Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten tehdä "alaiselle" selväksi se, että MINÄ olen se esimies?

Vierailija
01.05.2012 |

olen vastuulisessa asemassa ja "tavallaan" työtoverini esimies.

hän ei noteeraa sanomisiani millään lailla, tekee juuri niinkuin itse haluaa tai on haluamatta. valtaa koko ajan lisää "valtaa" itselleen, vaikkei sitä hänellä ole. hän on MINUN apulainen.

en haluaisi olla ilkeä ja vittumainen, olen ollut ns. kiltti, liian kiltti. mutta nyt on asiat muututtava. sen ihmisen asenne alkaa hankaloittaa minun työtäni.

olemme aiemmin olleet samalla viivalla työtovereita,mutta minut nostettiin paikan esimieheksi,työskentelemme kahdestaan. voitte kuvitella että lähtötilanne on vaikea.

en halua korostaa esimiesasemaani,vaan saada sen ihmisen tekemään työt kunnolla, niinkuin pitää. hän kokee, että kun edellinen esimies lähti,hän voi nyt ottaa valtaa mielinmäärin ja elää kuin pellossa.

apua?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtehtävien laiminlyönnistä? Jos se ei hoida kunnolla töitään. Ei kai tuohon oikein muu auta kun sanot vaan tiukasti. Esimiehellä pitää olla esimiestaidot ja alaisella alaistaidot.

Vierailija
2/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen ei luulisi olevan epäselvyyttä kumpi johtaa puljua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavallaan" esimies?

Jos olet vastuullisessa asemassa, et voi vaan olla "kiva" jos sua viedään kuin pässiä narussa. Sanot suoraan että kuulehan, minä vastaan näistä asioista eteenpäin, joten ne tehdään nyt näin!

Olen ollut vastaavssa tilanteessa, vaikeaa oli, mutta tasottui myöhemmin. Suoraan puhuminen oli paras lääke. Jouduin suurinpiirtein rautaangasta vääntämään, mitä vastuu tarkoittaa. Ei tuo toinen sitten oikeasti halunnutkaan sitä.

Vierailija
4/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtehtävien laiminlyönnistä? Jos se ei hoida kunnolla töitään. Ei kai tuohon oikein muu auta kun sanot vaan tiukasti. Esimiehellä pitää olla esimiestaidot ja alaisella alaistaidot.

vielä.

on ollut sijaisia, kun tuo työtoveri on poissa, niiden kanssa tulen jutuu oikein hyvin, jaan tehtävät ja niistä pidetään kiinni, ei mitään ongelmia.

koen erittäin suureksi ongelmaksi tuon, että olen aiemmin ollut työtoveri vaan, ja nyt pitäisi olla esimies "loukkaamatta" toista. mutta toinen käyttää häikäilemättä hyväksi sitä, etten viitsi sanoa joka ja huomauttaa joka asiasta.

ap

Vierailija
5/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat siltä, että kyseessä on joku matalapalkka ala, jossa se on vähäniinku huihai... Vai onko kyseessä joku asiantuntija-ala, jossa sillä on oikeaa merkitystä?

Vierailija
6/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin hankkia itse esimiestieto-taitoa, ennenkuin lähtee komentelemaan muita. Hyvä esimies on auktoriteetti, mutta luottaa myös alaistensa tekemisiin, eikä kyttää fanaattisesti heidän tekemisiään tai korosta asemaansa. Tutki omaa tapaasi johtaa (lue:kehitä sitä), ennenkuin munaat isesi alaistesi silmissä!

Vierailija
7/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavallaan" esimies?

Jos olet vastuullisessa asemassa, et voi vaan olla "kiva" jos sua viedään kuin pässiä narussa. Sanot suoraan että kuulehan, minä vastaan näistä asioista eteenpäin, joten ne tehdään nyt näin!

Olen ollut vastaavssa tilanteessa, vaikeaa oli, mutta tasottui myöhemmin. Suoraan puhuminen oli paras lääke. Jouduin suurinpiirtein rautaangasta vääntämään, mitä vastuu tarkoittaa. Ei tuo toinen sitten oikeasti halunnutkaan sitä.

en ole esimehen tittelillä töissä, mutta minä olen se vastaava.olen vastuullisessa asemassa, koko pulju pyörii minun altani. toki meillä sitten on yhteinen esimies, mutta eri paikassa.

olen puhunut asiasta muutamaa porrasta ylemmälle, ja sain neuvoksi "ottaa henkisen yliotteen" ... hieno neuvo,mutta sen toteutus... paska rakoon jouduin.

oikein ottaa pattiin jo valmiiksi huomisaamu.tiedän, että en voisi olla "kiva",mutta tuon toisen tuntien,vaihtoehtona on että se loukkaantuu,vetää herneet nenään, ja työskentely olisi aika hyistä. mutta pakko kai se on sitten ottaa se vastaan.

