Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cipramil ja aloitus oireet?

Vierailija
02.05.2012 |

Aloitan Cipramilin 5mg annoksella ja pelkään oloni pahenevan huomattavasti. Pelkään paniikkikohtauksia ja hdistuksen lisääntymistä. En halua olla sairaslomalla. Kokemuksiaaloittamisesta ahdistuneisuuteen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin ekan viikon 2,5 mg ja sitten nostin 5 mg:n. Vähän oli huono olo alussa ja päädyin ottamaan lääkkeen illalla enkä aamulla.

Oloni ei huomattavasti pahentunut.

Vierailija
2/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä aloitusajaksi jotain lievää rauhoittavaa, esim. Opamoxia, aloituksen ajaksi. Näin minä joudun aina tekemään. Aloitan joka vuosi lääkkeen kaamosmasennukseen ja lopetan keväällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se olo ohi menee.

Vierailija
4/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi melatoniini unettomuuteen.Kiitos vastauksista! Tuota pilleriä ei oikein saa enää 2,5mg, kun on 20mg tabletti jonka laitan 4 osaan. Ei onnistu enääenempää puolittaa.

ap

Vierailija
5/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää lopettaa ton lääkkeen. Muutenkin kannattaa googlettaa sivuvaikutukset, ja miettiä kahdesti, varsinkin kyky seksistä nauttimiseen häviää kokonaan.

Vierailija
6/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noin 2 vko, että ahdistukset vähenivät. Mulla oli ahdistuksia ja itkuisuutta tosi tosi paljon, kun aloitin lääkityksen ja jäin sairaslomalle. Sairaslomalle on hyvä jäädä, jos olo on sellainen ettei töissä pysty olemaan.

Olin lopulta puolivuotta sairaslomalla. Ensimmäiset 2 kk käytännössä lepäsin. Sen jälkeen pikkuhiljaa otin enemmän ja enemmän puuhaa itselleni. Aloin käymään jumpassa. Etenkin rankka fyysinen rasitus vähensi minun ahdistustani.

Suosittelen hoitamaan ensiksi itsensä kuntoon ja sitten miettimään työtä. Itsensä kanssa saa elää lopun ikäänsä ja siitä kannattaa tehdä itselle mahdollisimman myönteistä. Pysäyttämällä arjen näkee ne tekijät, jotka kuormittavat ja aiheuttavat ahdistusta. Sairaslomalla ehtii miettimään, millaisen suunnan elämälleen tahtoo ja mitkä ovat keinot pyrkiä siihen. Ainakin minulle itsen etsiminen työ- ja koti rumbassa olisi ollut mahdotonta.

Jaksamista ja paljon ihania asioita!!

Vierailija
7/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääke auttaa olooni aloutan terapian. Terapian aikana on tarkoitus purkaalääkitys pois, jos siitä on apua.

ap

Vierailija
8/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke on tarkoitettu hoitamaan oireita. Lopulliset ratkaisut tulevat elämäntapamuutoksilla. Lääke auttaa nousemaan pahimmasta masennuksesta ja lopulta tekemään niitä muutoksia. Kyseessä on pitkä prosessi ja lääke ei todellakaan ole lopullinen hoito vain apu aivokemioiden tasoittamiseen.

Jos lääke aiheuttaa epämiellyttäviä sivuoireita pyydä lääkäriltä toista. Masennukseen on useita eritavoin toimivia lääkkeitä. Juttele oireistasi psykiatrille, joka osaa niiden perusteella kartoittaa sinulle parasta lääkitystä

ps. Minun seksielämäni ainakin parani oikean lääkityksen myötä