Onko noloa mennä häihin tällaisessa asussa;
Valkoiset housut, musta toppi, jossa "röyhelöisiä" kukkia etumuksessa, luonnonvaalea pellavajakku. Ei olisi varaa ostaa mitään uuttakaan, kun häät vaativat hotelliyöpymisenkin.
Kommentit (9)
Oletko kirppareilta katsellut? Hyvää voi löytää halvallakin.
valkoinen on morsiammen juhlaväri, yksinoikeudella, joten välttäisin valkoisia vaatteita...
etenkin kesä häihin.
eli en itse ikinä laittaisi housuja,mutta varmaankin mielipide eroja löytyy.
muutoin en ole mikään fanaattinen mekkoihminen.
meillä samatilanne kuin ap:lla , juhlia on vielä useampiakin , alkaen yo.juhlista, rippijuhlat, pyöreitä synnttäreitä jne jne
ja suht samaa sukua kaikissa paikalla, joten on olo et ei voi mennä kaikkiin samoilla mekoilla: )
eli rahaa palaa.. ja mistä noita ihania mekkoja löytyisi edes, huah
valkoinen on morsiammen juhlaväri, yksinoikeudella, joten välttäisin valkoisia vaatteita...
Mitäpä jos morsiamella onkin musta tai punainen puku? Pitääkö niitäkin välttää varmuuden vuoksi?
Sinänsä siis kokonaisuus on varmaan ihan yhteensopiva, mutta tosiaan varsinkin housuasu on helposti tosi arkinen. Tai mä olen töissä ihan tavallisessa toimistossa ja sinne pukeudutaan kesäisin noin kun ei olemitään pukukoodia.
Laita ainakin näyttävät korut ja korkeakorkoiset sandaletit.
joo, kyllä, jos morsian oukeutuu mustaan/punaiseen tms väriin, niin se on yksinoikeudella morsiammen väri. toki morsiammen on ko erikoisemman värin käyttö ilmoitettava jo kutsussa. harmi,kun etiketin mukaiset käytöstavat alkaa hävitä !
valkoista saa kuitenkin käyttää
En pitänyt ääntä väristä ennen häitä. Kysyttäessä kerroin. Monet olettivat mulla olevan valkoinen puku, koska ajattelivat mun olevan sen verran konservatiivinen. Vasta mun häiden jälkeen alkoi eri väriset hääpuvut yleistyä. Mitä jos morsian pukeutuu kukalliseen henkkamaukan mekkoon? Kenelläkään muulla ei vai saa olla kukkamekkoa? Vähän hankalaa kesähäissä...
AP:n asu kuulostaa ihan ok. Onhan nuo housut sellaiset löysät juhlahousut, ettei mitkään farkut? Keveyttä ja juhlavuutta(olkapäät piiloon) saa muuten bolerollakin.
Yksi vinkki moniin juhliin menijöille: ohut tunika tai lyhyt mekko, jota saa pidettyä sukkisten/legginssien kanssa mekkona, hameen/housujen kanssa toppina, vaihtelua saa erilaisilla huiveilla, vöillä, hatuilla, koruilla, laukuilla, kengillä, kampauksilla/meikillä jne...
Mä olen kiertänyt tyylittömästi monet vuodet samassa paidassa(varmasti kaikki sen muistaa, on sen verran erikoinen) ja housuissa. Yleensä huomio kuitenkin keskittyy juhlakaluun, ei vieraiden pukeutumiseen.
Laita hyvät korut ja asusteet ja kengät ja kanpaus niin ei ole liian arkinen. Toisaalta ei nekään ole välttämättömiä.:)