ap

Vierailija
8/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat siltä, että kyseessä on joku matalapalkka ala, jossa se on vähäniinku huihai... Vai onko kyseessä joku asiantuntija-ala, jossa sillä on oikeaa merkitystä?

mutta eipä nämä matalapalkka-alatkaan pyöri ihan "huihait.." ei todellakaan. työssäni minun vastuuni vaikuttaa n. 100 ihmiseen päivittäin. sen verran moneen se vaikuttaa, tuo meidän kahden kädenvääntö.josta minä kannan vastuun ja pää on pölkyllä,jos jokin ei toimi ja menee pieleen.ei sitä toista kiinnosta yhtään, eikä se kuulu hänelle. senkun tekee mitä lystää, meinaa hän.

ap

Vierailija
9/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin hankkia itse esimiestieto-taitoa, ennenkuin lähtee komentelemaan muita. Hyvä esimies on auktoriteetti, mutta luottaa myös alaistensa tekemisiin, eikä kyttää fanaattisesti heidän tekemisiään tai korosta asemaansa. Tutki omaa tapaasi johtaa (lue:kehitä sitä), ennenkuin munaat isesi alaistesi silmissä!

Vierailija
10/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet "tavallaan esimies", et kuitenkaan minkäänlaisella esimiesnimikkeellä ja sinun kuitenkin pitäisi olla vastuussa toisen, aikuisen ihmisen tekemisistä. Ei se nyt ihan noinkaan voi olla, ei kukaan ole "tavallaan" esimies, en minäkään sinua tottelisi vaan ihan oikeaa esimiestä.

Vierailija
11/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet "tavallaan esimies", et kuitenkaan minkäänlaisella esimiesnimikkeellä ja sinun kuitenkin pitäisi olla vastuussa toisen, aikuisen ihmisen tekemisistä. Ei se nyt ihan noinkaan voi olla, ei kukaan ole "tavallaan" esimies, en minäkään sinua tottelisi vaan ihan oikeaa esimiestä.

jos olisin tiennyt, mitä tämä on, olisin ehdottomasti kieltäytynyt.paitsi,jos olisi saanut toisen, uuden työntekijän tuon vanhan tilalle, jolloin olisin voinut lähteä vetämään hommaa ns. puhtaalta pöydältä.

mielestäni ERITTÄIN epäreilu veto työnantajalta laittaa työntekijä tällaiseen paskarakoon, ILMAN ESIMIESKOULUTUSTA.

ap

Vierailija
12/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavallaan" esimies? Jos olet vastuullisessa asemassa, et voi vaan olla "kiva" jos sua viedään kuin pässiä narussa. Sanot suoraan että kuulehan, minä vastaan näistä asioista eteenpäin, joten ne tehdään nyt näin! Olen ollut vastaavssa tilanteessa, vaikeaa oli, mutta tasottui myöhemmin. Suoraan puhuminen oli paras lääke. Jouduin suurinpiirtein rautaangasta vääntämään, mitä vastuu tarkoittaa. Ei tuo toinen sitten oikeasti halunnutkaan sitä.

en ole esimehen tittelillä töissä, mutta minä olen se vastaava.olen vastuullisessa asemassa, koko pulju pyörii minun altani. toki meillä sitten on yhteinen esimies, mutta eri paikassa. olen puhunut asiasta muutamaa porrasta ylemmälle, ja sain neuvoksi "ottaa henkisen yliotteen" ... hieno neuvo,mutta sen toteutus... paska rakoon jouduin. oikein ottaa pattiin jo valmiiksi huomisaamu.tiedän, että en voisi olla "kiva",mutta tuon toisen tuntien,vaihtoehtona on että se loukkaantuu,vetää herneet nenään, ja työskentely olisi aika hyistä. mutta pakko kai se on sitten ottaa se vastaan. ap

Jos sinua ei ole edes nimitetty esimieheksi, niin koko juttu on omaa kuvitelmaasi. Luulet olevasi vastaava, mutta et ole saanut edes johdon tukea. Ymmärrän, että se toinen ei tottele, koska olet ottanut vallan, sitä ei ole organisaatio antanut.

Vierailija
13/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin etta esim. uudet tyot tulee vain sinulle? Silloin ehka saisit sen henkisen yliotteen jos voisit aina paivan/viikon alussa pitaa palaverin jossa jaat hommat teille kahdelle. Ja pidat huolen siita etta sina olet se joka paattaa miten ne jaetaan.

