Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko apteekin rautavalmisteet aiheuttaneet teillä esim. oksentelua?

Vierailija
11.02.2014 |

Minulla on hemoglobiini normaalin alarajalla ja terveydenhoitaja neuvoi ottamaan rautakuurin. Onko teillä tullut jonkinlaisia sivuvaikutuksia?

Jos lisäksi muistatte tuotteen nimen, niin kertokaa, jotkut niistä on vissiin vatsaystävällisempiä kuin toiset.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, obsidanista viidenntunnin vatsakrampit ja oksentelu. Myös jokin toinen aiheutti aikanaan huonon olon.

En siis siedä rautaa suurina annoksina. Luontsislitkuja otin sit yötä vasten. Niistä meni vaan maha vähän löysälle.

Suurimmallen osalle ei oireita tule

Vierailija
2/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, minusta tuo obsidian on paljon vatsa ystävällisempi kuin esim. Retafer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Hitsi pelottaa toi oksentelu ja muu pahoinvointi. Melkein tekisi mieli yrittää sinnitellä ilman. Hemoglobiini minulla kuitenkin 119 ja anemia taitaa olla, jos korkeintaan 116. t.ap

Vierailija
4/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaraja naisilla 117, siis hb:n. Itselläni oli vuosi sitten 108, todella heikotti. Käytin apteekin nestemäistä edullista rautavalmistetta Compiron,puolen vuoden kuurin.

Vierailija
5/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänne tän kirjoittanut monta kertaa aiemminkin, mut minulla tosiaan ei imeydy mitkään rautavalmisteet, ei nestämäiset eikä pillerit. Olen nostanut rauta-arvoja tehokkaasti syömällä kahdesti päivässä verilättyjä (4-6 kpl kerrallaan) Beroccan ja keittämättömän puolukkasurvoksen kanssa. Rauta+c-vitamiini+berocca-valmisteen sisältämä B12-vitamiini ovat tosi tehokas ja vatsaystävällinen kombinaatio, ja omat rauta-arvoni ovat nousseet nopeimmillaan 17 yksikköä viikossa. Pidin lättyaterian ja maitovalmisteiden nauttimisen välillä neljän tunnin tauon. Kun arvot on saatu kohdilleen olen jatkanut raskauden loppuun niin että syön kaksi lättyä kerran päivässä, ja arvot ovat pysyneet hyvinä synnytykseen saakka.

Itse olen vähän ihmeissäni, miksi tätä alunperin neuvolasta saatua ohjetta ei toisessa neuvolassa oltu kuultukaan, eikä sitä terkkarit näytä suosittelevan. Kuitenkin monelle ois paljon helpompi syödä pari lättyä ja jatkaa elämää kuin istua puoli päivää vessassa.

Vierailija
6/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön retaferia tabletteina, 1 aamulla ja 1 illalla, ei mitään oireita (vaikka muuten olen herkkävatsainen)

Vierailija
7/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä, mikä kenellekin käy. Ap,sain nousemaan hb:n tuolla apteekin Compiron-valmisteella, todella hyvin, 131,viimeinen mittaus, tarkka suonesta mitattu, ei pikahb.

Vierailija
8/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidanista ummetusta, eipä tarvinnut pöntöllä istua muutamaan päivään :D

Vierailija
9/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floradixin krauterblutsaft ja joku toinen vastaava "yrttijuoma" ovat ainoita, jotka ovat imeytyneet minulla ja vieläpä ilman mitään vatsavaivoja. 

Vierailija
10/37 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tunnu sopivan mitkään apteekkien rautavalmisteet, joten olen ottanut säännöllisesti ruokavaliooni nokkosen. Siinä tosin tulee olla jo varovainen kun sisältää niin paljon rautaa ettei veri paksuunnu liikaa ja tule veritulppaa.

Vierailija
11/37 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin uuden Blue Iron tuotteen apteekista ja raudanpuutokseen syy on runsaat kuukautiset. mahani ei kestä jatkuvia obsidan kuureja, mutta Compiron nestemäinen toimi ok, joskin hieman "ei minun makuuni", joskin urheileva mieheni piti sitä hyvänmakuisena. Tämä Blueiron on kuitenkin ihan toista maata. Raudan maku on peittynyt lähes kokonaan. Apteekista sanottiin, että on kotimainen, mutta mistä näistä tietää...

Blueiron löytyi marketin apteekista, mutta yllättäen ei keskustan apteekista, mikä on erikoista. Olisiko joku apteekin omavalmiste...

Vierailija
12/37 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tabletti retaferia aamuisin tyhjään vatsaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Vierailija
13/37 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retaferissä ei mitään ongelmia, Obsidanista pahoinvointia (vältyin kuitenkin oksentamiselta).

Vierailija
14/37 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista edellämainituista oireita, hemoglobiini alimmillaan 96, verilättyjä, maksamakkaraa, pinaattia, mansikoita. Inhoan vieläkin kaikkia "rautaruokia". 

Vierailija
15/37 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oksentanut kaikista valmisteista, myös Kreuterblutista. Sain hb:n kuriin vasta viherkaalin, parsakaalin, nokkosten ja sitrushedelmien puputuksella.

Vierailija
16/37 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatabletit pitää ottaa aamulla tyhjään vatsaan tuntia ennen ateriaa runsaan nestemäärän kanssa.  kysy hyvin imeytyviä valmisteita.  Myöskään ei saa mennä pitkälleen enää rautatabletin ottamisen jälkeen muutamaan tuntiin.

Vierailija
17/37 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys on täällä isoin ongelma. Ummetustakin on tullut tablettiraudoista. Blue iron ei ollut apteekissa saatavilla vielä. Lupasivat sitä kuitenkin tilata. Tietääkö kukaan hintaa? 

Vierailija
18/37 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo, en oksennellut. Eka ummetti päiviä ja sitten iski ripuli aina kun otin tabletin. Litkuja en saanut juotua, hb oli lopulta 91. Testannut monia valmisteita, 2xvkossa pystyn ottamaan ilman mitää. sivuoireita

Vierailija
19/37 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää kolmen arvoista rautaa apteekista. Sen voi ottaa oikeesti ruoan kanssa, ja silloin pysyy mahaongelmat kurissa.

Vierailija
20/37 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista tilasin BlueIron valmistetta, kuulemma sis. Tärkeimpiä vitskuja ja on Suomessa valmistettu. Hinta apteekin mukaan n.15e tai hieman alle. Ihmeellisen hankalaa oli kyllä tilata ylipäätään sama juttu oli aikoinaan kun yhtä rasvaa yritin tilata.