Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VL-nainen: Kuusi syytä hyväksyä ehkäisy

Vierailija
02.05.2012 |

Hyväksyn ehkäisyn mm. seuraavista syistä:

- Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, joka kieltäisi ehkäisyn. Jos se olisi Jumalan mielestä syntiä, hän olisi kirjoituttanut sen esim. kymmeneen käskyyn...

Lue lisää:

http://freepathways.wordpress.com/2012/05/02/kuusi-syyta-hyvaksya-ehkai…

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinällä paheksu suuria perheitä, mutta ihmettelen, miten jotkut voivat jaksaa, jos perheessä on 13 lasta hyvin pienillä ikäeroilla. Itselläni on neljä lasta, joista kahdella vanhimmalla on aika hyvä ikäero kahteen nuorimpaan, ja silti tuntuu, että aikaa ja energiaa ei riittäisi yhtään useampaan lapseen.

Vierailija
42/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tiet johda taivaaseen

... vaan osa uskonnoista johtaa insesti-helvettiin.

http://freepathways.wordpress.com/2010/05/07/hyvaksikaytetty-minna/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ison perheen äiti, mutta omasta valinnasta ja omasta valinnasta myös lapset on meidän osalta nyt hankittu (kuusi ihanaa tenavaa)

- Vastuulliset vanhemmat mitoittavat lapsimäärän jaksamisensa mukaan. Jollekin tämä tarkoittaa 10, toiselle 2 lasta. Keskimäärin äideille on kuluttavaa olla jatkuvasti raskaana tai pienen vauvan äitinä, sama pätee isiin

- Joskus jatkuvat raskaudet ovat fyysisestikin vaarallisia

- Edellisiin liittyen: on paljon tärkeämpää huolehtia hyvin olemassa olevista lapsista kuin tehdä lisää, ettei kukaan vain jäisi syntymättä

- Ja taas edelliseen liittyen: ei ole teologisesti perusteltua, että ihmisten sielut odottaisivat "jossakin" ruumillistumaansa ja ehkäisemällä estettäisiin näitä sieluparkoja pääsemästä maailmaan. Tämä ajatus on taikauskoa, että kristillistä teologiaa.

- Summa summarum: ehkäisköön ne jotka haluavat, ja loput olkoot ehkäisemättä.

Vierailija
44/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos et olisi saanut syntyå?

Olen 13 henkiestä perheestä ja voin sanoa että ei sitä vanhempien rakkautta ja aikaa kyllä juurikaan ollut. Isä teki väin töitä että rahat riittää, oli aina poissa, ja äitillä meni kaikki aika kodin hoitoon, pyykinpesuun, ruoanlaittoon jne.. niin että hänkin oli tavallaan aina poissa...jos meitä olisi ollut vähemmän niin varmasti lapsuuteni olisi ollut huomattavasti onnellisempi. Se on se yhteinen aikajoka merkkaa että syntyy kiintymys ja läheisyys.

Entä jos juuri sinä olisit jäänyt syntymättä? Tai kenestä sisaruksesta olisit valmis luopumaan?

Ja mietikö sinä kovasti niitä sisaruksiasi joita ei koskaan syntynyt? On aivan eri asia luopua jo syntyneestä sisaruksesta kuin sellaisesta sisaruksesta jota ei ole koskaan ollut olemassakaan. Siksi noi sun kysymyksesi on aika idiootteja. Me kaikkihan voitas itkeä ja valittaa niitä syntymättömiä siskoja ja veljiä. Mulla esim. on neljä sisarusta, pitääkö mun nyt surra kun niitä olis voinut olla 8 tai 10.

Vierailija
45/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa vakavasti, tuo on vaan yleisimpiä tapoja joilla lestadioaliset puolustautuvat, kun he eivät osaa itsekkään selittää, miksi pitävät ehkäisyä syntinä.

Heille se on vain annettu normi, jota täytyy noudattaa kuuliaisesti. Se on ihmisten itsensä keksimä, sillä Raamattu ei missään kohtaa tunne velvoitetta lisääntyä rajattomasti.

Seksuaalisuus ja perhe, lapset, ovat Jumalan lahjoja, mutta siihen ei sisälly lisääntymispakkoa.

Vierailija
46/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan kuulleet lausetta, elä ja anna muidenkin elää! Siinäpä teille miettimistä :)

Vierailija
47/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei olisi koskaan ehkäissyt. Jos ihmiset a,b,c,d ja miljardit muut olisivat saaneet syntyä! Varmasti olisi kuulkaa paljon parempi maailma! Vähemmän sotia ja onnellisemmat ihmiset! Ja kerrostalojakin paljon enemmän! Jee!

Vierailija
48/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos juuri sinä olisit jäänyt syntymättä? Tai kenestä sisaruksesta olisit valmis luopumaan?

Ketä syntymättä jääneistä sisaruksistasi sinä kaipaat eniten? Mitäs jos syntymätän kaksossisaresi olisikin saanut syntyä, ja sinä et?

Vierailija
49/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi sisko ja yksi veli. En sure niitä muita munasoluja, jotka äidilläni on mennyt hukkaan. Pitäiskö mun murehtia, että voi voi kun mulla vois olla 17 sisarusta, nyyh..

vl:t hyväksikäyttää lapsia. ...Synti, jos siemen menee hukkaan... Siksi itsetyydytystä pienempi paha on lapsiin sekaantua, kunhan lapsi vaan on oikeasta uskosta. *yökkii*

Vierailija
50/51 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 13 henkiestä perheestä ja voin sanoa että ei sitä vanhempien rakkautta ja aikaa kyllä juurikaan ollut. Isä teki väin töitä että rahat riittää, oli aina poissa, ja äitillä meni kaikki aika kodin hoitoon, pyykinpesuun, ruoanlaittoon jne.. niin että hänkin oli tavallaan aina poissa...jos meitä olisi ollut vähemmän niin varmasti lapsuuteni olisi ollut huomattavasti onnellisempi. Se on se yhteinen aikajoka merkkaa että syntyy kiintymys ja läheisyys.

Luuletko tosiaan, että ketään voisi vähempää haitata, jos olisi jäänyt syntymättä? Silloinhan ei olisi ikinä ollutkaan tietoisuutta. Miten silloin voi mikään haitata :D tyhmä. Ja vertaatko syntymättä jäämistä todella sisaruksen tappamiseen? Olet vakavasti mieleltäsi joko sairas, tai vajaaälyinen. Hakeudu hyvä ihminen hoitoon! Äläkä missään nimessä hanki lapsia, sillä aivovammasi voi olla periytyvä, ja tulevat lapsesi kärsisivät samasta vammasta xD!

Vierailija
51/51 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2012 klo 23:04"]

Lapsi on jumalan lahja niin niitä ei estetä :)

[/quote]  Hämmästyttävästi on kuitenkin alkanu vl piireissä lisääntymään perhekoko 2-4 lasta eikä sitten enempää.