Vierailija
14/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavallaan" esimies? Jos olet vastuullisessa asemassa, et voi vaan olla "kiva" jos sua viedään kuin pässiä narussa. Sanot suoraan että kuulehan, minä vastaan näistä asioista eteenpäin, joten ne tehdään nyt näin! Olen ollut vastaavssa tilanteessa, vaikeaa oli, mutta tasottui myöhemmin. Suoraan puhuminen oli paras lääke. Jouduin suurinpiirtein rautaangasta vääntämään, mitä vastuu tarkoittaa. Ei tuo toinen sitten oikeasti halunnutkaan sitä.

en ole esimehen tittelillä töissä, mutta minä olen se vastaava.olen vastuullisessa asemassa, koko pulju pyörii minun altani. toki meillä sitten on yhteinen esimies, mutta eri paikassa. olen puhunut asiasta muutamaa porrasta ylemmälle, ja sain neuvoksi "ottaa henkisen yliotteen" ... hieno neuvo,mutta sen toteutus... paska rakoon jouduin. oikein ottaa pattiin jo valmiiksi huomisaamu.tiedän, että en voisi olla "kiva",mutta tuon toisen tuntien,vaihtoehtona on että se loukkaantuu,vetää herneet nenään, ja työskentely olisi aika hyistä. mutta pakko kai se on sitten ottaa se vastaan. ap

Jos sinua ei ole edes nimitetty esimieheksi, niin koko juttu on omaa kuvitelmaasi. Luulet olevasi vastaava, mutta et ole saanut edes johdon tukea. Ymmärrän, että se toinen ei tottele, koska olet ottanut vallan, sitä ei ole organisaatio antanut.

ja kun kerroin tuosta ongelmatyötoverista, niin sain juuri tuon neuvon, että "ota henkinen yliote". tai---jos en onnistu, pidetään palaveri jossa tulee pari isompaa esimiestä mukaan, ja HE selvittävät tuolle toiselle, että minä olen se joka on sen paikan vastuussa oleva henkilö, ja minun sanani on laki. siihen en halua mennä, en! kokisin sen vielä kamalammaksi, että koko armeija on hälytetty kertomaan viesti perille.

huooh. menen nukkumaan. vituttaa niin paljon.

ap

Vierailija
15/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti esimies ja siis entinen työkaveri?

Jos meinaat olla, sun pitää ottaa homma haltuun.

Muutoinhan et ole esimies, vaan samalla viivalla.

Osoita asemasi konkreettisella teolla.

Mikä se teko on, jää nyt sun itsesi keksittäväksi.

En sanele tarkempia ohjeita.

Vierailija
16/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ei ole helppoa. Nyt on kuitenkin tärkeintä että otat sen linjan että sanot joka ikisestä asiasta jota toinen ei tee ohjeesi mukaan. Sanot sen asiallisesti mutta jämäkästi. Minulla tämä toimi; yhden alaisen jouduiin ottamaan kunnon keskusteluun mutta sekin kannatti.

Vierailija
17/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti esimies ja siis entinen työkaveri?

Jos meinaat olla, sun pitää ottaa homma haltuun.

Muutoinhan et ole esimies, vaan samalla viivalla.

Osoita asemasi konkreettisella teolla.

Mikä se teko on, jää nyt sun itsesi keksittäväksi.

En sanele tarkempia ohjeita.

hän pitää minua edelleen pelkkänä työkaverina. taidan ottaa huomenna puhelun , että joku saa hoitaa tämän homman kuntoon, minä en kestä enää.

sitä yrittää olla ystävällinen, niin paskat saa niskaansa.

hyvää yötä.

ap

Vierailija
18/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinun asemasi häneen nähden on. Se ei ole sinun tehtäväsi eikä homma toimi, jos vain itse niin sanot. Olen itse ollut pari kertaa siinä tilanteessa, että esimies on VAIN minulle sanonut, että vastaa sinä tästä asiasta ja ole vähän niinkuin pomo näille ihmisille. Ensimmäisessä paikassa muiden paitsi yhden kanssa homma sujui, mutta tuo yksi tuli minulle sanomaan, että mikä sinä oikein luulet olevasi.

Vierailija
19/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla en uskoisi enää olevan noin vanhanaikaista tapaa tehdä töitä. Ei ihme, että työkaveri on ihmeissään. Ei tuolla tavalla ole toimittu enää 2000-luvulla.

Vierailija
20/27 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimike on "vastaava". Asiaa auttaisi varmaan jos varsinaiset päälliköt jossain palaverissa kertovat, että XX.XX on nimetty osaston YY vastaavaksi. Oman edeltäjäni aloittaessa näin toimitiin, ei sekään hurraa huutoja aiheuttanut, mutta asia oli kerralla selvä. Omalla kohdallani oma esimieheni kertoi asiasta vain minulle tyyliin "sinä sitten jatka tästä" ja omalle kontolleni jäi asiasta tiedottaminen muulle tiimille. Ei ollut reilua ei, eikä myöskään kuvitelmaa vaan ns. paska nakki. Esimiehen puolelta luvattiin kyllä tukea, mutta käytännössä se jäi vähäiseksi. Selvintä olisi ollut avoin palaveri, jossa pelisäännöt olisivat tulleet kaikkien tietoon.

Voimia ap.lle, kyllä se siitä kirkastuu. Pyydä vaan palaveria, jos sellaista mahdollisuutta on tarjolla!

Se saman kokenut, olikohan nro 4.