus. Monesti 25mg edelleen ok. Mutta on päiviä, jolloin otan aamulla suoraan 25mg ja illalla 50. Monesti unettomus vaivaa silti, joten saatan ottaa illalla toisen 50mg.  Silti en koe olevani riippuvainen, voi mennä useampi päivä, etten ota ollenkaan. Mielestäni mahtava lääke, mahdollistaa tälläisen jännittäja-ahdistuneenkin (unettoman) elää lähes normalia elämää. Miksi tehdä ongelmaa täysin laillisesta lääkkeestä, koska en mikisikään narkkariksi tai pilvenpolttajaksi halua edes kauhukuvissani ryhtyä.

Vierailija
9/37 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/37 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Opamoxia unilääkkeen rinnalle, kun kärsin stressin aiheuttamasta vaikeasta unettomuudesta. Unilääkettä käytin vajaat kaksi viikkoa, jotta pääsin pahimman yli. Opamoxia olen sen jälkeen käyttänyt lähinnä iltaisin, jotta rentoudun ennen nukkumaanmenoa. Loistava lääke, kun tarpeeseen ja lääkärin määräämillä ohjeilla käyttää. Minut ainakin pelasti pahimman yli ja nyt olen tätäkin lopettamassa, kun mieliala kohentunut ja stressi ja unettomuus takana. Kiitollinen olen lääkärille, että antoi avuksi nämä, eikä ensimmäisenä tuputtanut masennuslääkitystä.

Vierailija
11/37 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 Vuotta olen syönyt. Iltaisin nukkumiseen yleensä. Joskus kolmekin kahdeksan tunnin aikana.

Vierailija
12/37 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
13/37 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo . Pakko nyt tutustua tohon ihme pilleriin . Sain ensimmäistä kertaa elämässäni . Jotenkin vaan tuli päällekkäin yks kaks asioita ja voimavarat aivan tööt . Kyllä tämä tästä , kun ikävät ja ahdistavat asiat saa pois kunkin vuorollaan päiväjär1768jestyksestä . Luotan tulevaan auringon paisteeseen . Kevään mahtavaan voimaan . Hyvää kevättä kaikille .

Vierailija
14/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kehittyy oikeastaan vain aika pienelle osalle edes säännöllisessä käytössä. Näin sanoi minulle psykiatri kun kyselin aiheesta, kun epäilytti se että olen tosiaan vuosia syönyt ko. lääkettä. Ei mun ainakaan ole tarvinnut annosta nostaa yhtään eikä ole teho mennyt miksikään.

Ja toki bentsoja kuten Opamox voi ottaa noissa ahdistus- ja jännitystilanteissa myös työaikana, eikä ne tajua vie eikä tee sekavaksi kun noudattaa lääkärin ko. tarkoitukseen määräämää annostusta.

t. 2

Vierailija
15/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä en kokenut hirveästi olevan edes alussa apua. Mulla siis sos. tilanteiden pelkoa. 15mg ja joskus 22,5mg eli 1 + ½ tablettia on minun nykyinen käyttömäärä kun tiedän että oon menossa pelottavaan tilanteeseen.

Mietin tässä että ootko nyt valinnu oikean työn, itse en ikinä pystyisi tämän vaivani takia menemään kassalle tms. töihin. :/ Tietysti aina sitä työtään ei voi valita.

Vierailija
16/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiintymisjännitykseen. aiemmin ja tosi stressaavissa tilanteissa esim. koulutus uusille ihmisille otin 1x15mg muistaakseni. Nyt pitkän tauon jälkeen otin sellaisen työhaastatteluun ja jälkikäteen tuli viestiä että olin vaikuttanut väsyneeltä. Eli oli ehdottomasti liikaa. Mutta tilannekaan ei ollut niin stressaava.

Vierailija
17/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ota aluksi vaikka kokonainen, ihan satavarmasti voit jo pian lopettaa/vähentää. sos.tilanteiden pelkohan on pitkälti psyykkista ja opamoxin avulla saat itsevarmuutta, eihän se sua muuta vaan ainoastaan vähennä jännitystä. Eli kun pärjäät opamoxin avulla niin oikeasti pärjäät ilmankin! Näin mulle on ainakin käynyt. Tsemppiä!

Vierailija
18/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelevasti on mennyt..välillä vaikeamppaa, välillä ok. nyt elämässä muutenkin huolta ja tosiaan uusi työpaikka niin oireet nostaa taas pääätään. Missä te muut näistä jutuista kärsivät ootte töissä? ihan mielenkiinnosta kysyn..nr 7

Vierailija
19/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en osaa siitä sanoa, mutta muuten olen käyttänyt jo varmaan 6 vuotta. Haittavaikutuksina väsymys ja haukottelu, saattaa myös janottaa tai heikottaa (lihasheikkous on listattukin mahdollisiin haittavaikutuksiin) ja heikentää muistia, jos ottaa liikaa. Välillä toleranssi kasvaa, mutta parin välipäivän jälkeen riittää taas puolikas. Mirtatzapiinin kanssa otan neljäsosan, siis 15mg tabletista, koska muuten en nukahda.

Vierailija
20/37 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisessä tekijässä oli lääkeriippuvuuksistaan ym puhumassa näyttelijä Susanna Roine. Hän muistaakseni mainitsi juuri Opamoxinkin. Itselläni ei ole siitä kokemusta mutta kuulemma jotkut jäävät siihen tod. helposti koukkuun ja annosta on vain suurennettava halutun vaikutuksen aikaansaamiseksi. Kannattaa siis olla hyvin varovainen Opamoxin(kin) suhteen, neuvon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi