Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: kumpi on rankempaa?

Vierailija
01.05.2012 |

Hei,

Mieheni ja minä kiistelemme usein tästä aiheesta: kumpi on rankempaa työ vai opiskelu.

Mieheni on töissä normaalit 8h mainittakoon, että hänen työmatkoihin menee 2 h päivässä. Minä opiskelen yliopistossa ja käyn töissä samaan aikaan. Työni sisältää paljon matkustamista, joten matkat mukaan lukien työtä minulla on noin 15 h viikossa. Tällä hetkellä teen gradua, joka on todella työlästä ja kokonaisvaltaista, koska haluan hyvän arvosanan. Lisäksi tarkoituksenani on tehdä nyt kesällä tenttien 40 opintopistettä. Tarkoituksenani on valmistua syksyllä ja mennä kokopäivätöihin. Mieheni sanoo, sitten minulla alkaa rankat ajat kun meen vihdoin kokopäivätöihin. Minusta hän peetä asian suhteen. Kysymys teille: kumpi on rakempaa? Opiskelu-työ, vai kokopäivätyö? Saadaan viimeinkin selvyys tähänkin asiaan. Kuitenkin pyydän asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on raskaampaa. Opiskelu on pelkästään istumista. Saat päättää kuin paljon panostat siihen. Työpaikalla sinut pakotetaan tekemään.

Vierailija
22/22 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina on tuntunut raskaalta, mutta kun tarkemmin miettii, opiskelu on melko vapaata. Menee luennoille (jos menee, ja perjantai oli käytännössä aina vapaapäivä), lukee tenttiin, rilluttelee bileissä...

Työaika esim. klo 8-16 joka päivä on paljon raskaampaa. Ravaat kieli vyön alla leimaamaan korttia, kestät työympäristön small talkia ja tympeitäkin tyyppejä, kestät mahdollisesti vaikeaa esimiestä... Rahaa jää enemmän käteen, mutta vapaus mennä ja tulla on ohi.

Vertailen siis suht lepsuja yliopisto-opintoja ja perusduunarin hommia, joita olen tehnyt vähän aikaa. 2-vuorotyötä en käsitä vieläkään, miten ihmiset pystyvät ja jaksavat sitä, ja kykenevät silti pyörittämään arkeaan normaalisti? 3-vuorotyöstä puhumattakaan...

Terv. pian työelämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi